Ex ilmoitti juuri lapsen kautta että
lapset (ala-asteelaiset) eivät tulekaan huomenna kotiin vaan jäävät exälle kahdeksi viikoksi kun hänellä alkaa kesäloma. Näinkö asioista sovitaan?
Ollaan kyllä puhuttu exän kanssa alkukesästä että kun hänellä alkaa kahden viikon loma niin lapset ovat hänen luonaan enemmän koska itse olen töissä päivät mutta ei ollut todellakaan puhetta että lapset olisivat koko tuon lomansa ajan exällä. Plus ei suostunut tulemaan puhelimeen kun sanoin lapselleni että haluaisin puhua exän kanssa. En ole ikinä ollut erossa lapsista kuin max. viikon ja sekin oli tuskaa!
Kommentit (27)
Lasten ei tarvitse olla päivisin yksin ja sinä saat vähän iltalomaa.
Käväiset välillä katsomassa lapsia, niin ikävä ei ole niin kova. Vaikka viikonloppuna
Lasten ei tarvitse olla päivisin yksin ja sinä saat vähän iltalomaa.
Käväiset välillä katsomassa lapsia, niin ikävä ei ole niin kova. Vaikka viikonloppuna
Mutta exälle mulla ei ole mitään asiaa, sen verran tulehtuneet välit on edelleenkin vaikka erosta jo 7 vuotta...
ap
lapset kahdeksi viikoksi, mutta asioista pitäisi sopia asiallisesti eikä vain ilmoittaa. Voisit tietty kysä myös, että voisivatko lapset tulla viikonlopuksi sinulle, jos eivät ole lähdössä reissuun. Ymmärrän ikäväsi, mutta varmasti miehelläsikin on ollut ikävä lapsia.
Mutta exälle mulla ei ole mitään asiaa, sen verran tulehtuneet välit on edelleenkin vaikka erosta jo 7 vuotta...
ap
se on kyllä totta, ettei tuota voi yksipuolisesti päättää. Sinullahan voisi olla vaikka mitä sopimuksia muille tahoille joka illaksi.
kannattaisi aikuistua muta elko vaikeata se on yksipuolisesti yrittää kun exä vetelee luuria korvaan harva se päivä tai ei suostu puhumaan ollenkaan.
ap
se on kyllä totta, ettei tuota voi yksipuolisesti päättää. Sinullahan voisi olla vaikka mitä sopimuksia muille tahoille joka illaksi.
mutta tuo mikä jurppii on se ilmoitustapa.
Ja ei mulla omaa aikaa tule olemaan, en ole enää yh vaan naimisissa ja lapsia on myös nykyisin kanssa :)
ap
kannattaisi aikuistua muta elko vaikeata se on yksipuolisesti yrittää kun exä vetelee luuria korvaan harva se päivä tai ei suostu puhumaan ollenkaan.
ap
jos ette ole puheväleissä, niin hoitakaa sähköpostilla.
Lasten on nyt varmaan ihan hyvä olla isällään kun olet päivät pois.
Voithan käydä lasten kanssa vaikka ulkona syömässä viikonloppuna, ei heitä tarvitse exällä tavata.
Lapset varmasti viihtyvät isällään ja minusta kuulostaa vain ihanalta, että isä haluaa viettää kesälomansa lastensa kanssa. Ja hänellä kai on siihen yhtäläinen oikeus kuin sinullakin?
Nyt ei ole ap kyse sinun ikävästäsi lapsia kohtaan vaan siitä mikä on järkevää ja varmasti lapsillekin hyvä ratkaisu.
Ymmärtäisin ap:n porun jos argumentteina olisi käytetty jostain sen suuntaista, etteivät lapset viihdy isällään, isä on jotenkin epäkelpo tai lapsia laiminlyödään isällään. Mutta nyt tuo ap:n huoli kohdistui siihen, miten hän ikävältään pärjää kaksi viikkoa ilman lapsia. Kuulostaa itsekkäältä.
puheluista päättyy siihen että exä vetää luurin korvaan, monesti itse vielä soitellut mulle ja yhtäkkiä napsahtaa ilmeisesti päässä. Mä olen yrittänyt tästä keskustella asiallisesti että on vähän ikävää puhua ja yrittää sopia lasten asioista jos vedät luuria korvaan mutta ei, ei se siitä ole muuttunut. Välillä lähetelläänkin vaan tekstareita ja se taitais olla paras tässä tilanteessa jatkossakin.
ap
Tuollaiset asiat sovitaan etukäteen, ei lomaa edeltävänä päivänä. Joko lapset tulevat kotiin tai poliisi heidät hakee ja sitten exä saa vain valvotut tapaamiset.
