Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle kertoa ongelmista suhteessa

Vierailija
03.07.2012 |

Kenelle te kerrotte ongelmistanne parisuhteessa?

Tuntuu, etten keksi ketään, jolle puhua asiasta. En voi puhua asiasta yhteisille ystävillemme, koska pelkään, että nämä puhuvat asiasta miehelleni tai sitten puheeni vaikuttaa yhteisiin tapaamisiimme.

Toisaalta en voi myöskään puhua omille kavereilleni, koska en halua heidän suhtautumisen mieheeni muuttuvan, vaikka harvoin häntä näkevätkään. Kun kaverini näkevät mieheni, haluan heidän olevan normaaleja eikä tutkailevan tilannetta.

Ja toisaalta, myös äitini on poissa laskuista, koska mitäs siitäkään tulisi jos hän tietäisi ongelmistamme.

Minun pitäisi kuitenkin jollekin myöntää olevani suhteessamme alistettu, ja mitä enemmän olen lueskellut narsismista, sitä enemmän epäilen miehelläni olevan niitä piirteitä.

Kuitenkaan en tiedä onko vika minussa vai miehessäni.

Oma isäni käyttäytyi aika samalla tavalla kun nyt mieheni. Äitini on pahoitellut usein sitä, että ei päässyt isästäni aikaisemmin eroon ja jouduimme kasvamaan siinä ilmapiirissä. Toisaalta muistan hyvin hyvin vähän asioita ennen 12-ikävuotta, en tiedä miksi, ehkä suojellakseni itseäni siltä perhehelvetiltä mitä se joskus oli.

Toisaalta taas ajattelen, että ei se ole vaikuttanut minuun mitenkään, koska en edes muista mitään. Mutta nyt pelkään ajautuvani sellaiseen uudelleen, enkä tiedä miten siitä pääsee pois.

Olen alistettu kotiolosuhteissa ja ollessani yksinäni reissussa (ihan missä siis vain), käyttäydyn kuin haluan ja olen täysn oma itseni. Muuten tunnen käyttäytyväni ihan muulla tavalla.

Kiitos kun sain purkaa oloani!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta sanon: älä missään nimessä kerro kellekään tuntemallesi ihmiselle. Ihmiset rakastavat juoruja ja mikäpä sen mehukkaampaa kuin toisten parisuhdeongelmat. Vaikka kuinka haluaisit uskoa että joku säilyttäisi salaisuutesi, he kuitenkin kertovat kaiken eteenpäin. Nettipalstat on hyvä ratkaisu. Älä paljasta asuinpaikkakuntaa, ja muuttele yksityiskohtia siten, ettei kukaan tuttusi voi sinua tunnistaa, jos siis aiot vielä kirjoittaa ongelmastasi.

Tähän tulokseen olen tosiaan tullut, eli en kerro asiasta kenellekään läheiselle. Kestän minkä kestän, ja apua saa aina joko netistä tai ammattiauttajalta.

Tänne kirjoittaminen esimerkiksi auttaa, koska saa vain purkaa asiaa mielestään.

ap

Vierailija
2/3 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla seurakunnan perheneuvoja vaikka. Seurakunnissa on myös työntekijöitä nimikkeellä perhetyöntekijä. Niillä on koulutus ja vaitiolovelvollisuus.

Soita kirkkoherranvirastonon

On tärkeää että löydät jonkun juttukumppanin. Usein asiat selkeää jo sillä kun sanot ne ääneen.

tsemppiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta sanon: älä missään nimessä kerro kellekään tuntemallesi ihmiselle. Ihmiset rakastavat juoruja ja mikäpä sen mehukkaampaa kuin toisten parisuhdeongelmat. Vaikka kuinka haluaisit uskoa että joku säilyttäisi salaisuutesi, he kuitenkin kertovat kaiken eteenpäin. Nettipalstat on hyvä ratkaisu. Älä paljasta asuinpaikkakuntaa, ja muuttele yksityiskohtia siten, ettei kukaan tuttusi voi sinua tunnistaa, jos siis aiot vielä kirjoittaa ongelmastasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän