Please auttakaa, minkä niminen ohjelma eilen tuli eutanasiasta?
En löydä yle areenalta?
Kommentit (25)
valitettavasti ohjelma ei näy katsomossa. Lopun näin, mikä oli se aine, jopka niin nopeasti ihmiseltä hengen vei, ilman kramppeja sun muitakaan?
Sen nuoren miehen kuoleman toiveen ymmärsin, mutten sen vanhan naisen.
Oikeesti kuka haluaa tunnollensa toisen ihmisen kuoleman? Hyi se harmaahapsinen kiltin näköinen näköinen ja tuollainen kuoleman enkeli : (
vaan vapauttamista raskaan elämän kahleista. Mitä järkeä pitkittää elämää, jos se olisi ainoastaan tuskaa?
oikein vai väärin? Todennäköisesti nuokin kyllä ajattelevat kuten Hitlerin aikaan, että käsky tulee ylhäältä, me vaan toteutamme. Lääkäri "määrää" apteekkari sekoittaa ja hoitaja toteuttaa määräyksiä. No väärin se on minun mielestäni, kyllä se kuolema tulee auttamattakin.
No väärin se on minun mielestäni, kyllä se kuolema tulee auttamattakin.
Eli sun mielestä on hienoo että toinen kärsii helvetillisiä tuskia ?
Kipulääkket on olemassa, mutta ikävä vaan usein juuri omaiset kieltää niitä antamasta, ettei kuolema vaan nopeutuisi.
kipulääkettä ole vielä keksittykään joka kaikkeen kipuun tehoaisi. Tai jos on, niin tuokaa sitä minulle.
Oikeesti kuka haluaa tunnollensa toisen ihmisen kuoleman? Hyi se harmaahapsinen kiltin näköinen näköinen ja tuollainen kuoleman enkeli : (
Hän oli kirjailija, mutta tossa ei tullut ilmi mitään varsinaista fyysistä sairautta, hän kertoi vaan väsymyksestään, siitä miten rakastaa elämää niin että haluaa luopua siitä ajoissa. Silmät vuotavat vettä tietokoneella ollessa, hän ei pysty enää kirjoittamaan.
Oliko ennen eutanasiaa konsultoitu psykiatria, muitakin kuin ton oman klinikan psykiatria joka vain varmisti että ihminen ei tee päätöstä hetken mielijohteesta?
Mun mielestä, tuo nainen kärsi vaikeasta depressiosta. Hänellä ei ollut perhettä, ei mitään muuta kuin se työnsä josta luopuminen otti noin koville.
Kyllähän se laittaa miettimään, että olisiko ollut muutakin tehtävissä hänen eteensä, kuin että olisi suostuttu vaan tohon?
Hän oli kirjailija, mutta tossa ei tullut ilmi mitään varsinaista fyysistä sairautta, hän kertoi vaan väsymyksestään, siitä miten rakastaa elämää niin että haluaa luopua siitä ajoissa. Silmät vuotavat vettä tietokoneella ollessa, hän ei pysty enää kirjoittamaan.
Oliko ennen eutanasiaa konsultoitu psykiatria, muitakin kuin ton oman klinikan psykiatria joka vain varmisti että ihminen ei tee päätöstä hetken mielijohteesta?
Mun mielestä, tuo nainen kärsi vaikeasta depressiosta. Hänellä ei ollut perhettä, ei mitään muuta kuin se työnsä josta luopuminen otti noin koville.
Kyllähän se laittaa miettimään, että olisiko ollut muutakin tehtävissä hänen eteensä, kuin että olisi suostuttu vaan tohon?
nii olihan tuolla naisella kumppani. ja hän kärsi osteoporoosista ja kovista kivuista. eikä kyennyt normielämään kuuluviin hommiin siivoukseen kaupassa käyntiin jne.
Kesäkuun Eeva-lehdessä oli juttu suomalaisesta miehestä, joka sai eutanasian just tuolla Sveitsissä. Lukekaa jos saatte käsiinne.
arvokasta, kun se ei sitä koskaan ole. Kuolema on on aina itkua, huutoa, hajua ja kärsimystä. Ja niin sen kuuluu olla, kuten syntymänkin. Typerää ruveta arvottamaan kuolemaakin.
-kuolevia yli 30 v hoitanut.
arvokasta, kun se ei sitä koskaan ole. Kuolema on on aina itkua, huutoa, hajua ja kärsimystä. Ja niin sen kuuluu olla, kuten syntymänkin. Typerää ruveta arvottamaan kuolemaakin.
-kuolevia yli 30 v hoitanut.
vaarini kuoli arvokkaasti,kun kuolema tuli unessa..
Kuolema on on aina itkua, huutoa, hajua ja kärsimystä. Ja niin sen kuuluu olla, kuten syntymänkin. Typerää ruveta arvottamaan kuolemaakin. -kuolevia yli 30 v hoitanut.
Toivottavasti me kaikki saadaan noin empaattinen hoitsu sitten kun ollaan kuolemaisillaan. Uskomaton lausunto.
Kuolema on on aina itkua, huutoa, hajua ja kärsimystä. Ja niin sen kuuluu olla, kuten syntymänkin. Typerää ruveta arvottamaan kuolemaakin. -kuolevia yli 30 v hoitanut.
Toivottavasti me kaikki saadaan noin empaattinen hoitsu sitten kun ollaan kuolemaisillaan. Uskomaton lausunto.
olen minäkin ollut hoitamassa kuolevaa,enkä kyllä tuollaista yleistystä menisi väittämään..
olen minäkin ollut hoitamassa kuolevaa,enkä kyllä tuollaista yleistystä menisi väittämään..
se vanha nainen vaikutti tosi huomionhakuiselta ja väkisi tuli mieleen, että oliko se kuolemaki semmosta erikoisuudetavoittelua, jolla sai hyvin huomioo...
Ja sillähän oli se yksi asia, josta nautti, se musiikki.
nii olihan tuolla naisella kumppani. ja hän kärsi osteoporoosista ja kovista kivuista. eikä kyennyt normielämään kuuluviin hommiin siivoukseen kaupassa käyntiin jne.
Hän teki sitten valintansa.
mtv-3