G: Kauanko alatiesynnytyksestä meni, että alapää tuntui samalata? (Virtsanpidätyskyky ja yhdyntä)
Ja kuinka ahkerasti jumppailit syviä vatsalihaksia?
Kommentit (12)
3 kk täällä n.suurin piirtein enkä jumppaillut minäkään
Nyt synnytyksestä aikaa 5 ja puol kuukautta ja ei ikinä uskoisi, että tuolta on joskus jotain ulos tullut, kaikki palautunut täydellisesti.
Pilateksessa oon käynyt pari kuukautta, maailman paras laji synnytyksestä palautumiseen...
synnytyksestä 1v2kk, eikä vieläkään tunnu samalta. Seksi nimittäin tuntuu jostain syystä paljon paremmalta kuin ennen synnytyksiä!!
2 lasta on ja palautumiseen menee pari kk ehkä ku vähän jumppailee. ihan entiselleen paikat ei tietty tuu mut kohtuu kuntoon. vatsalihaksia ei taida olla vaikka synnytyksestä puolivuotta, mut eipä kai niitä oo ennenkään pahemmin ollu.
Miehellä on aika pieni vehje (valitettavasti), ja kun itse olen synnyttänyt yli 5kg lapsen alakautta, väljältä tuntuu vaikka jumppailen jos nyt en ihan päivittäin niin viikoittain. Ja lapsen ikä 2,5v. Näillä tiedoin (+muista syistä) olisin kyllä vaatinut sektion... eikä tämä ole provo. Toisilla vaan kudokset joustaa eri lailla, toiset repeävät ja riippuvat loppu ikänsä pahasti.
En varmana kyllä uskalla ottaa riskiä, että mä oon just se joka ei palaudu...
Olen jumppaillut omasta mielestä ihan ahkerasti. Seksielämä palasi "ennalleen" noin 2-3 kk molemmista synnytyksistä.
Tikit olivat taatusti hävinneet jo kauan aikaa sitten, mutta kävellessä tuntui kuin ne olisivat aina vain hiertäneet välilihassa. Toisen lapsen jälkeen tokenin huomattavasti nopeammin. Sanoisin, että alle kahdessa kuukaudessa.
Mutta kakkosen jälkeen virtsanpidätyskyky jäi huonommaksi.
että kakkosen jäljiltä (1v1kk) virtsanpidätyskyky ei ole vieläkään ennallaan. Kovasti yskiessä lirahtelee, ellen keskity todella.
virtsanpidätyskyvyn heikkoutta oli jo ennen lapsia, liekö elimellinen juttu, vaiko iiittynyt selkäleikkaukseeni, en tiiä varmaks.
Lasten syntymien jälkeen olen jonkun verran jumpannut, eikä sänkyelämä ole kärsinyt, mutta trampoliiniin minusta ei ole, tai hyppyihin aerobicissa.
Sanoisin että n. 11kk ja alkoi tuntua hommat taas samalta ;)