en voi ymmärtää muumimaailman suosiota
siellä puuhökkeleitä ympärialuetta joissa sitten on huonekaluja, posliinipupuja yms. mut ei mitään tekemistä paits yhdessä kojussa sai laittaa paperin palan puutikkuun. On kyllä käsittämätön paikka ja täyttä rahastusta, kahvin kanssa esim. ei saa vettä - pitää ottaa vesipullo. kauppaan ei saa mennä vaunujen kanssa (joten ei voitu mennä ku vauva nukku ni ollenkaan), no tuo ei tietty ollu rahastusta -siinä vaan säästy rahat. mut kertakaikkiaan kamala paikka. onneksi oli hintalaatusuhde kohdillaan ku ilmaiseksi pääsi. toiste ei mennä. lapsikin odotti vaan kokoajan et milloin pääsee läheiselle uimarannalle. se tuntui oleman muidenkin kohokohta.
Kommentit (72)
Muumimaailmassa on se Henki, jotain Suomalaista, se luonto ja tietynlainen yksinkertaisuus ja luonnollisuus, johon amerikkalaiset ei pysty. En toivo Muumimaailmaan mitään lisää, mutta rojun myyntiä voisi rajoittaa. Totta on, että Muumimaailma vaatii vierailijalta hieman mielikuvitusta ja luovuutta. Ja se EI ole huvipuisto, turha siis verrata huvipuistoihin. Älkääkä unohtako Muumimaailman teatteria, sisältyy hintaan!
kun me ei perheen kanssa mennä koskaan mihinkään muumimaahan, särkänniemeen, puuhamaahan yms.?
Tajusin vasta nyt. Vanhempi on luokkaretkellä käynyt särkänniemiessä, mutta perheen kanssa emme ole käyneet missään vastaavassa. Viimekesänä kävimme ateneumissa ja sinne tyttö haluaa takaisin. Sen lisäksi kävimme helsinginreissulla suomenlinnassa ja pidimme picnicin yms. Tänä vuonna menemme 5 päiväksi tukholmaan ja nyt iski kauhea paniikki että on mentävä gröna lundiin tai skansenille...
Aivan, ja ei sovi niille jotka tahtovat aivotonta ja fiiniä hyperaktiivista sirkusfeikkausta... ;)
joihin hökkelikylä ei tee "aitoa" vaikutusta.
jotka osaa tehdä metsäretken omatoimisesti ja ilman pääsymaksua!
Jokin mikä veisi energiaa? Jokin mikä kuluttaisi edes jotain luonnonvaraa? Jotain josta tulisi enemmän meteliä ja äksöniä??? Jotain josta olisi otettu vaikutteita suuuuuresta Jenkkilästä?
Meidän parivuotiaamme viihtyi Muumimaailmassa. Paikkaan tutustuttiin ja asioita ihmeteltiin pienen lapsen näkökulmasta. Lapsi piti hahmojen näkemisestä ja halaamisesta. Polulla oli mukava juosta. Me vanhemmat jonkin verran ohjailimme esim. mitä missäkin näkyy, löytyyköhän uimahuoneesta Nipsua, minkä puskan takana Haisuli lymyää ym. Mielikuvitusta mukaan hyvät aikuiset. Muumimaailmassa tai missä tahansa vaikka lähimetsässä on vaikka mitä näkemistä, kokemista ja ihmeteltävää lapselle. Aikuinen voi auttaa näkemään asioita. Jos aikuinen vai myrtsinä kulkee ja toistelee ettei täällä ole mitään mielenkiintoista, tuskin lapsikaan pääsee tunnelmaan.
Mitä vikaa siinä on jos muumimaailman uimaranta on käynnin kohokohta? Sehän on yksi muumimaailman käyntikohde :)
joihin hökkelikylä ei tee "aitoa" vaikutusta.
Meillä lapsetkin erottaa hökkelin, koirankopin ja feikin. Kasvattaisit joskus omiasi!
Meillä lapsetkin erottaa hökkelin, koirankopin ja feikin. Kasvattaisit joskus omiasi!
sen vuoksi muumimaailma ei nappaa?
joka paikassa pitää olla tuhat toinen toistaan hurjempia härveleitä ja muumimaailma ei kiinnosta, koska se on liian rauhallinen... joutuu kävelemään ja käyttämään omaa mielikuvitustaan...
En mikään tekopyhä tyhmä hurskastelija. Taisi totuus kolahtaa.
sen vuoksi muumimaailma ei nappaa?
joka paikassa pitää olla tuhat toinen toistaan hurjempia härveleitä ja muumimaailma ei kiinnosta, koska se on liian rauhallinen... joutuu kävelemään ja käyttämään omaa mielikuvitustaan...
Normaalisti pienelle 2-5v lapselle kelpaa melkeinpä mikä tahansa elämys. Lapset ovat siitä ihania ja aitoja että ei heillä ole tapana yleensä valittaa... ellei heille opeta moista...
En mikään tekopyhä tyhmä hurskastelija. Taisi totuus kolahtaa.
Pisti tuo kommentti silmään ja tuli fiilis että nyt tuli näytettyä se todellinen luonne... Eikä kyllä näytä kovin imartelevalta... Jatka toki samaan malliin jos itse niin haluat.
52 saa minun tukeni...
niin kesällä kuin talvellakin. Uimassa ei ole käyty.
Ainoa miinus siitä, että allergiselle sopivaa evästä on sieltä tosi vaikea löytää.
Mun lapseni ei ole koskaan syttynyt Muumeista. Ollaan käyty Muumimaailmassa, mutta lapsi pelkäsi kaikkia hahmoja (oli oikeaa kohderyhmää eli n. 3-5v), paras paikka oli liukumäki, jolla ei ollut mitään tekemistä Muumien kanssa.. Ei myöskään pitänyt kovaäänisistä, huonosti käyttäytyvistä lapsista, jotka tönivät ja etuilivat.
Vanhemmille ei Muumimaailmassa ole oikein mitään. Jotkut lapset selvästi tykkäävät, mutta aina ei voi olla varma, onko se just mun lapsi, joka niistä rakennelmista innostuu...
Ja ei mun lapsi edelleenkään ole kyllästetty toimintalomilla. Päinvastoin, lapsi on nyt 9v, eikä ole missään kieputushuvipuistoissa käynyt. Tai käytiin me Ähtärin eläinpuistossa viime viikolla, se oli kiva reissu. Lapsi tykkäsi hurjasti, kun sai nähdä erilaisia eläimiä.
...Muumeista välitä?
Tuossa tilanteessa on ihan omaa syytä jos paikka ei miellytä. Ei sinne ketään pakoteta...
Meillä 3 vuotias on järkyttävän kova muumifani! Katsoisi niitä päivät läpeensä! Kaikki leikit on muumia, muumipappaa, muumimammaa. On myös erittäin hyvä suustaan kun kuuntelee pikkumyyn letkautuksia.
Minä en alkuperäisistä muumeista tiedä mitään, nyt on aloitettu kirjojen lukeminen ja poikkeavat todella rajusti animaatiosta!
Minä olen itse kasvanut animaatiomuumeilla ja ne on minulle ne oikeat muumit. Muumimaailma perustuu siis tähän animaatioon. Kirjoja on sen verran vähemmän luettu!
No menimme viime kesänä 2 vuotiaan kanssa sitten tuonne. Ette voi kuvitella sitä ilmettä! Se kaikki piirretty muuttui todelliseksi. Lapsi mykistyi nähdessään sen valtavan muumitalon. Ja voi kuinka mahtavaa oli kun nuuskamuikkunen puhutteli lasta! Huih!
Se elämys! Ja kun päästiin noidan mökille.. HUH! Sieltä näkyi punainen tukka.. Voi kuinka sitä noitaa pelättiinkään!! Aivan upea paikka!!
Luulen, että jos ei vanhemmat osaa hieman motivoida, innostaa, niin ei lapsi välttämättä uskalla heittäytyä siihen maailmaan!!
Lapsi oli aivan haltioissaan, samoten 4 vuotias veljenpoika, joka jonkin verran tunsi muumeja!
Ei siellä tosiaan tarvinnut tehdä mitään. 2 tuntia meni pelkästään kierrellessä ja ihaillessa! Tänä kesänä varaamme enemmän aikaa, jotta kaikki keretään nähdä moneen kertaan!
palavasti, kuten näköjään kaikkien muiden lapset. Ne hahmot olivatkin lapsen mielestä ihan liian pelottavia. Ja lapsi halusi käydä Muumimaailmassa, kun toiset lapset hehkuttivat sitä (päiväkodissa). Ei voinut etukäteen tietää, että paikka ei lasta miellytä.
Anteeksi, jos jotenkin loukkasin.
-60-
Mitä ihmettä jotkut huvipuistolaitteet tekisivät muumilaaksossa?
Jos haluaa jotain hytkyttimiä ympärilleen, voi mennä vaikka Linnanmäelle tai Disney Worldiin tai ihan mihin tahansa huvipuistoon...