Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana n. rv 9, mutta mietityttää onko raskaus sittenkin jo pidemmällä

Vierailija
23.11.2005 |

Mulla oli ennen tätä raskautta keskenmeno rv 5+, tai ainakin oletin niin kun alkoi menkat ja ne oli ihan normaalit ja kesti 6 päivää. Nyt tulin uudestaan raskaaksi ja olen siis rv 9, mutta olen alkanut miettiä että jos se ei ollutkaan viimeksi keskenmeno vaan kuukautiset vaan tuli (ei kyllä mitään hyytymiä yhtään, kuten normaaleissa menkoissa mulla).

Ööh, kuinkahan mahdollista sellainen edes on?

Syy miksi ajattelen niin on se, että maha tuntuu ja näyttää niin kovin isolta ja mielestäni kohdun yläreuna tuntuu jo selvästi häpyluun yläpuolella.

Jos näin olisi, niin viikkoja olisi sitten jo jotain 13 eli siinä olisi sitten np-ultra mennyt sivu suun.

Voikohan tällaisessa tapauksessa,jos np-ultraa ei enää voi tehdä, päästä johonkin kromosomitutkimukseen (kunnalliselle) jossa voi selvittää samat kuin np-ultrassa?

Siis tämä on ihan vaan JOSSITTELUA. En usko että olisi näin käynyt, mutta JOS...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty se on vähän epäluotettavampi kuin np -ultra. Mutta jos olet suht nuori jne, niin onko sulla kamalasti pelättävää? Aika pieni riskihän se on ;)

Jos kunta tarjoaa ilmaisen np -ultran, se tarjoaa sinulle varmasti ilmaisen verikokeenkin tuollaisessa tapauksessa. Jos taas kunta ei tarjoa ilmaista np -ultraa, eikä verikoekaan ole heillä vakiokäytäntö muuta kuin riskiryhmillä, niin ehkä kannattaa kääntyä yksityisen lääkäriaseman puoleen, siellä ainakin otetaan. Toisekseen, np -ultra voidaan tehdä viikolla 13+6 asti, sen jälkeen tulos ei ole enää luotettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän