Minulla on keskivaikea masennus ja vaikea ahdistuneisuus!
Kommentit (8)
alusta saakka. Millanen lapsuus? koska alkoi? miten oireilee? oletko työkuntoinen? perhetilanne? sukupuoli? paino/pituus?
Mulla oli jokunen vuosi sitten sama tilanne, nyt taas ahdistus nostelee vähän päätään, vauva 5kk.
lapsuus meni äidin ja isän ryypätessä, mutta rakastavat ja huolehtivat vanhemmat olivat kuitenkin. Lapsuuteni oli silti onnellinen. Muutimme puolisoni kanssa erilleen n. vuosi sitten ja meillä on kaksi lasta (lapset alle 3v). Seurustelemme silti edelleen. Olen mies, 162cm/60kg.
Stressaaminen on alkanut n. 2 vuotta sitten, mutta en ole varma koska on kääntynyt masennuksen ja ahdistuksen puolelle. Pari viikkoa sitten kun muija päätti haluavansa tauolle, niin se oli viimeinen niitti ja rajani ylittyi ja yritin itsemurhaa, jonka jälkeen päätin hankkiutua hoitoon. Sain keskuteluapua sekä sairaslomaa viikon, jonka jälkeen tunsin olevani taas työkykyinen. Nyt on myös lääkitys aloitettu.
Tajuan tuota olotilaa. Lääkitys alkaa pian sinulla auttamaan, ota vaan hetki ja päivä kerrallaan, älä mieti tulevaa. Koeta jaksaa, paremmat ajat ovat tulossa.
niin minullakin. Mikä lääkitys?
Venlafaxin 75mg kerran päivässä, Alprox 0,5mg kerran päivässä sekä Propral 10mg (tarvittaessa)
terapiaan mars, perheellinen mies
terapiassa käydään jo onneksi!
ja ennen kuin voimat edes jotekin palaavat, ei määräänsä enempää jaksa ajatella. Puhalla itsellesi peli poikki, ajattele rankempia asioita viikon tai kahden kuluttua. Siihen asti pysy hengissä, syö kunnolla, nuku, tee asiat aina samaan aikaan päivästä.
Kannattaa pyytää mahdollisuutta psykoterapiaan. Eri asia kuin keskusteluapu. Tsemppiä.
alusta saakka. Millanen lapsuus? koska alkoi? miten oireilee? oletko työkuntoinen? perhetilanne? sukupuoli? paino/pituus?
Mulla oli jokunen vuosi sitten sama tilanne, nyt taas ahdistus nostelee vähän päätään, vauva 5kk.