Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto kun ärsyttää mies! Se lähti aamulla lapsen kanssa

Vierailija
02.07.2012 |

päästämään yhden huoltomiehen mökille sisälle. Mies kysyi, lähdenkö mukaan, mutta eihän siihen ovien aukaisuun koko perhettä tarvita. Ajattelin, että reissuun menee ehkä tunti ja olen odotellut miestä ja lasta kotiin. He eivät ole tulleet vieläkään. Soitin juuri ja he olivat jääneet sinne laittelemaan paikkoja. Ei voinut sitten ilmoittaa, että jäävät, tai kysyä haluanko että mies hakee minutkin sinne. Mulla meni tavallaan päivä hukkaan tässä odottelussa.

Nyt hän sanoo, että hänhän kysyi, tulenko mukaan (no en tule ovia aukaisemaan, koko päiväksi olisinkin mennyt). Minä kysin, miksi hän ei kertonut, että jää mökille. Minun olisi kuulemma pitänyt soittaa ja kysyä...

Tajuaako kukaan yhtään, mitä tarkoitan?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nauttinut yksinolosta ja lopettanut odottelun. Mitä sitä tyhjää odottaa kun mies selkeästi pärjää lapsen kanssa.

Vierailija
2/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla jotain tekemistä on, olisit iloinen kun sait omaa vapaata aikaa ja mies ja lapsi viihtyvät mökillä. Olisit lähtenyt alun perin jo mukaan, jos tarkoituksesi on vain istua kädet ristissä sohvalla ja odottaa kunnes kaksikko palaa kotiin. Lähde pihalle, on niin kaunis sääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla muuta elämää ole?

Vierailija
4/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä asiasta kertominen auttaa siten että?

Vierailija
5/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan.

Lähde pihalle, on niin kaunis sääkin.

Vierailija
6/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olisin perheen kanssa. Eikä minun pitänyt odottaa kuin tunnin verran ja senkin nukuin aamulla. -ap

Vierailija
7/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei kerran tunnissa tullut oisit soittanu ja kysyny että kauanko meinaatte olla siellä ja sitten eläny ihan omaa elämääs loppupäivän nauttien rauhasta

Vierailija
8/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla muuta elämää ole?

Se on varmaan hirveän törkeää perheenäidiltä. Eikä mulla juuri nyt ole muuta elämää. -ap

Vierailija
9/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä asiasta kertominen auttaa siten että?

Miten täällä kertominen autaa mihinkään?-ap

Vierailija
10/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyseessä ei ole kuitenkaan miehen syy, kuten helposti tulee ajateltua, vaan asian olisi voinut hyvin helposti ratkaista kommunikoimalla vähän paremmin, ja kommunikoinnista olette vastuussa te molemmat. Ja koska tässä tapauksessa sinä olet se, jota harmittaa, niin sinun olisi pitänyt olla aloitteellinen kommunikoinnissa, eli vaikka soittaa jo aikaisemmin miehelle ja kysyä, milloin ovat tulossa.

Itse aiemmin syytin miestä aina joka asiasta, ja meillä meni aika huonosti. Kun avioero uhakasi (muista syistä, ei tästä syyttämis-jutusta, ainakaan pelkästään), tajusin mennä itseeni ja opettelin ajattelemaan toisella tavalla, ottamaan itse vastuun omasta huonosta olostani enkä enää kaatanut sitä miehen niskaan kuten aiemmin olin tehnyt (enkä edes tajunnut tekeväni niin). Nyt ajattelen ihan eri tavalla ja meillä on mennyt viimeiset kymmenen vuotta jo todella hyvin (siitä avioeron suunnittelusta on siis yli 10 v).

Vierailija
11/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odotit näin myöhään?

Vierailija
12/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen perään ja kyselen ja kerjään seuraa. Tämä voisi olla vähän tasapuolisempaa. -ap

mutta kyseessä ei ole kuitenkaan miehen syy, kuten helposti tulee ajateltua, vaan asian olisi voinut hyvin helposti ratkaista kommunikoimalla vähän paremmin, ja kommunikoinnista olette vastuussa te molemmat. Ja koska tässä tapauksessa sinä olet se, jota harmittaa, niin sinun olisi pitänyt olla aloitteellinen kommunikoinnissa, eli vaikka soittaa jo aikaisemmin miehelle ja kysyä, milloin ovat tulossa. Itse aiemmin syytin miestä aina joka asiasta, ja meillä meni aika huonosti. Kun avioero uhakasi (muista syistä, ei tästä syyttämis-jutusta, ainakaan pelkästään), tajusin mennä itseeni ja opettelin ajattelemaan toisella tavalla, ottamaan itse vastuun omasta huonosta olostani enkä enää kaatanut sitä miehen niskaan kuten aiemmin olin tehnyt (enkä edes tajunnut tekeväni niin). Nyt ajattelen ihan eri tavalla ja meillä on mennyt viimeiset kymmenen vuotta jo todella hyvin (siitä avioeron suunnittelusta on siis yli 10 v).

Vierailija
13/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sulla isompia asioita ole murehdittavana?

Vierailija
14/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo nyt olisi jo miehen lähtiessä selvinnyt, jos olisi kysynyt vaikka "menetkö vain avaamaan oven, vai ajattelitteko jäädä uimaan?" tms.

Yleensä asiat selviävät puhumalla.

Vähän yksinkertaiselta vaikuttaa meno nyt kyllä, ja miten koko juttu voi edes noin ärsyttää? :D

Vierailija
15/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama kaveri, jotka eivät ehdi tavata mua välttämättä koko kesänä. Jos mä halua tehdä jotain, joudun tekemään sen yksin ja lähtemään kotoa bussilla. Mies tietää kaiken tämän hyvin.

Olin juhannuksena yön poissa kotoa lapsen kanssa, koska mitta miehen juomisen kanssa tuli täyteen. Mies lupasi suostua kaikkiin ehtoihin, jos vain saa jäädä. Hän on ollut viikon juomatta ja mä olen tehnyt kaikkeni, että täällä olisi mahdollisimman tavallista ja mukavaa. Siksi mä nyt odottaisin, että mies ottaisi vähän minuakin huomioon. Miehen sanat saivat minut taas itkemään, mutta se ei vaikuta mitenkään mieheen. Hän vain kävelee pois.

Mies sanoo, että minä olisin voinut tehdä mitä tahansa, vaikka siivota kuulemma. En mä halua aina yksin siivota, ei se ole mitään yhdessä lomailua. Mulla ei nyt ole muita kuin mun perheeni ja mä olen melkein aina yksin. Kuulostan varmaan marttyyrilta ja ruikuttajalta, mutta mulla ei ole oikeasti muita vaihtoehtoja kuin tehdä jotain yksin eikä mulla ole ketään, jota hetkauttaisi se, että mulla on paha mieli. En tiedä, mitä järkeä tässä on ja ketä varten tässä ollaan. -ap

Kai tuo nyt olisi jo miehen lähtiessä selvinnyt, jos olisi kysynyt vaikka "menetkö vain avaamaan oven, vai ajattelitteko jäädä uimaan?" tms. Yleensä asiat selviävät puhumalla. Vähän yksinkertaiselta vaikuttaa meno nyt kyllä, ja miten koko juttu voi edes noin ärsyttää? :D

Vierailija
16/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuokin nyt jotenkin uutta sulle että miehet eivät tajua mistään mitään koskaan? Ja nyt olet hirveän pettynyt. Keksi itsellesi tekemistä ja puuhaa. Avuton olet.

Vierailija
17/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja lapsi poissa ja sitten kiukutellaan kotona, kun et sanonut niin tai näin. OLETETAAN yhtä ja toista ja märistään. Ihmeellistä nillittämistä ja haetaan riitaa väkisin.

En tajua mitä tarkoitat.

Vierailija
18/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi huutaminen. Jos mies lähtee lapsen kanssa mökillä ja jääkin sinne hieman pidemmäksi aikaa, niin olisit hitto tyytyväinen, että pärjäävät kaksisteen eikä aina tarvitsekaan olla äiti ympärillä hösäämässä. Lapsi varmasti tykkää.

Jos itse ajattelit heidän lähtiessään, että "tehdään jotain kivaa yhdessä, kun tulette takaisin" olisi tämä kannattanut sanoa ääneen. Silloin mies olisi lapsen kanssa a) tullut samantien tai nopeammin b) hakenut sinut mukaan. Nyt mies kysyi lähdetkö mukaan. Et halunnut. Ei todellakaan ole ainakaan miehen syytä.

Vierailija
19/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ap:n kanssa samoilla linjoilla... Esim mulla ei varmaan olis tullut mieleenkään, että mies jäis mökille koko päiväksi pelkän oven avaamisen sijaan, kun ei kerran asiasta mitään maininnut.

Miksi ap:n pitäisi olla selvännäkijä ja ajatustenlukija tässä tapauksessa? Täällä taas glorifioidaan mies, ihan siksi kun se on mies, ja yritetään saada ap tuntemaan itsensä ihan pöllöksi.

Vierailija
20/29 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ap:n kanssa samoilla linjoilla... Esim mulla ei varmaan olis tullut mieleenkään, että mies jäis mökille koko päiväksi pelkän oven avaamisen sijaan, kun ei kerran asiasta mitään maininnut. Miksi ap:n pitäisi olla selvännäkijä ja ajatustenlukija tässä tapauksessa? Täällä taas glorifioidaan mies, ihan siksi kun se on mies, ja yritetään saada ap tuntemaan itsensä ihan pöllöksi.

Ei tämä niin pieni juttu saanut edes olla. Kerroin miehelle, miten pahalta tuntuu, että hän ei piittaa minun pahasta mielestäni (joka johtuu miehen tiuskimisesta ja syyttämisestä). Se, että hän kääntää minulle selän ja menee pois, kertoo minulle, että hän ei välitä minun tunteistani. Siihen mies sanoi, että olemme liian erilaisia.

Loppuilta oli puhumatonta, nyt mies lähti ulos ja mikäli oikein ymmärsin, lompakon kanssa, eli siihen päättyi se viikon juomaton aika ja miehen sitoutuminen. Hän on sanonut, että tietää, että joutuu lähtemään, jos juo, eli sitäkö nyt sitten hakee. Toivon, että olen väärässä.

Mua ei ole koskaan kukaan halannut, kun itken. En edes tiedä, miltä se tuntuu. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän