Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Käynnistys-TAVALLISTA

24.11.2005 |

Luen, että aika usein on käynnistetty synnytys abaut 38 rv.-lla. Että kuulemma ihan tavallista. huom (todellakin vaan ne synnytykset missä ei ole näyttö käynnistyksen)!!! Onko joku sanonut lääkärille vaan,kiitos EI! JOS joudun samanlaisen tilanteen, niin kyllä annan lapsilla kasva mahassa vaikka rv.42 asti, miksi keskeyttä raskaus iman syytä?!!?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Naistenklinikalla käynnistys ennen laskettua aikaa on aina hyvin perusteltu, pelkästään tukala olo ei siihen vielä riitä. usein kaksosodottajat kyllä kokevat olonsa loppuviikoilla niin raskaaksi ja nukkumisen niin vaikeaksi, että itse pyytävät käynnistämään. Ja onhan asiassa sekin puoli, että kun kohtu ylivenyttyy, se ei ehkä jaksa enää supistella vaan päädytään sektioon.

Minulla synnytys käynnistettiin ja vauvat syntyivät viikolla 37+0. Ilman hepatogestoosia oltaisiin varmaan menty lasketun ajan tuntumaan, ellei ylikin, mutta koska vauvat olivat hyvänkokoisia (3420g ja 3850g) ei mitään estettä synnytykselle noin aikaisin ollut. Ainoa haittapuoli asiassa oli se, että vauvat joutuivat viettämään 2 ensimmäistä vuorokauttaan Vastasyntyneiden Valvontaosastolla ja minä sain nukkua pari kokonaista yötä...

Hilla ja mussukat 1½v

Vierailija
2/6 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisä kokemuksia:)

Itsella kokemuksia eka synnytys 10 tuntia-itse käynnistyi

toinen-tuskka täynnä-käynnistetty ja 28 tuntia-melkein olisi koko käynnistys päätynyt sektion...ei ikina enä, jos ei ole " tappava tarvetta" , koko prosessi näytti, että lapsi ei ollut valmina tulemaan ja kohtu väkisiin supistelemaan.

Kolmas synnytys 5 tuntia-itse käynnistyi

Nyt-jos vaan kaikki mene " suunitelman mukaisesti, niin...saavat itse tulla:)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukat eivät välttämättä toimi enää niin hyvin, tilanahtauden yms. vuoksi lapset eivät enää juuri kasva. Viikon 37+ jälkeen voi tulla nopeitakin notkahduksia. Tämän vuoksi kaksosraskauksia ei uskalleta antaa mennä viikon 40+0 yli. Minulle varmasti yksi maamme kokeneimmista ja arvostetuimmista synnytyslääkäreistä kertoi tämän. Ja sanoi, että viikon 37 jälkeen todellakin riskit alkavat kasvamaan.

Vierailija
4/6 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri näiden riskien takia. Ilmeisesti sen jälkeen kohtu ei jaksa itse enää oikein supistellakaan, joten sitä itsestään alkavaa synnytystä ei sitten ehkä enää tulisikaan. Tosin silloin todella alkaa olla jo erittäin tukala olo itselläkin, eli jos sulla on kolme yksöisraskautta takana, niin tiedät millaista on olla viimeisillään, mutta kaksosten kohdalla rv 38 on jo ihan toista...! Mut jos sulla on kaksi synnytystä käynnistynyt spontaanisti, niin ehkä tämäkin käynnistyy ihan ajoissa, ilman käynnistystä.

T: Piia sekä Sanni ja Oskari kohta 5kk

Vierailija
5/6 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme synnytystä takana, esikko käynnitetty oksitosiinitipalla, kakkonen kohdunsuulle laitettavilla tableteilla ja nämä kaksoset käynnistyivät itse vesien menolla kolmen päivän kypsyttelyn jälkeen sairaalassa. Ensimmäisesä synntyksessä sain epiduraalin, toinen oli luomu vastoin tahtoani ja kolmannessa en edes kaivannut kivunlievitystä, niin erilaisia supistukset olivat kun synnyttys käynnistyi itse!

Kuitenkin riskit kasvavat loppumetreillä niin paljon että käynnistys on pelkästään hyvä juttu - ja kieltämättä se olo oli aika h***tillinen viimisillä viikoilla :)

Vierailija
6/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta kolmen päivän yrittämisen jälkeen lähdin kotiin. Kätilö oli edellisenä päivänä sanonut tilanteen olevan liian epäkypsä kalvojen puhkasuun, joten kun lääkäri sitä seuraavana aamuna ehdotti, kieltäydyin tuosta kunniasta. Huilailin kotona neljä päivää ja synnytys lähti luonnollisesti käyntiin.

Neuvolan lääkäri sanoi mulle jälkeen päin, että kaksosraskauksissa tehdään erittäin paljon turhia käynnistyksiä, sillä raskausviikoja ei tulisi tuijottaa noin tarkkaa. Luonto ei kuuntele viikkolaskelmia ja tuo raskauden kesto 40 rv on vain noin arvio, joka ei todellakaan päde jokaisen yksilön kohdalla.

Tiedä sitten. Ei taida tässäkään asiassa olla lääkärit ihan yksimielisiä.

Dummy + kaksikko (7 kk)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan