Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa hädässä; raskausturvotus!

Vierailija
15.05.2012 |

Eikö kukaan tiedä mitään konstia tai kikkaa, jolla saisi vähennettyä turvotusta loppuraskaudessa (nyt viikko 38+0)? Lenkkeily ja vedenjuonti tuntuvat olevan lähinnä vitsi, ne eivät tähän enää vaikuta..

Huomenna olisi taas neuvola ja viimeksi tuli sellaista ryöpytystä painonnoususta, että tekisi mieli vältellä koko paikkaa. Nyt siis kolmas raskaus, olen tavallisesti normaalipainon alarajoilla ja kiloja tullut raskausaikoina n. 8-10. Nyt alkupuoli raskaudesta mennyt kuten aiemmin, mutta viimeisen neljän viikon aikana tullut jumalatonta turvotusta ja melkein kilo viikossa. Tiedän, että se ei syömällä ole tullut, sillä olo on niin huono ja tukala, etten ole saanut syötyä juuri muuta kuin jotakin keittoa ja näkkärinpaloja. Sormia ja jalkoja särkee turvotuksen takia niin että ne tuntuvat räjähtävän ja kasvot näyttävät ja tuntuvat hirveiltä. Verenpaineet sun muut ovat ok, joten mistään "vakavasta" tuskin on siis kyse.

Lähinnä siis vituttaa neuvolan asenne, että ei ymmärrä näin tavallista vaivaa, vaan pyörittelee silmiään ja alkaa puhua ruokavaliosta, kun mainitsen epäileväni kovaa turvotusta painonnousun syyksi. Olokin on niin kurja, että olisin valmis tekemään mitä vain, että nesteet saisi liikkeelle. Tietääkö kukaan mitään valmistetta tms? Kokeilin vyöhyketerapiaakin, mutta siitä eii ollut apua.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa auttaa tai antaa neuvoja, mutta pakko kommentoida. Minulla tuli molemmissa raskauksissani reilusti turvotusta, joinain loppuviikkoina jopa 3 kiloa per viikko! Ja neuvolantäti alkaa kysellä mitä syön...Jumalauta kuinka tampioita ne on jos ei tajua ettei tuollaista määrää saisi kerättyä syömällä viikossa paitsi jos syö kiviä tms...Minulla ei ainakaan auttanut muu kuin synnytys tuon nestemäärän poistumiseen. Yhtä helvettiä oli viimeiset viikot ja sitä riemua saikin kestää molemmilla kerroilla 42. viikolle asti. Sympatiat sulle, koita kestää.

Vierailija
2/4 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimi minulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksilöllistä, mikä auttaa toiselle, ei auta toiselle. Mä tein suurimman osan raskaudestani muutamia aurinkotervehdyksiä (siis se on sellainen joogaliikesarja, mikäli asia ei ole tuttu), eikä mulla tullut juuri turvotusta - mutta voi olla, että näillä kahdella asialla ei ollut mitään tekemistä toistensa kanssa!

Kuulemma omenaviinietikka auttaa turvotukseen. Sitä pitäisi nauttia aamulla muutama ruokalusikallinen veden kanssa.

Musta on muuten erikoista, että neuvolassa ryöpytetään ihan normaaleista raskauskiloista. Mullekin tuli hyvin maltillisesti painoa, mutta tuossa vaiheessa suunnilleen sen kilon viikossa. Ainakin meidän neuvolassa kokenut terkkari sanoi, että se on ihan normaalia.

Tsemppiä! Kohta se on ohi!

(kesti vähän kauan tässä kirjoittamisessa, piti viedä välillä vauva nukkumaan.)

Vierailija
4/4 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli turvotusta lopussa 1,5 kiloa viikossa ja olin asiasta allapäin. Neuvolantäti vaan totesi, että et sinä tuommoista määrää ole syömällä saanut ja että eipä ihme jos jalkoja turvottaa. Painoa tuli yhteensä 12 kiloa ja ylimääräistä oli jo alunperinkin riittävästi, silti ikinä ei asiasta syyllistetty.

Koita sinnitellä nämä pari viikkoa, turvotus lähtee kyllä nopeasti laskemaan synnytyksen jälkeen. Itse huomasin viikko synnytyksen jälkeen miten turpeaksi kasvot olivat menneet raskauden aikana, näytin ihan eri ihmiseltä synnytyksen jälkeen. Nyt synnytyksestä 1,5 viikkoa ja painoa hävinnyt jo 14 kiloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi