Kansainväliset ( ei suom.kileistä ohjaajaa) lastenkerhot hotelleissa?
Lapsi 5v ja kaukokohteessa olisi tarjolla kansainvälinen lastenkerho.
Onko kellään kokemusta miten toimii suomenkielisen lapsen kanssa?
Kommentit (8)
siellä on yleensä joku huone, joissa englantia, joskus vähän saksaa, ruotsia jne. puhuvia tyttöjä "ohjaajina". Voi askarrella, katsoa leffoja yms. Eli ei sinne lapsia voi yksin jättää.
että lapsen voisi välillä jättää sinne leikkimään, jos äiti menee vaikka hoitoihin. Isä ei ole matkassa mukana :(
Mutta käytännössä onkin siis vain leikkihuone?
Onko Finnmatkojen Bamsekerho sellainen, jossa lapsi on ilman vanhempia?
Emme siis aiemmin ole näitä lastenkerhoja tai muita hoitojärjestelyjä lomilla käyttäneet.
mutta ei mun lapsi ole halunnut mennä ja ymmärrän hyvin, koska on aika pelottava tilanne jos ei ole ollenkaan yhteistä kieltä. Suosimme yleensä Tjäreborgin hotelleja koska niissä on suomenkielinen ohjaaja mukana.
Tjäreborgin niissä SunVillage(?) -kohteissa taitaa olla suomenkielinen "leikkitäti" siellä kerhossa.. Mutta en muksuani sinne olisi jättänyt ilman, että olen siinä lähituntumassa ottamassa aurinkoa tms, siellä kun kuitenkin oli ns. avoimet ovet eli lapset tulivat ja menivät miten halusivat - myös ilman aikuista.
mitä varmaan tarkoitit, on monenlaista toimintaa lapsille. Ei niihin "avoimet ovet" -tilanteisiin ole tarkoituskaan pieniä lapsia jättää yksin. Mutta siellä on erikseen maksullisia hetkiä, jolloin lapset saa jättää pariksi tunniksi (yli 3 v.).
Tjäreborgin niissä SunVillage(?) -kohteissa taitaa olla suomenkielinen "leikkitäti" siellä kerhossa.. Mutta en muksuani sinne olisi jättänyt ilman, että olen siinä lähituntumassa ottamassa aurinkoa tms, siellä kun kuitenkin oli ns. avoimet ovet eli lapset tulivat ja menivät miten halusivat - myös ilman aikuista.
Emme siis odota liikoja ja jos muutama lapsenhoito ei kahden viikon matkalla onnistukaan, ei se ole maailmanloppu. Pääasia lomalla onkin olla yhdessä ;)
jäi yllätykseksemme mieluusti kv-lastenkerhoon. Halusi itse ja viihtyi koko viikon mainiosti vaikkei sanaakaan ymmärtänyt. Eli voi se toimiakin.
Eskarilainen ei ensin olisi uskaltanut mennä, mutta kun käytiin yhdessä tutustumassa ja sai kuulla että lastenkerhossa askarrellaan, niin uskaltautui mukaan. 3 v oli myös muutaman kerran mukana, mutta ei ollut yhtä innoissaan.
Ohjaajat olivat tosi positiivisia ja ammattitaitoisen oloisia Teneriffalla Roca Mare hotellissa.
siellä on yleensä joku huone, joissa englantia, joskus vähän saksaa, ruotsia jne. puhuvia tyttöjä "ohjaajina". Voi askarrella, katsoa leffoja yms.
Eli ei sinne lapsia voi yksin jättää.