Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

turkiskuoriaiset

Vierailija
04.07.2012 |

huomasin pakkaillessani tavaroita et meillä on niitä toukkia vaatteissa. Millä ihmeellä mä estän niiden leviämisen sitten tänne uuteen asuntoon. Nyt jo nähny niitä muutamissa vaatteissa mitä ei ole muutamaan vuoteen käytetty. Auttaako se jos pesen kaikki vaatteet?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet laatikoihin ja myrkyt perään. Me luullakseni karistettiin kuoriaiset näillä keinoin. Tai no, vielä ei tiedä, kun ollaan asuttu uudessa vasta pari kuukautta. Mutta siinä ajassa ainakaan ei ole näkynyt.

Vierailija
2/4 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä ohjetta pelätyn turkiskuoriaisen hävittämiseen:

"Turkiskuoriaisen hävitystä suunniteltaessa on hyvä ottaa asia ensin puheeksi isännöitsijän kanssa. Mikäli niitä esiintyy useammissa huoneistoissa , kannattaa käsitellä koko rakennus. Omatoimisesti torjuttaessa on jalkalistat ja vaatekomerot imuroitava ja pölynimuripussi on vaihdettava. Tässä vaiheessa voi tehdä suursiivouksen, koska torjunta-aine tehoaa parhaiten puhtaisiin pintoihin. Pinnat on käsiteltävä jollakin pitkävaikutteisella torjunta-aineella, jota ei pestä pois vaikutuksen aikana. Komeroita voi käyttää aineen kuivuttua. Käsittely on syytä uusia ainakin kerran noin kuukauden kuluttua, tarvittaessa useammin. Tekstiilit pestään tai lämpökäsitellään kuivassa saunassa noin parin tunnin ajan +70 - 80 oC:ssa, on myös torjunta-aineita, joita voi ruiskuttaa tekstiileihin. Pakastaminen -20 - 30 oC:ssa viikon verran hävittää kaikki kehitysasteet. Ammattiliikkeitä käytettäessä on noudatettava liikkeen ohjeita."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa kahdessa asunnossa peräkkäin, ja sain estettyä leviämisen uuteen (kolmanteen) asuntoon (nyt vuosi asuttu täällä eikä ole näkynyt). Toimin näin:

-pesin kaikki vaatteet jotka suinkin kestivät, 60 asteessa

-pidin pari vrk pakkasessa vaatteita, jotka eivät kestäneet 60 astetta, mutta jotka halusin säästää

-tämän jälkeen suoraan muuttolaatikoihin/pusseihin, joita pidin joko parvekkeella tai huoneessa, jossa kuoriaisia/toukkia ei ollut koskaan näkynyt

-heitin aika surutta pois vaatteita, kankaita, joista en voinut olla varma olivatko saastuneita

-en käyttänyt kannellisia muovilaatikoita kankaiden ja vaatteiden muuttamiseen, mutta olen kuullut, että se voi olla hyvä idea

-uudessa kämpässä silitin kaikki vaatteet, kankaat (myös verhot) ym., jotka olivat olleet "pahimmassa" huoneessa, mahdollisimman kuumalla

-ne mitä ei voinut silittää pakastin tai pidin parvekkeelle pari viikkoa (myös esim. korurasiat ym. tavarat, ei pelkästään kankaat).

-järeämmistä toimenpiteistä ei takuulla ole haittaa, kuoriaiset ovat uskomattoman sitkeitä

Vierailija
4/4 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin pakkaillessani tavaroita et meillä on niitä toukkia vaatteissa. Millä ihmeellä mä estän niiden leviämisen sitten tänne uuteen asuntoon. Nyt jo nähny niitä muutamissa vaatteissa mitä ei ole muutamaan vuoteen käytetty. Auttaako se jos pesen kaikki vaatteet?

Niitä voi elellä myös siellä uuden asunnon listojen alla jne. Varsinkin jos on vähänkin vanhempi talo kyseessä.

Seetripuuöljyn muistan kuulleeni auttavan, samoin seetripuun palasten. Itse en ole jaksanut kokeilla, olen vähän niin kuin alistunut jo sille että niitä kuoriaisia on. Joskin saan aina hepulin kun sellaisen bongaan.

Yritän sitten vain pitää paikat sillä lailla siisteinä etteivät pääsisi salakavalasti täällä liikkumaan. Pysykööt siellä listojen alla sitten jos niiden on tässä huushollissa elämää pidettävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi