Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2.vuotias loukkasi hampaansa, toinen etuhammas painui sisäänpäin :(

Vierailija
02.07.2012 |

Hammaslääkäri kiskoi se takaisin paikalleen mutta nyt kun siitä on viikko, hammas on edelleen ihan tuolla takana ja ruman näköinen. Tummunut ei onneksi ole.

Mahtaakohan se tuolta oieta takaisin paikalleen vai onko nyt sitten tuommonen seuraavat 4 vuotta.

Harmittaa, lapsella oli todella kaunis hammasrivi.

Onko kellään kokemusta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinosti, eii siis painunut suoraan takaisin ikeneen niin kuin joskus kuulemma tapahtuu. ap

Vierailija
2/9 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se ihan samaan riviin enää palaa mutta ennemmin olisin huolissani siitä että onko tehnyt vahinkoa rautahampaan juurelle. Kuvattiinko edes?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihan noin paljoa painunut, mutta näkyvästi oli vinossa sisäänpäin. Hammaslääkäri ei tuohon silloin edes koskenut. Nyt vuotta myöhemmin en huomaa enää mitään eroa, joten oikeni itsestään.

Teillä tosin vääntynyt enemmän, joten vaikea sanoa käykö samoin kuin meidän lapsella.

Vierailija
4/9 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä onko vahingoittunut. Tuntuu etten pääse tästä jutusta, kirjoitin kyllä aikaisemminkin. Niin paljon ottaa kupoliin. ap

Tuskin se ihan samaan riviin enää palaa mutta ennemmin olisin huolissani siitä että onko tehnyt vahinkoa rautahampaan juurelle. Kuvattiinko edes?

Vierailija
5/9 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös 2 vuotiaana, tuosta nyt aikaa vuosi eikä hammas tuosta tosiaan ole mihinkään oiennut. Tosin meillä ei edes hammaslääkäri sitä yrittänyt oikoa.

Mutta minä en ole kertaakaan edes miettinyt että harmittaisi tuo kosmeettinen vaiva tässä maitohammas iässä. Kyllä se uusi hammas sieltä sitten suoraan kasvaa. Tuo on ainakin todella vekkulin näköinen kaveri kun tuosta vinosta hampaasta puuttuu vielä iso pala :D

Vierailija
6/9 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vasta viikko niin harmittaa vaan. ap

Myös 2 vuotiaana, tuosta nyt aikaa vuosi eikä hammas tuosta tosiaan ole mihinkään oiennut. Tosin meillä ei edes hammaslääkäri sitä yrittänyt oikoa.

Mutta minä en ole kertaakaan edes miettinyt että harmittaisi tuo kosmeettinen vaiva tässä maitohammas iässä. Kyllä se uusi hammas sieltä sitten suoraan kasvaa. Tuo on ainakin todella vekkulin näköinen kaveri kun tuosta vinosta hampaasta puuttuu vielä iso pala :D

Vierailija
7/9 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minustakin kannattais varmistaa ettei ole pysyvän hampaan juuri vioittunut. Soita lääkäriin vielä ja kysy asiasta.

Mun poika kaatui pahasti joskus 4-5v ja toinen etuhammas painui hieman vinoon ja sekin jo harmitti.Ei se koskaan oiennut mutta oli lyhytaikainen harmi.

Ymmärrän ap sua mutta varmaan ajan kanssa menee harmitus ohi.

t.Maiju

Vierailija
8/9 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan ollessa myös 2v. Molemmat etuhampaat vääntyvät, toinen pahemmin. Hammaslääkäri väänsi hampaan suoraan ja 2-3 viikkoa piti antaa vain pehmeää ruokaa sekä suoristaa itse hammasta varovasti jos se alkoi mennä vinoon. Hammas asettui takaisin, mutta on vähän sivusuunnassa vinossa. Poika on nyt 6v ja kohta etuhammas varmaan lähtee jo irti. 5v tarkastuksessa hammas kuvattiin, kun sitä vihdoin tajusin itse pyytää (toinenkin lapsi kolautti hampaansa ja se kuvattiin heti, oli tosin rautahammas). Sanoivat silloin, että eivät rutiinilla kuvaa, koska eipä se asiaa miksikään muutu. Sitten olisivat tehneet jotain (poistaneet hampaan?) jos hammas olisi alkanut tummua tms.

Vierailija
9/9 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vasta viikko niin harmittaa vaan. ap

Meillä poika kaatu niin pahasti että tuo hammas oli pieni juttu. Meillä tuli ambulanssi keikka sairaalaan ja ajattelin että lapsi vähintäänkin kuolee kun sitä verta tuli niin pienestä pojasta sellaset määrät. Naama ja suu oli melkoista repaletta kun sattui kaatumaan juuri sellaiseen paikkaan joka oli pahin kauhuskenaario. Sitä säikähti niin pahasti että tuo hammas ei oo kyllä tuon jälkeen ollut mikään ongelma.