Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihaksikkaat naiset, yksi asia painosta ihmetyttää, miten teillä?

Vierailija
02.07.2012 |

Olen siis itse aktiivisesti treenaava ja lihakset näkyy niin, että ihmettelyjäkin saan niistä kuulla. Olen 167 pitkä ja painan noin 56-57 kiloa. Rasvaprosentti on noin 20.

Kun olen lukenut juttuja vaikka Jutta Gustafsbergista tai Eva Wahlströmistä, heidän pituutensa eikä painonsa hirveästi eroa minusta, jotain senttejä tai kiloja suuntaan tai toiseen. Näyttävätkin suunnilleen saman kokoisilta.

Täällä av:lla kuitenkin "kovaa treenaavat" naiset kirjoittavat, että ovat 10-15 kiloa painavampia mutta sanovat silti olevansa mitoiltaan suunnilleen saman kokoisia kuin minä ja kokoa 34/36. Useammassa ketjussa on tämä tullut vastaan.

Niin mietin, että kuinka paljon lihaksen paino voi oikein nousta, niin että sen koko kuitenkin pysyy kohtuullisena (ts. ihminen pysyy pienissä mitoissa tai noin koossa 36)? Tosiaanko paino voi nousta 10-15 kiloa suuremmaksi treenillä ilman, että koko juuri kasvaa? Ja kuinka paljon sitä varten oikeasti saa treenata, jos kerran urheilija tai työkseen treenaava ei sellaista massaa saa kerrytettyä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu kuin se, että joillain on niin painavat luut...

Vierailija
2/16 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vain 157 cm pitkä ja painan noin 60 kg. Olen lihaksikas, mutta kroppani on mallia tiimalasi, joten mulle menee hyvinkin koon 36 vaatteet ja jopa koko 34. Juuri ostin kesämekon kokoa 34.

Paidat kyllä ahdistavat rintakehästä ja hauiksen kohdalta, mutta vyötärön kohdalla on usein liikaakin kangasta :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vertaan itseäni ja personal traineriani (nainen) niin vaikka ollaan about samoissa pituukissa ja käytetään samaa kokoa niin kyllä häenellä on paljon isommat ja lihaksikkaammat käsivarret ja reidet kuin itselläni. En ole koskaan tullut kysyneeksi hänen painoaan mutta veikkaan että se on kuitenkin selvästi isompi kuin itselläni (vaikka itselläkin on hyvin lihasmassaa). Tuskin nyt tietenkään tuota 15kiloa sentään.

Vierailija
4/16 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vertaan itseäni ja personal traineriani (nainen) niin vaikka ollaan about samoissa pituukissa ja käytetään samaa kokoa niin kyllä häenellä on paljon isommat ja lihaksikkaammat käsivarret ja reidet kuin itselläni. En ole koskaan tullut kysyneeksi hänen painoaan mutta veikkaan että se on kuitenkin selvästi isompi kuin itselläni (vaikka itselläkin on hyvin lihasmassaa). Tuskin nyt tietenkään tuota 15kiloa sentään.

puhui oikeasti samankokoisista ihmisistä?? Mä oon miettinyt vähän samaa, ymmärän 10 kilon heiton saman kokoisilla ihmisillä jos toinen treenaa toinen ei, mutta en jos molemmat treenaa paljon. Mistä se ero tulee? tietenkin Jutan ja Evan lihakset on eri malliset, toisilla voi olla pienemmät eri tyyppistä lihasta mutta yhtä vahvat. Maratoorarin, pikajuoksijat ja painonnostajan lihakset on eri näköiset, mut ammattilaisilla näihin vielä enemmän vaikuttaa se oma lihastyyppi, sen perusteellahan se laji on valittu.

Vierailija
5/16 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

168 cm /63 kg nainen ja käytän 36 numeron vaatteita. Moni luulee minua kevyemmäksi (veikkaavat painoksi n.55 kg). Olen hoikka, mutta lihaksikas. Jos koon 36 vaate jää jostain pieneksi, niin jotkut paidat ovat liian pieniä hartioista.

Vierailija
6/16 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän ole yksiselitteistä vastausta.

Minä olin täysin lihaksiton sun mitoissa, hoikka tosin ja kokoa 36. Aloin treenaamaan ja paino nousi pian yli 5 kiloa, toki läskiäkin kun aloin massaamaan. Laihduttelin pari kiloa pois ja vaatteet kokoa 36 roikkui päällä.

Myöhemmin aloin massaamaan pidemmän aikaa, paino nousi yli 70 kiloon mutta vaatekoko on pysynyt samana koko ajan. No, hihat kiristää hauiksesta, rintaliivit koska selkä on levinnyt, reidet ei mahdu enää housihin mutta vyötärö on väljä yms. Lihasta on tullut runsaasti mutta myös toki sellaista huttuläskiä siinä sivussa. Kehonkoostumusmitauksessa rasvaprossa oli 21 70 kiloisena.

Sitten sairatuin mutta pystyin treenaamaan mutta syömiset muuttui huonompaan, paino jatkoi nousuaan muutamalla kilolla ja heti vaatekokokin sitten muuttui 38aan.

Eli käytännössä pystyin treenin ohessa painoa lisäämään 15 kiloa ja vaatekoko pysyi samana, vartalomalli tosin muuttui radikaalisti.

Toki lihaserottuvuus on huono tällä painolla. Silti koen että mun ei tarvitse laihduttaa kuin korkeintaan se 5 kiloa.

Monelle alkaa olla jo kisapaino jos pituudesta vähennetään 10 kiloa ja lihasta löytyy. Yritä nyt muistaa että tässäkin hommassa on paljon eri vaiheita.

Jos laihduttaisin itseni kaiken tämän jälkeen vaikk painoon 57, olisin vaatekooltani 32 tai 34, korkeintaan.

Vierailija
7/16 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kisapaino 62 kg, muuten 68 kg. Eva Wahlström 168 cm, 59 kg. Vaatekokoja ei ole tiedossa. Itse olen 167 cm, painan n. 67 kg ja käytän kokoa 38 useimmiten. Tosin tänään oli juttua lehdessä, että koot ovat suurentuneet, koska ihmisistä on kiva ostaa pienenkokoisia vaatteita, vaikka ei pieni oikeasti olisikaan :). Mulla on kyllä läskiäkin, mutta perusrakenteeltani olen roteva, esim. reidet ovat lihaksikkaat ja paksut, ja hartiat aika leveät. Läski on lähinnä alavartalossa, jos jossain.

Vierailija
8/16 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju osui silmään, ikuinen ja treenarien kesken aina ajankohtainen aihe kuitenkin :)

Vastaanpa näin, että aloittaja ei noilla pituuspainosuhteilla ja rasva %:lla ole mitenkään lihaksikas, hoikka ja hyväkuntoinen varmasti. Tuossa treenaamisen alussa vaan se kehitys itsestä tuntuu hurjalta, kun lihasmassa kasvaa alussa nopeiten ja alkaa hiljalleen erottua, vaikkei sitä vielä paljoa ole.

Oma paino pituus - 100 ja rasvaprosentti on mittauksin 16-17 %. Tästä voi helposti laskea että kyllä ne 10 kilon, ja jonkin verran suuremmatkin erot lihasmassan määrässä suunnilleen samanpituisilla on täysin mahdollisia. Vuodessa, kahdessa se ei missään tapauksessa tapahdu, vaan saa olla tyytyväinen jos pitkällä viiveellä edes kilo vuodessa tulee lisää puhtaasti lihasmassaa.

Vaatekoko taas riippuu ruumiinrakenteesta, rasvan sijoittumisesta ja määrästä sekä ennenkaikkea vaatemerkistä. Mulle menee topit kokoa 36 (sen minkä selkä leventää, se korjautuu kutistuneilla tisseillä ;) ), hartian kohdalta pitkähihainen paita on L, ellei jousta reilusti. Käytänkin paljon joustavia materiaalia ja ihan miesten vaatteita (kokoa S), niissä on sopivampi mitoitus. Joissakin kuntosali/urheiluvaatteissa on mukavan istuvia. Kun housut on strechiä, peruslegginsit tms. niin nehän joustavat niin että S-koko on ihan jees, M on usein vyötäröltä jo väljä.

Vaatteestahan se on kiinni!

Vierailija
9/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeeta elämää jos ei voi edes normivaatteita

käyttää kun kaula on kuin härällä

Jutta ym näyttää ihan läskeiltä

Mekko ja korkkarit jalassa transulta

Kuka jaksaa ikänsä vahtia kehoaan ja syömistä

Siinä elämä lipsuu ohitse.

Naama on muuten näillä lihaskimppu naisilla vanha ja kärsineen näköinen jos katsoo vaikka sitä entistä salkkari näyttelijätärtä

Ennen oli tosi kaunis.

Vierailija
10/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen semmoinen kummajainen, että vaikka olen 3 vuoden salitreenillä tullut selvästi lihaksikkaan näköiseksi, painan silti vain 53 kiloa. Ennen treenaamisen aloittamista painoin 48 kg. Vaatteista tarvitsen, ja olen aina aikuisena tarvinnut, kokoa 38/40 isojen tissien ja leveiden lantion luiden takia.

Vierailija
11/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokainen voi väittää mitä tahansa. Lihas painaa n. 30% enemmän kuin rasva. Eli litranmitta lihasta painaa vaa'alla 30% enemmän kuin samanlainen litranmitta rasvakudosta. On täysi mahdottomuus, että identtiset naiset jolla toisella rasvaprosentti on 20% ja toisella 35% ja painot ovat samat, ovat myös saman mittaisia. Lihas menee tiiviimpään tilaan ja ensiksi mainittu nainen on väkisinkin pienemmän kokoinen. 

Itse kun aloitin lihasvoimatreenit, painoin 72kg (173cm) ja vyötärönympäryksenoi oli pyöreät 80cm. Nyt 1.5v myöhemmin painan 69kg ja VY on 70cm. Lantiosta on lähtenyt melkein 10cm ja rinnasta toiset 10cm. Lihakset ovat suht näkyviä. Rasvaprosenttia en ole käynyt mittaamassa, mutta näillä spekseillä epäilin merkittäviä muutoksia siinä. Vaikka painan vain 3kg vähemmän, mikä on pituiselleni naiselle melkein sama kuin ei mitään, niin olen silti kymmeniä senttejä ja pari kokonaista vaatekokoa pienempi, koska olen polttanut valtavasti rasvaa ja kasvattanut tiivistä lihaskudosta. Mikäli en olisi samalla panostanut myös ruokavalioon ja aerobiseen treeniin vaan olisin entisten mittojen päälle vain kasannut lihasta, niin tietenkin olisin osin isompi, aivan loogista. 

Vierailija
12/16 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

171cm, 68kg.. Rasva% mitattu 20. Treeniä vuosia. Vaatekoko muuttunut M-XL painon noustessa n. 10kg.

Vierailija
13/16 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkinen rasvaprosenttini ei ole tiedossa, mutta ylimääräistä bulkkiläskiä on nelisen kiloa. Kroppani on voimannostajamallia - lihaserottuvuus on heikohkoa reisiä ja selkää lukuunottamatta. Pikkuhousut ovat useimmiten kokoa 36-38, hameet kokoa 36-38, urheilupöksyt S-M sekä mekot ja paidat menevät päälle yleensä ainoastaan koissa (X)XL. Selkäni on todella leveä, ja teepaidat hankin miestenosastolta. Sieltä ei valitettavasti mekkoja löydy, joten vaateostostelu on hiukan haastavaa. Kannan riemusta kiljuen kassalle minkä tahansa mekon, jonne selkäni mahtuu mukavasti. :D

Vierailija
14/16 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Housuista vyötäröltä 38 olisi hyvä mutta ei mahdu reisistä jalkaan. Paidat ahdistaa selästä. Siksi XL

Vierailija
15/16 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ettei paino ole paljoa treenaamisesta noussut vaikka näytän silmin nähden lihaksikkaalta, rasvaprosentti 19%. Ennen treenaamisen aloittamista olin 48-kiloinen, 161 senttinen luiseva rääpäle. Nyt olen selvästi lihaksikas, mutta vain 53-kiloinen silti. Rasva on tosin merkittävästi korvautunut lihaksella, sillä treenausta aloittaessani rasva% oli mittauksen mukaan 36%.

Vierailija
16/16 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi aktiivisempaa  salitreeniä takana, salille käynyt useampana kertana viikossa. Välillä jopa kaksi kertaa vuorokaudessa. Paino nyt 168/78. Syöminen ei mielestäni ole muuttunut. Aerobinen liikunta muuttunut maastopyöräilyyn noin kerran viikossa, muuten lähinnä salitreeniä ollut. Käsilihakset, pakarat ja jalkalihakset kasvaneet. Pikkuhousut muuttuneet koosta M kokoon L.  Samoin bikinin alaosa. Housut kasvaneet koosta 38 kokoon 40. Paino oli vuosi sitten 65 kg eli noussut noin 13 kg. Rinnat myös kasvaneet, koosta 75D kokoon 75E. Ennen aktiivisempaa salitreeniä eli vuosi taaksepäin niin oli aktiivista aerobic treeniä erilaisten jumppien muodossa.