Äiti lupaa minut omin luvin töihin. Onko muilla samanlaisia ongelmia?
Äidilläni (72 v.), on tapana luvata minut aina omin luvin "hommiin", esim. keittiö- ym. avustushommiin. Samalla lupaa myös toisen miniänsä kesälomallaan "hommiin" (Toinen, kaupunkilaisminiä, taas jää mainitsematta). Onko muilla samanlaisia ongelmia? Todella rasittavaa, mutta en jaksa enää tuon ikäiselle ihmiselle asista huomauttaa. Taustatietoa: itse lupaudun joskus hommiin ja näihinkin "hommiin" lupauduin jo omin päin, mutta ärsyttää kovin, että toinen menee minua lupailemaan lupaa kysymättä. Olen keski-ikäinen.
Kommentit (2)
Tuo on todella ärsyttävä maalaistapa, vanha emäntä tai isäntä lupaa lapsiaan "päivätöihin". Ei 72- vuotias nyt niin vanha ole, etteikö hänelle voisi asiasta sanoa. Mutta jos mielummin rutiset asiasta täällä palstalla, niin on sekin ok. Tuohon, että onko muilla tälläisiä ongelmia, niin joo, mun enolla on. Ja se on päälle 60- vuotias. Mutta kun ei "ole jaksanut sanoa". Meille muille kyllä sitten urputtaa senkin edestä, miten rasittava pappa on, kun tekee tuota. Minä olen nyt sanot enolle, etten kuuntele enää kertaakaan hänen vikinäänsä asiasta, kun ei kerran aikanaan saanut pistettyä tuohon stoppia. Eli sullekin vinkiksi. Voit aivan hyvin olla asiasta sanomatta, mutta älä please sitten vikise siitä sitten muille.
Olen maalta enkä moista tapaa muista. Sen sijaan kaupunkilaisanopillani on tapana luvata sekä minun että tyttärensä työpanos ties mihin sukujuhliin ja pihatalkoisiin. Meillä maalla tällaista tapaa ei ole ollut.
Tuo on todella ärsyttävä maalaistapa, vanha emäntä tai isäntä lupaa lapsiaan "päivätöihin".
Ei 72- vuotias nyt niin vanha ole, etteikö hänelle voisi asiasta sanoa. Mutta jos mielummin rutiset asiasta täällä palstalla, niin on sekin ok.
Tuohon, että onko muilla tälläisiä ongelmia, niin joo, mun enolla on. Ja se on päälle 60- vuotias. Mutta kun ei "ole jaksanut sanoa". Meille muille kyllä sitten urputtaa senkin edestä, miten rasittava pappa on, kun tekee tuota. Minä olen nyt sanot enolle, etten kuuntele enää kertaakaan hänen vikinäänsä asiasta, kun ei kerran aikanaan saanut pistettyä tuohon stoppia.
Eli sullekin vinkiksi. Voit aivan hyvin olla asiasta sanomatta, mutta älä please sitten vikise siitä sitten muille.