Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lestadiolaiset voi tunnistaa jo kaukaa kasvoista?

Vierailija
03.07.2012 |

Mietin joskus miksi lestadiolaiset (etenkin naiset) tunnistaa jo kaukaa lessuiksi. Ei voi olla vaan hiukset ja meikittömyys, koska erotan heti ei-lestan lestasta, vaikka ei olisikaan värjätty tukka ja tai ei käyttäisi meikkiä. Johtuuko se siitä, että porukka on saanut alkunsa pienestä joukosta ihmisiä ja siksi kaikilla on yhteneviä kasvonpiirteitä? :D Vai siitä, että on asunut lestadiolaisten suosimalla paikkakunnalla liian pitkään x)...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin usein miettinyt samaa!

Vierailija
2/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan ulkomuotoni perusteella usein sellaiseksi. Hiukset näyttävät permanentatuilta (eivät ole, ovat luonnonkiharat), en värjää hiuksiani ja enkä meikkaa terveyssyistä. Vaatteet pyrin sitten kompensaationa hankkimaan siistit ja sievät.

Minua luullaan usein vanhoillislestadiolaiseksi tästä syystä. Suvussa ei ole yhtäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavuus selitti samaa - mutta eipä tunnistanut mua :)

Vierailija
4/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt jokaiselta lestadiolaiseksi arvioimaltasi naiselta tämän uskonnollista vakaumusta? Porukka ei ole saanut alkuaan pienestä joukosta, ellet nyt viittaa ihan Aatamiin ja Eevaan saakka. Omat vanhempani eivät kumpikaan tule lestadiolaisista perheistä vaan ovat aikuisina liittyneet herätysliikkeeseen. 50- ja 60-luvuilla tätä tapahtui paljonkin, joskin nykyäänkin tapahtuu jossain määrin.

Mietin joskus miksi lestadiolaiset (etenkin naiset) tunnistaa jo kaukaa lessuiksi. Ei voi olla vaan hiukset ja meikittömyys, koska erotan heti ei-lestan lestasta, vaikka ei olisikaan värjätty tukka ja tai ei käyttäisi meikkiä. Johtuuko se siitä, että porukka on saanut alkunsa pienestä joukosta ihmisiä ja siksi kaikilla on yhteneviä kasvonpiirteitä? :D Vai siitä, että on asunut lestadiolaisten suosimalla paikkakunnalla liian pitkään x)...

Vierailija
5/12 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus väsähtänyt ilme ehkä? :D

Sisaruksilla, serkuksilla tms tietty samaa näköä, varsinkin jos samalla paikalla on paljon ko. henkilöitä. Mutta ei todellakaan pidä aina paikkaansa.

Muistan luokkakaverit, toisen perhe perus vaaleita pullanaamoja, toiset tummahiuksisia ja sirokasvoisia, naapureina asuivat.

Vierailija
6/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistuneen näköisiä ilmeitä naisilla, siitähän ne tuntee. Liukuhihnatyö lapsentekijänä rasittaa ja kaupasta pitää kantaa kolmen litran maitotölkkejä.

Vierailija
7/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity nyt jo ihmeessä, kun sua joka päivä askarruttaa lestadiolaisissa jokin asia.

8/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ehkä siitä, että suuri osa syntymäblondeista tahtoo piirtää itselleen ainakin jonkinlaiset silmäripset tai kulmakarvat. Sen sijaan blondilla lestadiolaisella (tai muuten meikkaamattonalla) myös naamakarvat ovat vaaleita. Tähän päätelmään olen itse tullut, kun olen todennut että brunea on vaikeampi tunnistaa ulkonäön perusteella lestadiolaiseksi.

Vierailija
9/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne äidit vaan on niin riutuneen ja kulahtaneen näköisiä.

Vierailija
10/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella l-miehellä on nenänpää ja suu yhtä leveät. 

Vierailija
11/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että Elävä Usko loistaa ihmisestä.

Uskovainen on autuas eli onnellinen.

Rakkaus, rauha, ilo, lempeys, kärsivällisyys, puhtaus ja hiljaisuus kuvaa uskovaista ihmistä.

Vierailija
12/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne äidit vaan on niin riutuneen ja kulahtaneen näköisiä.

Uskon kallis aarre on sydämessä. Se Elävä Usko on tärkeintä ei ulkonäkö.