Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita karvoittuvia kasvoja?

24.11.2005 |

Hei! Onko muilla sellaisia ongelmia, etta hormonit sekoittavat normaalin karvan kasvun. Olen vaalea, mutta minulla on aika tummat kulmat, jotka ovat tahan asti kuitenkin sopineet kasvoihini tasapainoisesti. Nyt kulmakarvat alkavat rehottamaan. Lisaksi mulla kasvaa poskiin ja leikaan vaaleaa haituvaa. Raskausviikolla 11. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Kuinka paasta eroon lisaantyvasta untuvasta kasvoissa? Pitaako odottaa viela reilut 30 viikkoa, etta vauva tulee ulos ja hormonitoiminta tasoittuu? Kuinkahan pian karvat lahtevat pois synnytyksen jalkeen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ekassa raskaudessa alkoi kasvaa mahaan hentoa, tummaa untuvaa ja muutenkin tuntui, että kaikkien ihokarvojen kasvu kiihtyi potenssiin kymmenen. Minulla kasvaa kaulalla pari irrallista ärsyttävää ihokarvaa, jotka normaalielämässä nypin pois ehkä kerran kuukaudessa. Raskausaikana niitä saa olla nyppimässä vähän väliä ja myös muut kaulan ihokarvat ovat selvästi tummuneet. Ihan sama kuvio oli viimeksi ja voin lohduttaa, että synnytyksen jälkeen asia korjaantuu. Nyt vain tuntuu, että karvankasvu on villiintynyt aikaisemmin kuin viimeksi. Jännä nähdä päädynkö sirkuksen parrakkaaksi naiseksi vielä ennen laskettua aikaa ;) .

Hiukset myös kasvavat kohisten. Nyt rv 14+2 menossa ja tunnen ihan selvästi hiusten tuuhentuneen. Eli onhan tässä hormonitulvassa hyvätkin puolensa. Viime raskaudessa hiukseni olivat paremmassa kunnossa kuin ikinä! Hiusraja on myös siirtynyt eteenpäin ja ohimoilla kasvaa hentoa tukkaa paikoissa, joissa sitä ei ennen ollut.

Mutta tosiaan, karvankasvu hidastuu entiselleen kyllä samantien synnytyksen jälkeen ja sulkasato taitaa iskeä useimmilla viimeistään 4 kk synnytyksestä. Silloin upeat hiuksetkin ropisevat pois :( .

Vierailija
2/3 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvat kasvoivat kohinalla. Niin tapahtuu nytkin, mutta olen vasta viikolla 13, joten vielä ei kainalokarvat pilkota hihasta ulos :). Ei kai auta muu kuin ajella, nyppiä ja odottaa raskauden loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä itseäni tämä asia myös askarruttaa. Nyt on kp 21/28 ja karvat ilmestyivät noin 3 päivää sitten. Aikaisempia raskauksia ei ole ollut ja lasta todella olemme yrittäneet ja toivoneet. Karvoitus on pääosin poskien sivulla, leuassa ja (nyt saa nauraa) viiksinä. Mikä pahinta suupielen yläpuolella on mustia karvoja. Aikaisemmin tälläistä karvoitusta ei ole ollut Joten.. voiko olla mahdollista, että jos hedelmöittyminen on tässä kuussa tapahtunut se ilmenee näin aikaisin liiallisena karvoituksena?