Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minua (teiniä) kohdellaan näin? :(

Vierailija
18.08.2012 |

Haluan kuulla ihan täysin rehellisiä mielipiteitä ja ajatuksia asiasta.

Olen siis 18, ja lukion viimeisellä luokalla. Mä olen aina ajautunut riitoihin ja erimielisyyksiin etenkin naisten kanssa. Tytöt jotka tuntee mut yleisesti ottaen pitää musta, ja uskallan väittää olevani mukava ja hauskaa seuraa. Erilainen sillä tavalla, että olen itsevarma ja vahva persoona, mutten mikään ylimielinen nirppanokka.

Millaisia nää riidat ja erimielisyydet sitten on? No naisten taholta se on selkään puukottamista ja selän takana pahan puhumista, josta kavereiltani sitten kuulen. Puhuvat hakkaaavansa tms, siis nämä ikäluokkani 17-20 vuotiaat tytöt. Päin naamaa harvemmin uskalletaan tuollaista suoltaa, ehkä koska olen aika vahva persoona. Poikien kohdalla en esim. vuosi sitten saanut wanhoihin tanssiparia. Eräs luokkalaiseni ei edes vastannut pyyntööni, toinen suostui eka mutta perui hetikohta ilmeisen tekosyyn varjolla, kolmas ei myöskään vastannut. Vain yksi tyyppi kieltäytyi suht kohteliaasti. Tuollainen jos mikä otti itsetunnon päälle, kun jotkut ei edes vaivautuneet sanomaan ei kiitos.

En koe olevani ruma. Tai no, itseasiassa joskus kyllä, koska tällainen kohtelu ja suoranainen ignooraus saa tuntemaan itseni vialliseksi. Kuitenkin, ihmiset jotka ei mitenkään tunne kehuvat nätiksi ja baarissa saan aina huomiota ja muutenkin vanhemmilta miehiltä paljonkin. Olen normaalipainoinen ja pukeudun ja meikkaan omasta mielestäni hyvin ja laadukkaisiin merkkivaatteisiin. Olen myös saavuttanut asioita opiskelussa ja urheilussa. Olen jopa miettinyt, että voisivatko ikäiseni nuoret miehet pelätä minua jollain tavalla? :D minä siis harrastan kilpatasolla aika miehekästä lajia ja olen naiseksi aika lihaksikas, ja muuten kropaltani aika aikuinen, tai siis minua usein erehdytään luulemaan 25-vuotiaaksi. No mene ja tiedä. Mitä ajatuksia herättää? Oma itsetunto ei jaksa enää oikein kestää, ja en keksi mitään järkevää syytä, pyrin olemaan kaikille mukava jne...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monet ovat nimenomaan kakaroita sinun iässäsi ja vielä vanhempinakin. Ikävä kyllä.

Ihminen on laumaeläin, ja se että on joku jota mollata vahvistaa ryhmän yhtenäisyyden tunnetta. Onnea, olet joutunut ryhmän kohteeksi, joko erilaisuutesi vuoksi tai sitten ihan muuten vain.

Jatka, yritä olla välittämättä. Pian lähdet kuitenkin uuteen kouluun toiselle paikkakunnalle. Piirit vaihtuvat, ja toivon mukaan myös elämäntilanteesi kavereiden suhteen.

Tiedän että on erittäin vaikeaa olla välittämättä. Olin itse kerran myös uhrilammas, mutten omannut sinun vahvaa luonnettasi. Seurauksia setvitään varmaan koko loppuelämä.

Vierailija
2/5 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen sun täytyy vaan tottua. Joko niin et jää vahvat on samalla oikeesti kuspäitä tai sit niin et ihmiset kadehtii niitä tai ei omien heikkouksien takia voi olla vahvojen seurassa. Sua en tunne, niin en tarkemmin tiedä tapausta.

Mut oot kyllä hirveen nuori vielä ja keskellä kaikkea sitä oman itsensä löytämistä, et luulen et se on suurin selitys kaikelle. Tuossa iässä kuuluukin olla ristiriitoja ja sen sellasta, siitähän sitä oppii elämäntaitoja (voi ei, kuulostan ihan joltain mummolta vaikka lähempänä kolmeekymppiä on ikää)

Usko pois, kyllä se siitä vielä tuo meno. Sekä seura tulee fiksumaks, että ote oppii vielä paljon. Älä murehdi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne jotka harrastaa vielä tuota ylä-aste meininkiä ovat älyttömän raivostuttavia koska itse niistä ajoista on päässy jo yli!!

