neljänkympin kriisi ja alan vaihto haaveissa
Tilanne siis että olen ihan leipiintynyt työhöni taloushallinnossa. Ikää 40 ja haaveissa kouluttautua jollekkin muulle alalle mutta MILLE! Antakaa jotakin vinkkiä mihin kannattaisi kouluttautua ( suljetaan heti pois kaikki lähärit, sairaanhoitajat ym sillä en kestä nähdä verta) Merkonomi pohjakoulutuksella pitäisi jonnekkin hakea - vielä niin että koulutus olisi monimuoto opiskelua ettei tarttis kaikkia iltoja istua koulussa (pienet lapset) vaan voisi etänä suorittaa osan ja käydä päivätöissä ainakin osan aikaa. Opintovapaalle jäänti ei ole poissuljettua.
Tradenomi ois varmaan loogisin jatkokoulutus mutta jotenkin tämä ala ei nappaa. Oisko mitään ehdotuksia tai omia kokemuksia alanvaihdosta antaa neljänkympinkriisiläiselle?
Kommentit (6)
Eli vahalla koulutuksella johonkin toisentyyppiseen paikkaan? Itse olen tehnyt näin. Jätin vakituisen työni ja teen keikkaa, viihdyn tosi hyvin vaikka palkkakin pienei eikä töiden jatkuminen mitenkään varmaa. Omalla alallani kyllä tällä hetkellä aika hyvä työtilanne
tutkia noita hoitotyön ammatteja uudella silmällä, kyllä sieltä jotain löytyy. Taloushallinto on todella yksitoikkoista ja yksinäistä puurtamista.
terv. itsekin taloushallintoon kyllästynyt ja alaa vaihtanut
markkinointi?
opetusala? varmaan voisit ammattikorkeassa opettaa koulutuksen jalkeen??
myynti?
mainiotahan se ois jos terkka pyörtyy kun näkee verisiä polvia tai ei pysty piikittämään joten ei sitten pelkkä laitoshuoltajakaan tai vanhusten kylvettäjä kiinnosta eläkeikään asti. Tosin tutkimuspuolella löytyisi paljon mielenkiintoista mutta se vaatisi jo yliopistoon pääsemisen sekä monien vuosien opinnot. Opetus on alkanut kiinostamaan ehkä enemmänkin aikuisopintojen puolella kun peruskoulussa. Mutta vaatii korkeakouluopinnot sekä pitkän työkokemuksen alalta jolta korkeakouluopinnot on suoritettu joten mun kohdalla se tarkoittaisi että mikäli haluaisin alaa vaihtaa niin pitäisi päästä korkeakouluun esim sosionomi ja sitten kolme vuotta töitä alalta ja pääsemisen opekorkeaan jotta pysyisi hakemaan virkoja. Näin ainakin oletan. Jos opettajaksi päättäisin ryhtyä tulisi varmaan pitkin hampain lukea tradenomiksi koska taloushallinnon alalta multa työkokemusta löytyis jo. Jos ei opekorkee aukeis tai opettajan työtä sais niin jäljelle jäis kuitenkin tradenomin paperit ja ehkä joku mielenkiintoisempi työ alalta tosin tältä samalta .. Kuhan pähkäilen .. kiva jos viittitte pähkäillä mun kanssa ;)
haet vaan esim asiakaspalveluun tms, töitä riittää.
Itse vaihdoin myös nelikymppisenä kokonaan alaa ilman opiskelua.
lähes 100% etänä? Ainakin niin että olisi mahdollisimman vähän lähiopiskelua tai sitten niin ettei lähipäivillä ole läsnäolopakkoa.