Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä on, että monikkoraskaudessa osa sikiöistä abortoituu?

Vierailija
03.07.2012 |

Olen kieltämättä jonkinlaisessa shokissa. Kävin aamulla alkuraskauden ultrassa, viikkoja 8+0. Minulla on ollut hyvin voimakkaat ja erilaisetkin raskausoireet kuin aiemmin, mutta tätä en osannut odottaa. Kohdussa näkyi kolme elävää sikiötä.

Meillä on jo kolme lasta, pieniäkin vielä. Nyt 5, 4 ja 3v. Raskaus oli puolittain vahinkokin, otettiin pikku riski ja sitten kävi näin. Toki molemmille oli selvää, että jos vauva tulee, niin sitten tulee. Mutta VIIMEINEN jokatapauksessa.

Lääkäri ultrasi tosiaan kauan, kaikki sikiöt olivat tasakokoisia ja sydän sykki. Sanoi kuitenkin, että vielä ei kannata kolmea sänkyä hankkia, vaan nyt täytyy ottaa rauhallisesti ja että välillä käy niin, ettei kaikki pysy elämän langassa kiinni, vaan abortoituu alkuraskauden aikana.

Onko kenelläkään kokemusta?

Ja EN nyt toivo mitään keskenmenoa, tietenkään. Ja kyllä me vaikka niistä kolmosista selvitään. Mutta jollain tapaa haluaisin selkeyttä ajatuksille. Lähinnähän meillä menee asunto (4h+k rivari)ym käytännön jutut uusiksi ja luulen, että alussa tarvitsen kyllä ihan konkreettista hoitoapua, jos kolme vauvaa kerralla taloon tupsahtaa. Esikoisen ja toisen välillä ei ole kuin 1v 1kk mutta se on kuitenkin ihan eri juttu.

Sanonpa vaan, että wau. Minä, joka aika kauan olin sitä mieltä, että haluan ehdottomasti YHDEN lapsen. No, mieli muuttui sitten ja päätimme, että kolme ja mahdollisimman pienillä ikäeroilla. Ja näin sitten...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yksi sikiö/osa sikiöistä keskeytyy. Kolmosraskaudessa on koko raskauden ajan melko suuri todennäköisyys että tulee osittainen keskenmeno/kohtukuolema.

Vierailija
2/5 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotta sitten. Hän meni alkuraskauden ultraan rv6, koska oksensi 24h vuorokaudessa. Hänellä oli ennestään lapsia ja pelkäsi, että jotain on pahasti vialla, kun oksentaminen oli niin rajua.

Syyksi paljastui luomu kolmosraskaus eli kolminkertainen pahoinvointi.

Rv 12 np- ultrassa kuitenkin huomattiin, että yksi vauvoista oli menehtynyt. Lopulta hän synnytti terveet kaksoset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syystä tai toisesta se kehitys loppuu. Ihan sama montako lasta on tulossa. Monikkoraskaudessa toki on omat riskinsä, myös ihan sillä kauanko raskautta saadaan kestämään koska sikiöt voi syntyä liian varhain jolloin heille voi tulla vammoja.

Vierailija
4/5 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syystä tai toisesta se kehitys loppuu. Ihan sama montako lasta on tulossa. Monikkoraskaudessa toki on omat riskinsä, myös ihan sillä kauanko raskautta saadaan kestämään koska sikiöt voi syntyä liian varhain jolloin heille voi tulla vammoja.

virallinen nimi on spontaani abortti... Ja kyllä, on tosi yleistä että osa tai kaikki alkooista menevät kesken.

Vierailija
5/5 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan jo ihan heti ekoina päivinä ne ylimääräiset "abortoituu" itsestään.

Ja kolmosraskaudessa ne riskit todellakin kasvaa saad ylipäänsä ketään pidettyä hengissä. Odottavan aika on pitkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi