%%--KESÄKUISTEN vkon 6 alku--%%
Kommentit (41)
Moro siskot!
Meillä on huomenna se kauan odotettu rakenneultra. Voi että jännittää! Onneksi kirppu myllää sen verran usein ja voimakkain liikkein masussa, että tiedän sen olevan kunnossa, mutta kyllä silti jännittää.
Oli ihana viikonloppu. Näin kahta parasta ystävääni pitkästä aikaa. Olimme vuokranneet mökin, missä vietettiin yksi yö. Toisella ystävistäni on vuoden vanha poika. Ai että oli hausta leikkiä sellaisen taaperon kanssa. Mieheni kanssa illalla supateltiin toistemme korviin miten mukava on kun meillekin tulee tuollainen pieni vipeltäjä :)
Pientä gallupin poikasta: Onko teillä paisunu rinnat kauheasti? Minä jouduin siirtymään jo D-kuppiin (lähtötilanne oli B!) Ystävänikin kauhistelivat viikonloppuna saunareissulla miten isot rinnat, ja varsinkin liivit minulla jo on... saati kun niihin nousee maito! Kasvaako rinnat sen jälkeen vielä paljon? Mitä voin odottaa?!? -kauhistuttaa-
Raskausarvista oli puhetta: minulla noita arpia on tullut rintoihin, muttei vielä muualle kehoon. Olen kyllä yrittänyt rasvailla itseäni, mutta iho alkoi heti alkuraskaudessa tuntumaan tosi pehmeältä, joten uskon sen olevan myös luonnon oma keino valmistella iho venymistä varten.
Cana & kirppu tasan 21
PS: Millä rv:lla alkaa raskauden viimeinen kolmas?
Täällä taas uutta viikkoa pukkaa. Mulla alkaa olla jo aamukampa käsillä - neiti on hoidossa enää 5 viikkoa ja mulla duunia 6-7 viikkoa (en ole vielä osannut päättää, aloitanko muutaman päivän varhennettuna äippäloman vai nou). Vaikka kyllä ihan mielellään olisi töissä pitempäänkin. Toisaalta kivaa olla esikon kanssa kahdestaan jonkin aikaa ennen kuin uusi tulokas ilmaantuu.
Lainasin just kirjastosta esikolle kirjan " Aino ja pakkasen poika" , jossa Aino-tyttö sai pikkuveljen! Myös yhden toisen samaan aiheeseen liittyvän kirjan lainasin, Tammen kultaiset kirjat -sarjasta. Hassua! niitä lukiessa tuli sellainen lämmin tunne, että meistä tulee perhe ja on hauska seurata, mitä esikko tykkää pikkuveikasta! Tai siskosta, kumpi hän ny sitten onkaan! Veikasta me ollaan nyt puhuttu neidille ultran mukaan, mutta ehkä olis parempi puhua vaan sisaruksesta. Meinasin muuten just viikonloppuna möläyttää kylässä pikkuveikasta, mutta älysin pitää suuni supussa.
TUULIA: meidän pupuhattu on sellanen Tella-merkkinen suomalainen, valkoinen, jossa on pitkät roikkuvat korvat? Tosin eilen leikkiessä huomasin, että taitaa mennä vähän silmille sekä hattu että ne korvat... korvia täytyy vähän ommella varmaan siitä ylhäältä kiinni hattuun, niin eivät mene silmille. Pesin hatun eilen, kun siitä lähti vähän nöyhtää, mutta se teddykarvakin vähän kulahti :(. No, täytyy katsoa kun se on kunnolla kuivunut. Oletko sä pessyt sitä hattua? Laitoin ihan koneeseen yksin 30 astetta käsinpesu.
Napanuora-asia muakin on askarruttanut, mutta tärkeää on tosiaan se tässä loppuvaiheessa, että kuuntelee vauvan liikkeitä päivittäin. Yhdellä mun kaverilla oli istukka alkanut toimimaan huonomminn loppuvaiheessa ja hänelle tuli tunne, että lapsi liikkuu paljon vähemmän. Synnytys olikin sitten käynnistetty rv 38 muistaakseni, kun istukka oli tavanomaista pienempi, eikä lapsi saanut siitä enää loppuvaiheessa tarpeeksi ravintoa. Eli ei kannata panikoida, mutta on hyvä kuitenkin tunnustella vauvan liikkeitä - siitä parhaiten erottaa, onko hommat kunnossa!
Kiinan-pöpölläkö oli suurin piirtein saman ikäinen neiti kuin meillä. Mun esikko täyttää maaliskuussa 2 v. ja tuntuu, että myös hän on ottanut kasvuspurtin (ainakin painoa on tullut lisää, kun yrittää kanniskella!). Eilen kotipuntarilla hän painoi 12,3 kg, olis hauska mitata myös pituus, kun housut alkaa jäädä lyhyiksi.
Mjaha, tänään olisikin taasen neuvolan aika, kivaa! Vauva monottaa just nyt, sekin on kivaa! Ei tartvitse siis jännittää, kuuluvatko sydänäänet vai nou.
CANA kysyi, milloin alkaa 3. raskauskolmannes. Mäkin mietin eilen samaa. oisko se sitten se 25. viikko, jos eka kolmannes on 1-12, sitten 13-24 ja viimonen ois 25-36? Mitähän ne viimeiset 4 viikkoa sitten ovat??? Valaiskoon mua, ken tietää.
Nyt töihin!
Saikku on ohi ja töihin oli taas tultava, tylsää.. Mutta hyvä tietty kun supistelut ovat rauhoittuneet.. Mutta niin on kyllä juniorin potkutkin, viime viikolla juuri tuuletin kun aloin vihdoin tuntea potkuja säännöllisemmin, mutta nyt hyvä jos tunnen yksi, kaksi potkua päivässä.. On ollut kyllä aika hulinapäiviä, johtuisikohan siitä? Yritin jo neuvolaankin soittaa ja pyytää kuuntelemaan sydänääniä, neuvola on kiven heiton päässä työpaikalta, mutta terkkari on koulutuksessa tänään.. Mutta viikkojakaan ei ole vielä hirveästi, joten turhaan kai tässä hermoilen?
Joku kyseli rinnoista, tuntuvat mullakin suurilta ja olenkin suosiolla siirtynyt käyttämään kuopukselta jääneitä imetysliivejä, ovat lindeksiltä, suosittelen. Kahden muksun kokemuksella voin sanoa, että kasvavat vielä koon synnytyksen jälkeen, mutta sitten kun maito pakkautuu päivä tai pari syynnytyksestä, ovat suurimmillaan.. Mutta onneksi tilanne on vain hetkellinen, tasoittuu kun vauva alkaa syödä tehokkaasti maitoa.
Raskausarpia on mulla tullut molemmilta muksuilta paljon, nyt tässä raskaudessa en ole vielä huomannut uusia.. mutta vanhat ovat korostuneet nyt kun maha laajenee.. En taida ikinä enää olla bikinikunnossa tän mahan kanssa, sen verran helposti ja paljon noita aina tulee. Mutta väliäkö tuolla, ovatpahan merkkejä äityidestä, eli kanna arpeni ylpeästi.. =)
Kuumetta: kiitos kommentistasi, jospa meidänkin muksu pääsisi noin vähällä. Olen ollut vähän ymmälläni tästä tilanteesta, kun aiemmissa raskauksissa ei ole ollut vastaavaa.
Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!
hmm.. 20+1
On tapahtunut aika paljon sitten viime raapustelun. Käväsin työmatkalla Damissa, mistä toin myös tuliaisena Easywalkerin yhdistelmävaunut. Reissussa olin flunssassa ja sitten toivuinkin hieman loppua kohden. Sunnuntaina sitten olin selättänyt flunssan ja makasin kotona tyytyväisenä lenkin jälkeen. Sitten alkoikin pian kauhee oksentaminen ja kuume nousi hetkessä. Käskin miehen kurkata netistä mikä voisi olla kyseessä, ja niin Norovirushan se sitten iski. En muista koska aikuisiällä viimeksi olisin ollut niin sairas. Ja parasta tänään aamulla 3D ultra 8.45, rukoilin että toipuisin sen verran että kykenen tuonne ultraan menemään.
No aamulla mies sai mut tuonne felicitakseen raahattua ja kyllä oli taipaleen arvoista. Mahassa potkii oikein mallikas poika. Painoa oli jo puolisen kiloa ja 4D:n mukaan viikkoja tasan 22. Meille siis tulee POIKA, ihanaa :):)
Kyllä tää olokin sillä tiedolla saadaan kohentumaan.
Rouvaii, poika masussa.
...Rouvaiillle onnittelut kivoista ultrakuulumisista. Niin kuin joku jo aiemmin totesi, tuntuu siltä että suurimmalle osalle on povattu poikia vaan! Tehkääs joku tyttöjäkin ;)
kattokaa vaan, meille tulee kolmas tyttö!!! ei kyllä tiedetä eikä kysellä katotaan sit kesällä.
olo edelleen loistava, mitä nyt hiiva pukkaa taas kerran.saakelin raskausaika!!
mulla rinnat on täydemmät ku ei raskaana, alkaa kansallispuvun taskuille näyttää ;)) ja ihan törkeen kipeet rinnat on. eikä sitäkään kiusaa ole ennen ollut.
eipä tässä sen kummosempia, ai niin toi meidän 1-vuotias(tai la on synttärit) vetäs pyykkiainetta suuhunsa perjantaina ja säikäytti kaikki oksentelulla.mutta kaikki on nyt hyvin...nyt tuoreen ruisleivän syöntiin. nam!!
kuumetta rv 22 kai
... nimittäin perjantaina kaupassa esikko 1 v 10 kk ehti hyökätä maistamaan lattianluuttuamisvettä! Siis täti oli pesemässä lattiaa ja ehdin vaan nähdä, kun neiti dippas sormensa sinne pesuveteen (nam!) ja laittoi suuhun! No ei muuta kuin juottamaan maitoa, ei tullut mitään oireita onneksi, kun se oli kuitenkin laimennettua litkua ja tosiaan vaan dippas sormet, eikä kulauttanut kurkkuunsa! Kaikkea ne keksii...
meillä tyttö todellakin otti pesukoneesta,jossa jo ohjelma päällä, pesupallon ja hörppäs siinä. siinä vaiheessa alkoi paniikki persiiseen hiipiä ku oksentelun jälkeen tyttö vaipui tajuttomuuden rajamaille eikä saatu hereille, käytiin sit sairaalassa näytillä ja siellä sit alko kiukku ja rimpuilu. Onneks ei tullut mitään syöpymisvammoja suuhun tai kurkkuun.
nyt sinne kahville
Taisinkin jo mainita aiemmin, että pe. rakenneultrassa todettiin että meille on tulossa selkeästi tyttö.. =)
Pidetään peukkuja Kuumetta, jotta jatkaisit tätä muuten yleistä linjaa, eli että saisit pienen miehen..
Meidän omassa perhe/tuttavapiirissä on taas menossa oikea tyttöbuumi, viime vuonna syntyi 3 tyttöä ja 1 poika, nyt tammikuussa tuli serkulleni tyttö..
Mutta pääasiahan on että meille tulee lapsia, vai mitä?
Mulla olikin tänään neuvola, jonka meinasin tyylikkäästi kokonaan unohtaa. Hiukan myöhässä juoksin tytön kanssa neuvolaan ja ihan hyvin onneksi kerkesin. Tästäköhän se unohtelu ja hajamielisyys taas alkaa..?
Neuvolassa oli taas kerran eri sijainen, mutta siis oikein mukava. Itsellä ei mitään ihmeitä ollut, kaikki hyvin. Hemppakin oli ihan yllätys korkea edelleen, vaikka en ole vielä syönyt yhtään rautaa. Hb oli 126 ja verenpaine vähän korkeampi, kun normaalisti johtuen varmaankin tuosta juoksemisesta eli oli 112/61. Paino oli 59.7 eli kokonais saldo on tällä hetkellä 5.7kg.
Sf-mitta mitattiin tänään ensimmäisen kerran ja oli 18. Pakko on kyllä vähän hehkuttaa, kun tuli itselle niin hyvä mieli th:n kommentista.:) Hänellä oli vähän vaikeuksia saada sf-mitta mitattua, kun kuulemma vatsa on niin pinkeä ja kova, että kohdun reunaa on hankala tuntea. Kysyi minulta, että olenko treenannut kovasti vatsalihaksia..? Mitkä ne on? Jotain syötävää?:D Ennen esikkoa olin kyllä oikein timmissä kunnossa ja vatsassa oli ihan rehelliset lihakset näkyvissä, mutta nyt olen kyllä omasta mielestäni vaan pulskistunut ja rapakuntoinen kotiäiti. Itsetuntoa hiveli siis oikein tuo kysymys. Vähästä sitä ihminen innostuu.:9
Sydänäänet kuului hyvin ja oli syke oli 145-150. Pikku kaveri kävi pari kertaa monottamassa dobbleria ihan kunnolla. Ensimmäisen kerran toukan liikkeet tuntui HIEMAN kipeältä.
Sitten jotain kommenttia:
Uula: Meidän hattu on kans Tellan valmistama ja kuvailujesi perusteella ihan samallainen, kun teidän hattu, paitsi väriltään vaaleanpunainen. Olen pessyt hatun kerran käsin ja pysyi ihan hyvänä ja kuosissaan. Meillä nuo korvat on aina solmussa, kun muuten roikkuvat tytöllä silmillä. Hassu ja suloinen hattu.:)
Meillä on luettu tytölle Vallaton vauva valtaa vatsan kirjaa ja tykkää siitä ihan kauheasti, kun saa kurkkia luukkujen taakse masuun ja siellä vauva tekee vaikka mitä hassua.:)
Mainitsit myös ystävästäsi jolla alkoi istukka " rapistua" loppua kohden ja jouduttiin tästä syystä käynnistämään. Täällä kohtalotoveri. Eli minulla huomattiin esikolla sama juttu, istukka oli kalkkeutunut ja pieni kokoinen. Tunsin loppuraskaudessa koko ajan vähemmän ja vähemmän vauvan liikkeitä, ramppasin polilla ultrassa lapsi oli tavallista rauhallisempi ja uneliaampi ultrissa. Sitten huomattiin se lapsiveden hälyyttävä vähyys. Eli sehän on normaalia, että vesi vähenee loppua kohden, mutta kun meillä sitä vettä ei oikeastaan ihan lopussa ollut, kun ihan " lirut pohjalla" . (Afi mitta oli 4 tai 5.) Lisäksi lapsi ei kasvanut viimeisillä viikoilla oikeastaan yhtään ja oli syntyessään pieni kokoinen eli ravinnon saanninkin suhteen oli ongelmia istukan kanssa. Nyt jännittääkin jo etukäteen miten tässä raskaudessa käy.:/ Ja olen jo useammalta lääkäriltä asiasta kysynyt ja kaikki on sanoneet, että on istukka kohtaista ja ei välttämättä enää toistu. I hope so. Nyt ainakin istukka on ollut hyvä kuntoinen, isompi kokoinen ja hyvällä paikalla, virtaukset nuorassa hyvät ja jne. Mutta tiedän jo nyt tässä vaiheessa, että tämä mamma on loppu vaiheessa ihan hermo heikko vauvan liikkeiden kanssa.
Josta pääsenkin sujuvasti Hmm..:n viestiin ja kysymykseen liikkeistä. Minulla on myös välillä päiviä (saattaa olla useampikin päivä peräkkäin) että en tunne vauvan liikkeitä, kun pari-muutaman per päivä. Minulla on istukka etuseinässä ja kaiketi aika suuri kokoinenkin ja vauva kaiketi tököttää raivotarjonnassa edelleen ja potkii just tuohon istukan kohtaan tai selkään päin ja sen takia minä en liikkeitä niin paljon tunne. Mutta, jos sinua huolestuttaa asia niin käy ihmeessä neuvolassa tarkastamassa tilanne tai näillä viikoillahan jo voi soittaa äippäpolillekin, jos on esim. ilta/viikonloppu aikaan jotain huolia tai kysyttävää.
G: Rinnat on kasvanut n. yhdellä kuppikoolla tähän mennessä. Viimeksi oli sama homma. Ja maidon nousun jälkeen ja imetysaikaan kasvoi vielä n. yhdellä kuppikoolla. Eli minulla oli C-kuppi isommillaan. Minusta se oli itse asiassa tosi kivaa. Kerrankin olla uhkea ja isorintainen.:)
Rouvaii:lle onnittelut poika uutisista!
Nyt lopetan mammutti viestini.
Tuuli@ 22+2
...täällä, enkä malta olla vastaamati. Kun unohtui sanoa tosta kuppikoosta, että meitsillä se ei juurikaan kasvanut :( Normaalisti mulla on b-rintsikat ja niihin mahdun nyt ja myös esikon koko imetysajan mahduin b-kuppiin. Ois ollu kiva, kun olis tullut vähän enemmän kerrankin täytettä! Mutta se kai on kovin yksilöllistä niin kuin rinnan koko muutenkin. Ovat nuo hieman turvonneet ja nännipiha on laajentunut (onpa todella typerä termi nännipiha!!!) Kohta lähden neuvolaan, jänskiä!
Onnittelut Rouvaii:le ultrauutisista! Ja Canalle tsemppiä huomiseen ultraan.
Mulla on kuppikoko pysynyt ihan ennallaan, mutta jos käy samanlailla kun esikoisen kanssa niin todellinen Dolly parton efekti on tiedossa synnyksen jälkeen kun maitonousee. Raskausarpia mulla on ihan riittävästi viime kerrasta, että eipä siinä varmaan muutama uusi paljon paina. Viimeksi tosin kävi niin että olin ihan onnessani kun raskausaikana ei tullut yhtään. Mutta annas olla kun rinnat turposi maidon nousun yhteydessä niin johan oli rinnat kun kissankynsien jäljiltä. Samoin mahassa on muutamat arvet, ne varmaan tuli kyllä odotusaikana mutta näkyivät vasta synnytyksen jälkeen nekin..
Kovasti on tosiaan poikia tulossa. Veikkaanpa että meille tulee myös. Poikahan meillä on ennestään ja jotenkin on sellainen olo että niin tulee nytkin. Vaikka olisihan se tyttö kiva yllätys.
Mitäköhän muuta piti sanomani. En muista...
Iiran
Meillä on vanhemmat lapset sairastelleet tasaiseen tahtiin viime viikon... tänään onneksi isommat pääsivät kouluun, joten saan tuon kuopuksenkin hieman rauhoittumaan.
Tänään oli sitten rakenneultra. Sen vertaa sitkeä paikoillaan pysyjä siellä oli, että sydämmestä ei saanut minkäänlaisia mittoja. Ainoastaan se nähtiin, että se sykki. Kaveri oli kovasti kasvanut, vaikka itse jo epäilin että liekkö siellä enää mitään, kun en tunne minkäänlaisia liikkeitä. Viikkoja kuitenkin " jo" 20 ja neljäs raskaus. Edellisessä raskaudessa kun tunsin liikkeet jo viikolla 15. Mutta asentohan sen paljasti. Nytkin jalat vipattivat kovasti, mutta mitään ei tuntunut. On sen vertaa kummallisessa asennossa. Sitä yritettiin puukata päältä ja alta, mutta ei suostunut kuin käsiä ja jalkoja heiluttamaan... sukupuolikin sitten selvisi ja näillä näkymin perheen kuopus on sitten poika:) Olin kyllä aika yllättynyt, sillä kaikissa muissa raskauksissani olen osannut aavistaa oikein tuon sukupuolen ja nyt olin ihan varma että tyttö on tulossa. Tosin ihan yhtä tervetullut on poikakin.
Oli rintojen koosta puhetta, itselläni ne ovat jo kasvaneet ulos D-kupeista, elämä on siis siltä osin toivotonta... ja tiedän että lisää kasvaa. Samoin nestettä heruu jo sen vertaa paljon, että joudun käyttämään liivinsuojuksia:( Olo on siis oikein naisellinen.
Ihanaa kun monet teistä jaksaa kirjoittaa ahkerasti, itse kun on hieman laiska tämän suhteen... ja näin kotiäitinä ollessa aika vain menee kuin siivillä, tätä pesuetta hoidettaessa.
Oikein hauskaa alkavaa viikkoa kaikille kesäkuisille!
T: kiisseli ja asukki tasan 20
Mää voin sitten laittaa tilauksen yhdestä tytöstä, kun te muutte teette noita poikia... kahden pojan jälkeen se tyttö olis ihana!!! mutta poika se kumminkin on... täytyyhän jonkun sitten niitä tyttöystäviäkin tehä...
Onnittelut hyvistä ultra-uutisista niitä saaneille ja peukut pystyssä niille jotka sinne menossa...=)
Ite oon kuumeisesti miettiny sitä 4d ultraa.. kakkosen kohdalla käytiin hesassa felici.... (ei osaa kirjottaa) kattomassa mitä sillä laitteella näkyy, ja nyt hirvee himo mennä taas.. rahat kun jostain vaan pyllistäis siihen... Tampere olis lähempänä, mutta maksaa sitten 50¿ enemmän... tosin se raha menis jo matkaan helsinkiin...
Rinnoista: mulla hieman rinnat on turvonnu, mutta ei mitenkään kasvanu... tihkuttaa jo nyt..
Ei mun rinnat koskaan oo raskausaikana kasvanu muutenkaan, joten en odota näitten rukkasten kasvua nyttenkään.
Miten teillä on paino noussu tähän mennessä? (tietysti ootte just käyny tän gallupin)
Mulla ei hajuakaan tän hetkisestä tilanteesta, kun edellinen mittaus oli 3 viikkoa sitten, mutta silloin vaaka näytti -4kg lähtöpainoon. Nyt varmasti noi miinukset hävinny jo koska maha on kasvanu ihan tajuttomasti viime kuussa.
Joku puhu äitiyslomasta, niin ite just ajattelin että laitan koulun jäihin, koska meillä olis kevään ajan työharjotteluja ja pelkään että joudun jäämään saikulle ihan minä hetkenä hyvänsä ton alaselän (oikee puoli) takia ja ei olis kiva sit keskeyttää kesken harjottelua.. Niin alotan sit sen varhennetun heti kun pystyy..
Voikaahan paksusti siskot taas ja siirtykää seuraavalle rv:lle =)
MAni ja pähkinä rv 22+4
Pitkästä aikaa minäkin tänne kirjoitan!
Hui, repespa huolestuttaan kun luin teidän napanuora juttuja, onko se yleistäkin, että vauva voi siihen pahasti kietoutua? =(
Onko joku sääntö oikein, että montako liikettä pitää tuntea päivässä?
Meillä vaavi myllää kovastikin, mutta toki on aikoja kun se on hissunkissun, varsinkin sillon, kun mää olen ollut paljon liikkeellä.
Meillä on 4d ensi viikolla..jännittää!! Toivotaan, että silloin ravottaisi jalkoväliään ;)
Rinnat on kasvanut..ne on muutenkin D kupit..niin todellakin pelkään, mitä niistä tulee!! Jouduin jo siirtyyn isompiin ja toivon näillä menevän loppuajan ja sitten vasta maidon noustua ostan uusia.
Joko ootte hankintoja tehnyt kovasti?
Meille tuli jo vaunut! Oli mukava saada ne ja kokeilla missä aletaan säilyttään ym. Ne saa palauttaa jos jtn pahaa sattuu...
Niin tosiaan milloin se viimenen kolmanne alkaa..? vissiin näillä vkoilla.
Nyt juilii nivusista saakka pohkeeseen..olen tällä hetkellä istumatyössä..ja ei taida tehdä hyvää! Mitähän toi juiliminen on? tuntuu inhottavalta! Taidan lähteä kotia kohden..
Stinna rv 24
Moni oli miettinyt napanuora juttuja... Mietittiin samaa asiaa joskus opiskeluaikoina luennolla ja luennoiva lääkäri selvitti asiaa jotenkin näin...
" Napanuorassahan on kolme suonta, joissa kaikissa virtaa veri koko ajan. Ajatelkaa vaikka suihkun letkua, kun laskette siitä vettä. Siinä on silloin veden virtauksen aiheuttama paine joka estää letkua menemästä solmuun tai mutkalle. Samallalailla napanuoran veren virtauksen paine estää napanuoraa menemästä solmuun."
Miusta hyvin ja uskottavasti selvitetty!! Varmasti harvinaista, että tapahtuu kohtukuolemia napanuoran solmuuntumisen vuoksi.
Nyt en malta naputella enempää... Meen paistamaan LETTUJA ;)
T:Remukka rv 22+2
Eilen raapustin valtavan viestin ja sitten tää kone hävitti sen johonkin toiseen ulottovuuteen.....
Cana: mulla on kanssa huomenna ultra, taidetaan olla viimeiset! Jännittää kieltämättä vähän, lähinnä sydämen osalta mutta jospa meillekin tulis poika , ) Olis kyllä kiva vaikka tytölle on jo nimikin valmiina.
Mä olen edelleen sairaslomalla, perjantaina pitäis mennä töihin, katsotaan miten selkä kestää. Tänään on ollut lapsetkin kotona kun ovat niin räkäsiä.
Liikkeet tuntuu hyvin päivittäin ja välillä oikein sattuu. Mahan ympärysmitta tais olla 99cm mutta silavalla on osuutta asiaan, olen lihonut niin paljon!!!! Onpa kumma kun koko ajan syö jotain ; )
Hankinnoista: mä en ole ihme kyllä vielä ostanut mitään. Odottelen jotain veikkausta sukupuolesta niin sitten voi aloittaa.... mä vaan pohdin tapetteja ja muuta rakennus sälää. Vaunuja olan yrittänyt katsella käytettynä....
Tietääkö muuten joku kauanko saa olla saikulla ennenkuin tippuu Kelan rahoille?????
Vointeja kaikille!
Tiina 20+5 kai
Melkosta haipakkaa on ollut täälläkin ja vähän liiankin kanssa, taidan joutua taas sairaslomalle. Supistelu on melko jatkuvaa ja uutuutena hengenahdistus josta ihan omaa viestiä laitoin jos saisi vinkkiä että mihin mahtaisi liittyä. Lääkäri on huomenna, saas nähdä.
Äsken tultiin pankista kotiin, saatiin se asunto josta joku viikko sitten höyrysin. Pankkia ennen kävin hakemassa Malmin sairaalan apuvälinelainaamosta taas sen SI-vyön liitoskipuihin :( Ahdistaa kyllä vähän tuleva kevät kun on muutto edessä ja tällä kunnolla ei sitten muuta kuin annetaan ohjeita, pelottaa mahdollinen vuodelepo koska en näköjään OSAA ottaa rennosti. Olen huomannut itsestäni että olen sen sortin touhutäti että levossakin saan itseni kierroksille...
On kyllä hassua mikä kontrasti tällä hetkellä on elämässä: asiat ovat tosi hyvin ja tulevaisuus näyttää ruusuiselta, mutta samalla on hirveä stressi (kahden asunnon loukku suurimpana, sitten tämä supistelu ja sen seuraukset). Vaikka tiedän että me saadaan tämä asunto myytyä ihan äkkiä ja hyvällä hinnalla, niin silti niin kauan kun maksetaan kahta kämppää, ahdistaa kunnolla. Ja syyllisyys tulee sitten stressaamisesta kun tietää että se aiheuttaa supistukset ja vaarantaa ennenaikaiseen synnytykseen.
No mutta, täytyy vaan suhtautua asioihin positiivisesti ja iloita niistä monista ihanista asioista mitä nyt on olemassa ja tulossa. Ja mikä parasta, ei tarvi tehdä remppaa uuteen asuntoon, jee!
Onnittelut kaikille poikavauvoista ja tyttövauvoista myös (oliko niitä peräti 2, hassua!) , meillä selviää sitten viimeistään rv 36 synnytystapa-arviossa jos sinne asti päästään.
SM & Aatu 20+5
Olen kyllä ollu ihan mahdottoman laiska tän koneen kanssa. Kaikkea muuta olenkin sitten ihan urakalla puuhastellut. Pojalle on villatakki teon alla ja siivousta ja muuta järjestelyä joka päivä.
Joku mainitsi huonosta muistista, ja sitä täältä kyllä löytyy, ja valikoivaa vielä. :D Pahin tuo muistamattomuus on neuvolareissuissa. Monta kertaa olen jo joutunut soittamaan neuvolaan kun olen unohtanut mennä ja kerran (viime viikolla) menin väärällä ajalla.
Onko kelläkään kovia lonkkakipuja? Minulla nuo lonkkanivelet löystyy niin paljon että issiashermo joutuu puristuksiin ja sen seurauksena koko jalka menee tunnottomaksi välillä. Ja toisinaan se on myös mennä alta. Alaselkä on myös kipeä. Tuntuu ettei mikään auta...Ja kun en kuitenkaan ole saanut sitä tukivyötä ostetuksi. Tuntuu niin kalliilta investoinnilta se n. 70e mitä nuo vyöt maksaa instrussa. Meillä kun neuvolakaan ei lainaa tukivöitä.
Poikia näyttäisi sitten ensikesänä ainakin tulevan. :) Meille ei kätilö suostunut kertomaan lapsen sukupuolta kun ei sitä kunnolla nähnyt. Lapsi kun sinnikkäästi käänsi kameralle aina, joko selän tai vain kasvot. Tilauksessa meillä kuitenkin on tyttö kun ennestään on jo poika. :) Mutta saas nähdä onko niitä tyttöjä meille varastossa.
Ai niin melkein unohdin kun joku kysyi tuosta kuppikoosta. On kyllä tissit kasvanu ihan hirveänä...tai ainakin siltä tuntuu. Tuntuu että ne on joka paikassa tiellä. Pojalta oli sama homma tosi liiveissä ei ole tarvinnut siirtyä kuin rehelliseen B:n, kun muuten se on pieni B.Esikoltakaan ei kyllä kasvanut missän vaiheessa kuin nippa nappa c:n.
Jahas. Nyt tuli sitten kunnon tarina. :) Mutta pitänee nyt alkaa valmistautuun jumppaan.
Marikki + Muru 21+3
Moi,
kiva kun viikonlopultakin löytyi muutama viesti :-). Muuten meillä taitaa olla tällanen raskauden suvantovaihe menossa. Rakenneultrat on lähes kaikilla jo käytynä ja muutenkin menee kivasti, eikä mitään ihmeempiä raportoitavaa. Eikös meillä muutama ollut vielä/jo vuodelevossa? Terveisiä teille sinne sohvalle! Se ei varmastikaan ole herkkua.
[b]-Tuuli@-[/b] oli kuullut kauheita uutisia! Tuo napanuora muakin mietitytti esikoisen raskausaikana. Tää uusikin tulokas heittelee välillä sellaisia voltteja, että saa nähdä millaisen sotkun saa napanuoran kans aikaan :-/.
Meillä on tällä viikolla neuvola-aikoja oikein urakalla kun on tytön 2-v. neuvola ja oma neuvola torstaina ja sit vielä perjantaina tytöllä hammaslääkäri. Ihanaa päästä taas kuulemaan masuasukin sydänääniä! Toisaalta kyllä näitten liikkeitten perusteella tunnenkin, että kaikki masussa on hyvin :-). Vähän jännittää millaiset mitat tuo meidän " iso" neiti on saavuttanut kun nyt ei oo pitkään aikaan käyty mittauttamassa. Meidän neiti on nimittäin sellainen pikkupiiperöinen, että lähes joka neuvolakäynnin jälkeen on pitänyt käydä joko pituus- tai painokontrollissa... Nyt tuntuu kyllä, että neiti on ottanut oikein spurtit pituuskasvussa.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
-satu ja Ensio rv 22+2