Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisiko joku viisas työaika-asioissa??

Vierailija
02.07.2012 |

Pätkä on lainattu yksityisen terveydenalan tes:stä.

Säännöllinen työaika normaalityöaikamuodossa

2.

Työntekijän vuorokautinen säännöllinen työaika on enintään 9 tuntia, ellei 2 §:n mukaisesti sovita enintään 12 tunnin työvuorosta.

Viikoittainen työaika on enintään 38 ja 1/4 tuntia viikossa.

3.

Viikoittainen säännöllinen työaika voidaan järjestää myös tasoittumisjaksoihin siten, että se keskimäärin on edellä mainittu.

Säännöllinen työaika ei saa yhtenäkään tasoittumisjakson viikkona nousta 48 tuntia suuremmaksi ja työajan tulee tasoittua keskimäärin edellä mainituksi enintään 12 viikon pituisena ajanjaksona.

2 §:n mukaisesti voidaan sopia enintään vuoden pituisesta tasoittumisjaksosta. Työvuorolista tehdään siten, kuin 13. kappaleessa on määrätty.

Omissa tiedoissani siis lukee että normaalityöaikamtuoto, sovelletaan työehtosopimusta.

Meillä tehdään työvuorolistat kuukaudeksi kerrallaan. Tässä kuussa minulla on yhteensä työtunteja 168.18 (eli viikossa 42.045).

Kuitenkin työaikani on normaalista tuon 38.25 viikossa.

Tarkoittaako tuossa tuo 3. kohta että välillä voi työnantaja teetättää pidempiä tuntimääriä, jane pitää jossain vaiheessa tasata?

Olen tässä vähän myöhässä liikkeellä, kun tulin tänään lomalta töihin ja aloin vasta nyt paneutumaan näihin työvuoroihin.

Olikohan sekavaa tekstiä, sori jos oli? :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 3kk:n aikana pitää tasaantua eli olla vastaavasti vähemmän tunteja.

Vierailija
2/3 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla nyt 4 viikon ajan työaika yli tuon 38,25. Tämän jälkeen tulee olla (joinakin viikkoina) sen verran alle, että 12 viikon jaksolle laskettaessa tulee korkeintaa tuo 38 ja risat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kun on tietysti ihmisiä lomalla (eikä sijaisia oteta) niin minä saan kai tehdä kaikki työt.

Kiitos teille kuitenkin vastauksista, täytyypä yrittää pitää silmällä noita tulevia kuukausia, että miten niitä tunteja on. Ai niin, paitsi ei mulla oo sopimuskaan voimassa ku ens kuun.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme