Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita 6-vuotiaita jotka ei käy yksin ulkona?

Vierailija
02.07.2012 |

Meidän 6v leikkii joskus omalla pihalla yksinään tai toisinaan saa leikkiseuraa mutta ei liiku kaveriporukassa pitkin lähiötä tai leikkipuistoissa kuten muut 6-vuotiaat alueellamme..Antaisin kyllä mennä leikkipuistoon kavereiden kanssa jos olisi sellaisia mutta ei ole vuodessa onnistunut löytämään yhtäkään pysyvää kaveria. Pihalla vaan ei juuri näy saman ikäisiä vaan noin 10v joilla aivan eri jutut. Kaikki saman ikäluokan lapset on tyttöjä joilla omat piirit eikä poika haluisikaan niihin mukaan..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunnut enkä oikein mielelläni päästänytkään, sitten eka luokalla sai uusia kavereita ja muutenkin reipastui. Nykyään hyvä jos kotona ehtii kääntymään:) Menee syksyllä tokaluokalle.

Vierailija
2/10 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä päästäisikään, asutaan Hgin keskustassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luullut olevani aika vapaamielinen näissä asioissa, mutta minä en kyllä päästäisi 6v:tä pitkin lähiötä laahustamaan kaveriporukassa. Lähitienoolla saa olla (omakotialue).

Vierailija
4/10 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilee yhdessä minun ja 3-vuotiaan pikkuveljen kanssa. Lähipuistossa toki menee kavereiden kanssa omia menojaan, ja ehkä n. Vartin välein tarkistan, missä on. Rajat sovittu, mutta välillä lähtee niiden ulkopuolelle silti. Asutaan helsingissä lähiössä. Ensi kesänä kun lapsi täyttää 7, olen ajatellut, että voisi alkaa yksin ulkoilua harjoittelemaan pikku erissä. Koulumatkoja ei ekalla luult. vielä kulje yksin.

Vierailija
5/10 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole edes vielä tarvis liikkua itsekseen ulkona kavereiden kanssa.

asumme vantaalla omakotitaloalueella, ja täällä hirmu pienten annetaan painella pitkin toisten pihoja ja teitä... sitten vanhemmat tuntien perästä kulkee kyselemässä lapsiaan talosta taloon :((

omamme ei veilä liikkunut yksin, nyt on 7v ja saa sovitusti mennä kaverille, joka asuu parin sdan metrin päästä meistä.

ekan luokan vien ja haen lapsen kouluun..

Vierailija
6/10 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v hillu yksinään "kylillä". Ei todellakaan. Eikä edes kavereiden kanssa. Omassa pihassa saa olla, mutta ei ole mitään asiaa leikkipuistoon ilman aikuista.

Vierailija
7/10 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma muuttunut vai oliko minulla turvaton lapsuus, kun sain olla pienessä pohjoissuomalaisessa taajamassa yksin jo 4-vuotiaana?

Vierailija
8/10 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkoile yksin vielä. Saattaa olla omassa pihassa jos käyn hakemassa sisältä jotain tai saatan päästää etukäteen pihalle odottamaan. Asutaan kerrostalossa eikä meidän ikkunoista näe leikkipaikalle. Pojalla ei ole sellaisia kavereita, joiden kanssa ulkoilisi ilman aikuista.

Vierailija
9/10 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma muuttunut vai oliko minulla turvaton lapsuus, kun sain olla pienessä pohjoissuomalaisessa taajamassa yksin jo 4-vuotiaana?

ja siel pohojsen taajamassa on hoiukka erilaista , kun pääkaunungissa!

eli mietippä vähän

Vierailija
10/10 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko maailma muuttunut vai oliko minulla turvaton lapsuus, kun sain olla pienessä pohjoissuomalaisessa taajamassa yksin jo 4-vuotiaana?

Niin minäkin sain 4-vuotiaana ja pienempänäkin olla yksin ja kaveriporukassa, mutta omiani en ole antanut olla vielä 6-vuotiaanakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän