keskenmeno ja uusi raskaus
Sain eilen keskennenon ja menossa oli rv 10. ultrassa näkyi sikiö,mutta ei sykettä:'( on ihan äärettömän tyhjä olo:'( mulla on kaksi normaalia raskautta takana ja tämä oli ensimmäinen keskenneno. nyt kaikki asiat mietityttää hirveesti. mitä jos tuleekin uusi keskenmeno? tuleeko keskennenon jälkeen nopammin raskaaksi?..kun olen lukenut noita keskusteluja ja hirveen moni kirjoittaa tulleensa heti keskenmenon jälkeen uudelleen raskaaksi. kertokaa kokemuksia.. ihan kaikki vastaukset auttaa..
Kommentit (5)
Meillä tätä vauvaa yritettiin yli vuosi ja voi sitä onnea kun testi näytti plussaa. on ihan tyhjä olo..kokoajan toivoo,että heräisi painajaisesta ja kaikki olisi hyvin..
Sain -08 kaksi keskenmenoa..Raskautta ruvettiin yrittämään ja samantien tärppäs tuolloin.Ensimmäinen meni viikolla 9 kesken.Toinen tärppäsi 3 kierrosta ja meni viikolla 5 kesken,Sitten kestikin 2 vuotta kun seuraavan kerran tärppäs.Siitä raskaudesta syntyi ihana terve poika :) Viime vuoden lopulla rupesimme yrittämään toista lasta ja se tärppäsi heti.Ja nyt olen viikolla 26...Voimia sinulle suuresti...Se on raskas asia käydä läpi.Muista puhua.*Halaus*
Minua auttoi ajatus siitä, että sikiössä oli jokin vika. Muuten se olisi selvinnyt. Eri tavalla oli minullakin raskaudessa pelko mukana keskenmenon jälkeen. Onneksi kaikki meni kuitenkin hienosti ja syntyi ihana, terve pikkuinen poika!
Sure pikkuista, mutta muista jatkaa eteenpäin. Elämään kuuluu valitettavasti myös tämä.
-2-
Minä sain toissa kesänä keskenmenon, joka todettiin rv 10. Raskaus oli kolmas, aiemmat raskaudet olivat sujuneet hyvin. Minulla keskenmeno pisti hormonitoiminnan aivan sekaisin, kuukautisoireet muuttuivat ihan oudoiksi, kierto muuttui vähän epäsäännöllisemmäksi jne... Gyne kuitenkin sanoi että kaikki oli ok.
Uutta raskautta ei yrittämällä yritetty, mies oli jopa sitä mieltä että ei yritetä enää uudelleen, mutta niinpä vaan 1,5 vuotta keskenmenosta raskaustestiin tuli vahva plussa.
Nyt olen 26.viikolla raskaana enkä vieläkään täysin uskalla luottaa, että vauva syntyy elävänä. Kauhea stressi ollut varsinkin alussa. Alku oli muutenkin hankalaa, minulla oli vuotoja, ja monta kertaa löin hanskat tiskiin, olin ihan varma että taas on tullut keskenmeno. Onneksi neuvolan täti oli ymmärtäväinen ja pääsin kunnalliselle ultraan aina isomman vuodon jälkeen.
Tsemppiä sinulle. Kyllä se keskenmeno vaan varjostaa uutta raskautta, ikävä kyllä...
Itse ainakin tulin kahden kierron päästä uudelleen raskaaksi (eka kierto tarkoituksella yrityksetön, gyne suositteli). Kesken mennyt raskaus oli vaatinut lähes vuoden yrityksen. Tsemppiä!