Jälkeenjääneitä.

Mäkin jouduin aikoinaan yläkoulussa muiden sylkykupiks. Sehän vasta sairasta olikin.

Yläkoulu ikäset on ihan kaikkea muuta kuin äitin ja isän ihania mussukoita!!!!!

Vierailija
4/5 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 18-vuotias ei ole aikuinen niin miksi laki on asettanut sitten sen 18v aikuisuuden rajaksi? eli alle 18-vuotias on lapsi jolla ei ole samanlaisia oikeuksia. 18v täyttänyt henkilö on taas kokonaisvaltainen yhteiskunnan jäsen vai miten se sanonta nyt meneekään, mutta niin että hänellä on aikuisen oikeudet, mitä ei esim. ollut 16-vuotiaana vielä.

onko sitten tämä suomen laki arponut noppaa heittämälläkö aikuisuuden ja lapsuuden rajan tohon 18-vuoteen??

en kyllä ihan usko että nykypäivänä tällä mututiedolla mentäis. nimittäin suomen täysi-iät ovat olleet: 15v, jonka jälkeen 21v, tämän jälkeen puolestaan 20v, jonka jälkeen se on laskettu taas siihen 18-vuoteen.

ja mun mielestä. varmasti jos asialle ois nähty tarvetta pitää se täysi-ikäisyyden raja esim. tuolla 21-vuodessa. niin se ois kanssa sillon pidetty!!

mut se että miksi se on laskettu 18-vuoteen. niin mä luulen että on tehty tutkimuksiakin sen asian tiimoilta!! ja on huomattu, että nykyisin ihmiset kehittyvät nopeammin kiitos monipuolisemman ruuan ja terveydenhoidon joten tutkimuksista on saatu tulos aikaiseksi huom. joka on KESKIVERTO määritelmä, että keskimääräisesti ihminen on 18v sen verran kypsä että hänet voidaan laskea aikuisuuden rajoihin.

lapsille tuskin kuuluu oikeus ajaa autolla, lapsia tuskin turmellaan tupakalla ja viinalla? ja niin edelleen.

se et ihmisestä tulee täysi-valtainen niin täysi-valtainen , huom. sanakin TÄYSI. eli ei jää minimejä roikkumaan sinne sun tänne mistään asioista. niin tarkoittaa sitä että 18-vuotiaan tulisi kyetä olla aikuinen.

ja se joka väittää että aikuinen on sitten kun maksaa elämisensä. tää on erittäin hyvä käsite ja tätä mä puollan! ja niin joka 18-vuotiaan kuuluiski. tai mistä ikinä se raha sitten tuleekaan, mutta kuhan ei tuu enää vanhemman rahapussista koska vanhempi ei oo ees velvollinen siihen hommaan lapsensa täytettyä 18v! jos rupee hyvää hyvyyttään siihen hommaan et kustantaa nii se on sillon oma valinta. mut kaikkien ei tarvii ees tähän suostua. ankara raja vaan.

mut ootko ottanu huomioon että nuo ap:n tuntemat ihmiset voi olla vaan psykopaatteja ja sitten osa on parin psykopaatin uhriksi joutuneita??

kun niitä psykopaatteja nimittäin löytyy aikuisistakin ja useimmin ehkä kun lapsista!!!!!

Vierailija
5/5 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoilla "itsevarma ja vahva persoona" on myös toinen sisältö. Ulkopuolisten näkökulmasta täsmälleen samat ominaisuudet saattavatkin olla itsekkyyttä, röyhkeyttä ja periksiantamattomuutta.

Kiinnität kovin paljon huomiota ulkoisiin asioihin ja omiin saavutuksiisi, mutta osaatko arvostaa muita? Väheksytkö hteidän vähäisempiä saavutuksiaan, joista he itse ovat ylpeitä?

Mitähän se "pyrin olemaan kaikille mukava jne..." oikein käytännössä tarkoittaa?