Painon lasku loppuraskaudessa
Oon raskaana vkolla 38 ja neuvolan punnituksessa paino oli laskenut vajaassa viikossa 500g. Onko tämä normaalia loppuraskaudessa ja mikä siihen mahtaa olla syynä? Syönyt olen samalla lailla kuin tähänkin asti. Sf-mitta oli pysynyt myös samana kuin jo viimeiset 3 viikkoa.
Kommentit (3)
Ja nyt kun ilmat viilenivät, minulla ainakin lähti nesteet ja turvotukset liikkeelle. Älä ainakaan vauvan kasvamisesta ole huolissasi!
Minullakin nyt kahdella neuvolakäynnillä painonmuutos ollut miinusmerkkinen. Pari viikkoa sitten oli se lämmin viikko, silloin tuli turvotusta paljon. Myös kohdunkorkeus pysynyt samana, ei ole enää tässä lopussa kasvanut. Mulla rv 38+0.
Mulla ei kyllä ole turvotusta ollut eikä tilanne ole nytkään muuttunut suuntaan eikä toiseen eli siitä ei mulla taida olla kyse. Ehkä sitten kuitenkin ihan normaalia. Esikoiselta mulla paino nousi loppuun saakka tasaisesti ja sf-mittakin kasvoi koko ajan, siksi ihmettelin.
ap
Tai siis ainakin mulle näin sanottiin kun odotin esikoistani, niin tosiaan paino putosi ihan loppupäässä noin 3 kiloa, en nyt muista tarkalleen viikkoja.