Kerro mulle MIKSI lapset ei ole tervetulleita häihisi???
Kommentit (38)
mulle ihan sama minkälaisia häitä ihmiset pitävät, mutta voin vain kuvitella millainen bridezilla on se morsian, kun KUVITTELEE, että lapsivieraat veisivät morsiamesta huomion pois tai tuhoisivat juhlapaikan. Kai nyt jumalauta niiden lasten vanhemmat tietää kuinka hieno tilaisuus häät on eikä anna lasten tuhota juhlapaikkaa! En ole IKINÄ kuullut häistä, jotka olisi menneet pilalle lasten takia.
Itse en ole lähipiirissäni moisiin bridezillahäihin törmännyt, mutta olen parilta ystävältä kuullut, kun ovat saaneet kutsut sellaisiin... eipä hekään kovin kummoisesti moiseen suhtautuneet, lähinnä ihmetellen juuri kuinka joku morsian voikaan olla niin outo, että pelkää lasten vievän huomion. Häät on minunkin mielestäni perhejuhla ja ystäväjuhla, joihin lukeutuu totta kai myös lapsivieraat.
menimme naimisiin kymmenisen vuotta sitten. Lähipiirissä ei lapsia kovin montaa ollut, mutta koska hääpaikka ei ollut kovin iso, emme kutsuneet lapsia mukaan. Jouduimme karsimaan aikuisistakin. Siskoni lapset olivat häissä mukana, koska kyseessä oli siskoni, ja lapsista osa kummilapsiani.
Kukin tehköön tavallaan. Kukaan ystävistäni ei vetänyt herneitä nenään.
Itse en ole lähipiirissäni moisiin bridezillahäihin törmännyt, mutta olen parilta ystävältä kuullut, kun ovat saaneet kutsut sellaisiin... eipä hekään kovin kummoisesti moiseen suhtautuneet, lähinnä ihmetellen juuri kuinka joku morsian voikaan olla niin outo, että pelkää lasten vievän huomion. Häät on minunkin mielestäni perhejuhla ja ystäväjuhla, joihin lukeutuu totta kai myös lapsivieraat.
No jos SINUN ja YSTÄVIESI MIELESTÄ häät ovat perhejuhla joihin lapset kuuluu niin te varmaan sitten sellaiset järjestätte. Mutta ne, jotka eivät lapsia häihinsä halua, ovat yhtä oikeutettuja omanlaisiinsa häihin joihin ei lapset kuulu. Perhejuhla vaan ei lapsia. :)
oli lapsettomat häät,koska.Kerrankin haluttiin juhlia ystävien kesken niin ettei lapset roiku mukana,saatiin jutella rauhassa ja alkoholiakin jutiin runsaasti ja jatkot oli yökerhossa.minusta lapset ei vaan kuulu paikkoihin missä ihmiset juo itsensä humalaan.Kai meillä on siitä poikkeuksellinen ystäväpiiri että kaikki olivat innoissaan kun pääsivät juhliin ilman lapsia=)
Minusta hääpari saa pitää millaset häät tahansa itse haluaa..jos joku ei halua häihinsä lapsia niin en ymmärrä miten joku kehtaa ruikuttaa että miksi meidän janopetteri ei saa tulla mukaan kun se on tottunut valvomaan joka yö aamu 4 niin hyvin sielä menis mukana..puuh.
Koska lapset eivät osaa käyttäytyä ja vanhempansa antavat heidän tehdä mitä tahansa. Siksi.
En halua kuulla kirkossa yhtään itkunparahdusta ja olla jälleen kerran todistamassa että vanhempi ei tajua viedä lasta ulos kirkosta tai hääpaikalla pois herkän ohjelman aikana jo ensimmäisten inahdusten kuuluessa. Enkä halua keskeyttää ohjelmaa siksi että vanhempi ei vaivaudu pitämään pilttiään pöydässä paikoillaan.
Häät voivat toki jonkun mielestä olla perhejuhla mutta minun perheeseeni ei naimisiinmenon aikoihin kuulunut lapsia ja en kokenut velvollisuudekseni kutsua juhliini ihmisiä joista en pidä.
Tästä samasta asiasta löytyy tältäkin palstalta kymmeniä keskusteluja, miksi piti taas aloittaa uusi?
no tiedätte kyllä! Ei kai niitä kukaan juhliinsa halua.
viikosta ja kuukaudesta toiseen...
Hääpari päättää. Syitä voi olla miljoona, eivätkä ne oikeastaan sinulle kuulu. Voit joko hyväksyä sen, ja osallistua häihin, tai sitten ihan vaan jäädä kotiin. Piste.
Jos tullaan lastennkanssa, lähdetään pois viim klo21 vieraista maksetaan koko ajasta.
Hyvin harvoin oikeestimlapset osaavat käyttäytyä, vaikka aikuiset niin väittääkin ja minä,itse olen sitä mieltä että häälajan pitää korvata vähintään ruokakustannukset, hyvin harvassa on ne perheet jotka antavat 150 e rahaa häälahjaksi.