Kyseessä on lasten paras ja siihen kuuuluu se, että asiat sovitaan ajoissa.
Lapset varmasti viihtyvät isällään ja minusta kuulostaa vain ihanalta, että isä haluaa viettää kesälomansa lastensa kanssa. Ja hänellä kai on siihen yhtäläinen oikeus kuin sinullakin?
Nyt ei ole ap kyse sinun ikävästäsi lapsia kohtaan vaan siitä mikä on järkevää ja varmasti lapsillekin hyvä ratkaisu.
Ymmärtäisin ap:n porun jos argumentteina olisi käytetty jostain sen suuntaista, etteivät lapset viihdy isällään, isä on jotenkin epäkelpo tai lapsia laiminlyödään isällään. Mutta nyt tuo ap:n huoli kohdistui siihen, miten hän ikävältään pärjää kaksi viikkoa ilman lapsia. Kuulostaa itsekkäältä.
Olenko mä tosiaan itsekäs jos toivoisin että asioista sovittaisi etukäteen eikä edellisenä iltana, lapset lähtivät perjantaina isälleen joten ex varmaankin silloin jo tiesi suunnitelmansa. Ei lapsia siellä varmasti laiminlyödäkään mutta tuo viihtymiskysymys, pisin aika mitä ovat siellä olleet on tuo viikko ja apset sillon soittelivat monta kertaa että joko voisivat tulla kotiin. Jos en nyt ole ilmaissut itseäni tarpeeksi hyvin niin pointti oli siinä etten yhtään pidä siitä että lapsen kautta ilmoitetaan että ei me nyt voidakaan tulla kotiin kahteen viikkoon ja edelisenä iltana vielä.
ap
lastensa kanssa. Ja nyt kun ex haluaa viettää koko lomansa lasten kanssa niin sekin on väärin.
Huono tapa hoitaa asia, tuosta olisi pitänyt neuvotella, mutta jos lapset haluavat olla isällään niin miksi ei?
lastensa kanssa. Ja nyt kun ex haluaa viettää koko lomansa lasten kanssa niin sekin on väärin. Huono tapa hoitaa asia, tuosta olisi pitänyt neuvotella, mutta jos lapset haluavat olla isällään niin miksi ei?
Aikuiset sopivat asiat etukäteen. Ainakin meillä pakataan 2 viiikkoa varten ihan eri tavalla tavaraa mukaan kuin 2 vuorokaudeksi.
Lasten tulee voida luottaa siihen, että vanhemmat kykenevät sopimaan asioista eikä kuten ap:lla isä pompottaa äitiä mennen tullen ja näyttää lapsille, että äiti ei merkitse mitään.
lastensa kanssa. Ja nyt kun ex haluaa viettää koko lomansa lasten kanssa niin sekin on väärin.
Huono tapa hoitaa asia, tuosta olisi pitänyt neuvotella, mutta jos lapset haluavat olla isällään niin miksi ei?
että se olis väärin. Vaan tuo tapa millä ilmoitetaan, ei tuntunut yhtään kivalta, lapsikin oli ihan hämmentyneen kuuloinen puhelimessa kun mulle sen ilmoitti. Ja ilmeisesti kommenttien perusteella en olisi saanut mainita että tulen ikävöimään lapsia, nauttia vaan pitäisi. Varmasti nautinkin kun on talossa vähemmän poppoota mutta kyllä se 2 viikkoa on aika pitkä aika kun ekaa kertaakin noin pitkään erossa ollaan.
ap
kun ex pitää lastamme koko loma-aikansa luonaan.
NAUTIN, nautin tosi paljon!
Olenko mä tosiaan itsekäs jos toivoisin että asioista sovittaisi etukäteen eikä edellisenä iltana, lapset lähtivät perjantaina isälleen joten ex varmaankin silloin jo tiesi suunnitelmansa. Ei lapsia siellä varmasti laiminlyödäkään mutta tuo viihtymiskysymys, pisin aika mitä ovat siellä olleet on tuo viikko ja apset sillon soittelivat monta kertaa että joko voisivat tulla kotiin. Jos en nyt ole ilmaissut itseäni tarpeeksi hyvin niin pointti oli siinä etten yhtään pidä siitä että lapsen kautta ilmoitetaan että ei me nyt voidakaan tulla kotiin kahteen viikkoon ja edelisenä iltana vielä.
ap
ymmärsin paremmin sen, mitä ajoit takaa. Kiitos näistä täsmennyksistä. Olet ihan oikeassa siinä, että exäsi tapa hoitaa asioita on kyseenalainen, vaikka aikomus sinänsä on ihan hyvä.
mutta asioista ei todellakaan sovita noin.