Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset/äidit

Vierailija
06.07.2012 |

Olen vähän yli kolmekymppinen mies, ja tulin katsomaan tätä palstaa ystävättäreni vinkin perusteella. Hän sanoi lukevansa tätä joskus, muttei koskaan kirjoittaneensa tänne.

Ensimmäisen kerran lueskelin tätä palstaa viime viikonloppuna, ja tänään tulin taas tutkailemaan. Olen järkyttynyt.

En tiedä, onko tämä jonkinlainen läpileikkaus suomalaisen naisen/äidin sielunelämästä, mutta ehkä joku voisi niinkin päätellä. Olen kauhistunut siitä vihan, kateuden ja katkeruuden määrästä, joka saa ilmeisesti lukemattomat naiset kirjoittamaan tänne todella negatiivisia kirjoituksia. Tasapainoisesti ja kiihkottomasti kirjoittavat ovat häviävän pieni vähemmistö. Haluaisin uskoa, että kyse on vain tästä palstasta eikä naisista/äideistä yleensä, mutta täällä on ilmeisesti niin paljon kirjoittajia eri puolilta Suomea, että tämä antaa jonkinlaisen (luotettavan?) likiarvon.

Seassa on tietysti paljon aivan perusinformaatioon kuuluvia kirjoituksia, kuten neuvon- ja avunpyyntöjä erilaisissa yhteiskunnassa elämiseen liittyvissä asioissa, sekä vinkkejä aivan perusarkeen, talouteen, verotukseen, lainajärjestelyihin yms.

Mutta päällimmäinen tunne on, että suomalaiset naiset/äidit ovat hyeenoja, jotka ovat valmiita hyökkäämään toistensa kimppuun täysin ilman provosointia. Myös muukalaisviha kammoksuttaa, oli kyse sitten oikeasti ulkomaalaisista tai vain "toisenlaisista" suomalaisista, so. ihmisistä, joilla on erilainen näkemys jostain asiasta.

Olen totta puhuen hieman pelästynyt. Olen monesti harkinnut avioliittoa ja perheen perustamista, mutta tämän palstan lukemisen perusteella en varmaan uskalla/halua ottaa sitä riskiä, että saisin jonkun keskimääräisen palstakirjoittelijan niskoilleni. Se on sääli; lienee pakko lähteä merta edemmäs kalaan.

Mies vm. 79

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun voi rauhassa huudella nimettömänä puskista ilman, että todellinen henkilöllisyys paljastuu.

Epäilen vahvasti, että kukaan tällä palstalla kirjoittelijat käyttäytyvät oikeassa elämässä kuten täällä.

Vierailija
2/3 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataakin jonkun nettipalstan päättää perustatko perheen vai et.. Porvoosta taas päivää, näemmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun voi rauhassa huudella nimettömänä puskista ilman, että todellinen henkilöllisyys paljastuu.

Epäilen vahvasti, että kukaan tällä palstalla kirjoittelijat käyttäytyvät oikeassa elämässä kuten täällä.

Itse en käyttäytyisi sillä tavalla. Vierastan ajatusta, että olisin suhteessa sellaisen Tri Jekyll / Mrs. Hyde -tyyppisen henkilön kanssa. Ajatus tuntuu lähinnä pelottavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi