Onko Onni nyt muotinimi?
Mietitään vaaville nimeä. Onni olisi ihana, mutta kaverini väitti, että kaikki nimeää nyt poitsunsa Onniksi. Onko oikeasti nyt muotinimi?
Kommentit (21)
vaikka olisikin muotinimi,
ei välttämättä ole siellä top kympissä teidän kunnassa tai edes läänissä ;-D
Laitat lapsellesi kauneimman nimen kaveristasi huolimatta!
Kolmetoista vuotta sitten tilanne oli toinen. Ihmisistä poikamme sai hyvin erikoisen, mutta kauniin nimen.
Nyt Onneja on joka puolella. Jos olisin tiennyt, olisin antanut toisen nimen.
Musta tuntuu, että Onni-vliitys alkoi kun salkkarien Elina antoi pojalleen nimeksi Onnin. Nyt tuntuu pahin piikki hiipuneen. Mutta ei kannata miettiä tuollaisia asioita. Annat sen nimen mistä tykkäät.
On ollut tosi suosittu jo useamman vuoden. Mäkin olisin antanut sen 10 vuotta sitten nimeksi, mutta nyt turhan massaa.
Leikkipuistot ovat täynnä sen nimisiä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
Kauniita nimiä minusta sekä Onni että Elias, siksi niin yleisiä.
Aamu ja Onni löytyy joka pitäjästä, vaikka äitinsä kuinka omaperäinen kuvittelisikin olevansa.
Paitsi, jos on. Ystäväni antoi lapselleen nimeksi Jaana. Toinen kaverini tuhahti, että miksi ne niin yleisen nimen antaa, hän valikoi ainakin harvinaisemman. Ja sitten antoi oman lapsensa nimeksi Onni. :D
Ei pitäisi mennä toisten nimiä paheksumaan, jos ei itsekään sen harvinaisempaa keksi.
5 alle 3-vuotiasta Onnia. Sanoisin, että muotinimi on.
Tilastokeskuksen tiedote viime vuodelta: "Sofian jälkeen suosituimmat tyttöjen ensimmäiset etunimet olivat viime vuonna Venla, Aada, Emma ja Aino. Pojille useimmin annetut etunimet Eliaksen jälkeen olivat Onni, Eetu, Leo ja Aleksi."
Ystäväni antoi lapselleen nimeksi Jaana. Toinen kaverini tuhahti, että miksi ne niin yleisen nimen antaa, hän valikoi ainakin harvinaisemman. Ja sitten antoi oman lapsensa nimeksi Onni. :D
niin tuskimpa on kastettu kovin montaa Jaanaa. Eli voi sanoa, että se on nykyään melko harvinainen. Tai ei ainakaan yleisimpien joukossa.
Ystäväni antoi lapselleen nimeksi Jaana. Toinen kaverini tuhahti, että miksi ne niin yleisen nimen antaa, hän valikoi ainakin harvinaisemman. Ja sitten antoi oman lapsensa nimeksi Onni. :D
niin tuskimpa on kastettu kovin montaa Jaanaa. Eli voi sanoa, että se on nykyään melko harvinainen. Tai ei ainakaan yleisimpien joukossa.
Siinä on ollut tyypillinen urpo, jonka mielestä 70-luvun nimet on yleisiä ja nykyään annettavat vanhat nimet on harvinaisia. :D Ei ole muuten pitkä aika, kun täällä palstallakin joku selitti, että Jenni (tmv.) on yleinen parikymppisillä flikoilla eli ihan hyvin voi antaa vauvallekin nimeksi, kun on selvästikin nuoren ihmisen nimi! :D
...mutta toisaalta nykyään ei mitään superyleisiä nimiä ole olemassakaan (verrattuna vaikka 70-lukuun), sillä nimikirjo on niin laaja. Näin ollen sanoisin jokaiselle, että antakaa lapsellenne juuri se nimi, jonka haluatte. Ja sitä paitsi, vaikka haluaisikin välttää kovin suosittua nimeä, voi nimi esim. jo viiden vuoden päästä olla kovinkin suosittu, kuten Onnin ja monen monen muun nimen kanssa on käynyt.
lähiöissä :) Lähiönimi siis, hih.
aivan sama, mitä joku siitä on mieltä
lähiöissä :) Lähiönimi siis, hih.
vaan kaikkialle levinnyt massanimi. Tosi kiva nimi, jos ei olisi niin yleinen.
Minä annan lapselleni nimeksi Onni. Lapsi on kauan odotettu ja yritetty. Kolme keskenmenoa takana.
Muotinimi tai ei pian syntyvä poikani on minun Onni!
siksi, koska siitä itse pitää, eikä siksi jätetä antamatta sen vuoksi ettei joku av-mamma siitä pidä :)
Minä annan lapselleni nimeksi Onni. Lapsi on kauan odotettu ja yritetty. Kolme keskenmenoa takana. Muotinimi tai ei pian syntyvä poikani on minun Onni!
...jos luokalla on kolme Onnia, niin ei se enää ole kauhean kivaa.
T. Ope, jonka luokalla on kolme Ro(o)saa ja neljä Juhoa.
nykyään. Taitaa olla top 10-nimen joukossa.