Missä vaiheessa haavan paranemista voi mennä järveen uimaan? Lapsella hiertyi ihosta
peukalonpään kokoinen pala kaatumisen seurauksena. Muutamia päiviä haava eritti nestettä ja pidimme siinä sidetaitosta.
Nyt kohtaan on alkanut muodostua uutta siistiä ihoa, joka näyttää vielä kovin hennolta. Olin näkevinäni siinä tänään vielä pisaran tai kaksi tihkunutta nestettä.
Missä vaiheessa uskaltaisitte päästää lapsen uimaan?
Kommentit (11)
mä olisin päästänyt uimaan vaikka heti sen kaatumisen jälkeen : )
näyttää siistiltä. Toki kunnon puhdistus sitten uinnin jälkeen. Ja jos kovin likainen uimavesi niin odottaisin haavan rupeutumista.
odotettiin, että hiertymä ei enää erittänyt nestettä ja oli kokonaan rupeentunut. Ei noiden kanssa kannata leikkiä.
Ei niitä kukaan kerinnyt edes tutkimaan tarkemmin. Nyt omien lasten kanssa toimisin kyllä toisin.
Tai okei, jos kauheen paha haava ni pari päivää oottanu mut sitten.
Saa siihen desinfiointiainetta tuupata.
Muutenkin jos iholta laastari irtoaa ja menee hiekkaa niin kurjempaa se on kuin järvivesi.
lapsen mennessä uimaan.
Se tulehtui järvivedestä ja tulehdutti jalan ihonkin niin, että paraneminen vaati antibioottikuurin.
Olen siis jatkossa varovainen näiden juttujen suhteen.
Me käytiin kakarana pesemässä haavat ja hiertymät järvessä ja eiku menoks. Maailma muuttuu, mut mä en oikein pysy perässä näköjään.
Meidän pojilla on jatkuvasti polvet ruvella ja sormissa haavoja, kun nikkaroivat ja kalastavat ja touhuavat kesälomalla. Itikanpuremiakin välillä raavitaan niin, että ovat vereslihalla. Silti ovat järvessä joka päivä useaan otteeseen. Ei ole vielä tullut tulehduksia. Kauheeta, eihän ne pääsis ollenkaan uimaan :-D
eikä esim. haavan aiheuttajasta? Tai vaikka hiekasta tulleesta pöpöstä?
lapsen mennessä uimaan.
Se tulehtui järvivedestä ja tulehdutti jalan ihonkin niin, että paraneminen vaati antibioottikuurin.
Olen siis jatkossa varovainen näiden juttujen suhteen.
Sitten järveen kun on kunnollinen, paksu rupi päällä.