Lapselle häistä tulee hyviä muistoja, mutta hääpari maksaa kaikki muistot, ei vanhemmat.
Koska lapset eivät osaa käyttäytyä ja vanhempansa antavat heidän tehdä mitä tahansa. Siksi.
En halua kuulla kirkossa yhtään itkunparahdusta
yksikin itkunparahdus = tunnelma pilalla ja paha mieli - morsiamella.
yksikin itkunparahdus = lapsi ei osaa käyttäytyä ja vanhemmat antavat hänen tehdä aivan mitä tahansa.
Ehdoton meininki...
Käyttäkää jotain nyrkkisääntöä, että yhden aikuisen ruokaa vastaa x lasta, ja tilatkaa kylmän rauhallisesti tarjottavat sen mukaan. Ei tule ylimääräistä ruokaa. Jos pitopalvelu alkaa nillittää, sanotte että okei, tilaamme tarjottavat muualta.
yksikin itkunparahdus = lapsi ei osaa käyttäytyä ja vanhemmat antavat hänen tehdä aivan mitä tahansa.
Ehdoton meininki...
Morsian päättää omista häistään, turha sinun on asiasta silloin kitistä. Ja nyt ihan realistisesti, aika harvoin nuo mihinkään "yhteen parahdukseen" jäävät. Tai voihan sen kai yhdeksikin laskea, jos se jatkuu tauotta minuuttitolkulla?
Hääpari päättää ja piste. Oli syyt ihan mitkä vaan. Ei ole vielä tullut hääkutsua lapsettomiin häihin paitsi yhdet "häät" oli ravintolassa, mutta ne eivät olleet sellaiset oikeat häät (ruokailu ja juopottelu maistraatin jälkeen). Erosivatkin pian, olisiko pari vuotta kestänyt.
Omat häät oli lapselliset ja en ainakaan muista, että lapset olisivat mitenkään juhlia häirinneet. Minulle ei tullut lapsettomat häät edes mieleen enkä sellaisia olisi kyllä halunnut. Mutta jokainen pari saa minusta päättää ihan itse. Varsinkin jos itse maksavat häät!!
En kutsu lapsia häihini yksinkertaisesti siitä syystä, etten pidä lapista ollenkaan. En aio itse koskaan lapsia hankkia, enkä jaksa katsella tai kuunnella muidenkaan vittumaisia tenavia. Ei siihen sen kummempaa syytä tarvita.
Alle 12-vuotiaista lähtee liikaa meteliä. Lapsesta lähtevä ääni on mielestäni maailman kamalin.
That's just my opinion.
siedä yhtään parahdusta.
En ole vuosien mittaan ollut yksissäkään häissä, missä lapset olisivat häirinneet kirkossa tai hääpaikalla. Sen sijaan esim. appi on saattanut kyllä tapella morsiamen suvun miesten kanssa tai kaverit oksennella ympäriinsä...
Ehdoton meininki...
Morsian päättää omista häistään, turha sinun on asiasta silloin kitistä. Ja nyt ihan realistisesti, aika harvoin nuo mihinkään "yhteen parahdukseen" jäävät. Tai voihan sen kai yhdeksikin laskea, jos se jatkuu tauotta minuuttitolkulla?
Mites kun meillä se oli sulhanen joka sanoi että ei lapsia meidän häihin? Itselleni oli ihan sama tuleeko lapsia vai ei, joten lapsia ei sitten mieheni toiveesta kutsuttu. Vai onko se nyt niin että nainen ei saa haluta lapsettomia häitä, mies saa koska eihän miehet nyt muutenkaan lapsista ymmärrä mitään?
itse olen lapsirakas ja jos olisimme pitäneet häät niin lapset olisivat saaneet tulla. Mutta jos ei halua kuulla lasten ääniä kirkossa oman vihkimisensä aikana, tai isänsä pitämän juhlapuheen aikana, tai itkua ravintolapöydässä kun haluaisi jutella rauhassa, niin nämä ovat mielestäni ihan ymmärrettäviä järkisyitä pitää lapsettomat häät.
Jos joku ei siedä lasten näkemistä/kuulemista arkielämässäkään millään lailla niin silloin kyse on jo varmaan MT-ongelmista joihin kannattaisi hakea apua.Mutta jos yhden ainoan päivän elämässään haluaa viettää ilman lapsia, niin ei se nyt ole merkki mistään kummallisesta. Itse olen väitellyt enkä olisi hirveästi kaivannut pikkulapsia ympärilleni sinä päivänä, jännitti muutenkin tarpeeksi ja oli paljon huomioitavaa. Ja mä todella rakastan lapsia, yleensä juhlissa viihdytän lapsia mieluummin kuin seurustelen aikuisten kanssa!
Ja kun ne lapset eivät yhtään millään tavalla kärsi siitä, etteivät pääse joihinkin häihin.
Ehdoton meininki...
Vaan hääparin juhla, missä
Hääpari on keskipiste! Lapset siis ei ole keskipisteenä, eikä kenenkään tarvitse lapsien ehdoilla siellä mennä ja piste.