Onko lapsilla huono loma, jos he eivät pääse matkoille?
Kommentit (33)
ympäri Suomea niin paljon, että lomalla haluaisi vain olla kotona? pitääkö se väkisin raahata matkustamaan?
ympäri Suomea niin paljon, että lomalla haluaisi vain olla kotona? pitääkö se väkisin raahata matkustamaan?
tyydytystä, kuten ei äidillekään.
Muistelen sitä, kun pari vuotta sitten lähdin hoitamaan siskon 6-vuotiasta, kun itsellä oli jo loma, vanhemmilla ei. Vanhapiikatäti (siis minä) olisin vienyt lapsen aivan minne tahansa, mutta lapsi ei suostunut lähtemään muualle kuin noin 1 km:n päässä olevaan leikkipuistoon + uimarannalle.
Ei matka vielä lomasta lomaa tee, asenne ratkaisee.
Minä vaan olen tottunut, että lomalla reissataan
Onko viikko suvun mökillä matka?
Onko yhden yön yli reissu Suomessa matka?
Onko sukulointi matka?
Onko päiväreissu meren rannalle uimaan ja nahkaa grillaamaan matka vai tylsää arkea.
Eli kyllä matka kuuluu lomaan, mutta todella se voi olla myös kotimaassa eikä tarvitse olla kuin muutaman päivän. Parhaita matkamuistoja perheen parissa on Yyterin keikka kaksi puolikasta päivää ja yksi yö.
Ei maksettu viikon loma ole itsetarkoitus. Jos matkalla tarkoitetaan etelänlomaa tms niin minä en ymmärrä, miksi kesää tuhlataan sellaiseen, kesä on Suomessa vain kerran vuodessa.
Mutta kyllä lomalla tulee rikkoa arkea ja rutiineita.
etenkin kun kavereitakin on aika vähän paikalla. Jos taas maatilalla niin ei varmaan niin iso ongelma ja siellähän ainakin töitä riittää.
Pieniä lapsia on turha viedä ulkomaille, heille kun löytyy uusia elämyksiä varmasti lähempääkin.
Meidän 5v ja 8v toivoivat itse laivaristeilyä ja uimarantaretkiä.
Meillä viedään lapset ainakin kaksi kertaa vuodessa ulkomaille. Uutena vuonna käytiin Australiassa ja maksoi 3500 euro per nenä se reissu. Kesällä mennään Amerikkaan kolmeksi viikoksi reissaamaan camping-autolla maan halki. Lapsille on hyväksi näyttää muutakin maailmaa kun sitä omaa mökkiä vuodesta toiseen. Kunhan vielä vähän kasvavat niin mennään käymään Afrikassa etelä-Amerikassa yms. Eli ihan oikeita matkoja eikä mitään AV-mummojen puuromatkoja viron slummeihin!
tyydytystä, kuten ei äidillekään.
Meillä viedään lapset ainakin kaksi kertaa vuodessa ulkomaille. Uutena vuonna käytiin Australiassa ja maksoi 3500 euro per nenä se reissu. Kesällä mennään Amerikkaan kolmeksi viikoksi reissaamaan camping-autolla maan halki. Lapsille on hyväksi näyttää muutakin maailmaa kun sitä omaa mökkiä vuodesta toiseen. Kunhan vielä vähän kasvavat niin mennään käymään Afrikassa etelä-Amerikassa yms. Eli ihan oikeita matkoja eikä mitään AV-mummojen puuromatkoja viron slummeihin!
että meidän lapsilla on, koska joka loma ollaan jo useamman vuoden ajan oltu ulkomailla matkoilla. Ja jo nyt odottavat syysloman matkaa ja just tultiin etelästä kahden viikon matkalta. Eli juurikin se mihin ovat tottuneet. Alakouulaisia ovat molemmat.
Ja en tajua miten teidän omatunto kestää jatkuvaa matkustelua(lentokoneella), tajuatteko miten se saastuttaa?
niin silloin se kestää myös lentomatkustamisen. Lastenteko saastuttaa paljon enemmän kuin lentomatkailu.
päästään totaalisesti eroon kotiympyröistä. Eli olisi minusta.