Eikö aikuiset pysty säätelee ticcejään?
Tiedän yhden 60 v jolla silmien räpyttelyä aina, siis tehnyt sitä voimakkaasti aina.ei muita oireita. Eikö hän ite huomaa sitä vai tod.pysty lopettaman sitä mielen voimalla? Mullakin ollut nuorena joskus jotain pakko oireita mutta olen pystynyt psyykkaamalla lopettamaan ne ja olla tekemättä muiden seurassa.
Oma lapseni on alkanu kyselee miksi toinen tekee noin ja jopa itse tehnyt joskus niin koska tämä henkilökin tekee kuulemma. Siis testannut vain silmien räpyttelyä, ei ole tehnyt tapaa siitä.
Kommentit (4)
Pysty niin että laitat vaikka silmät kiinni, vedät syvään henkeä ja ajattelet että nyt se oli viiminen kerta. Ja rauhoitut ja hengittelet syvään.
Mä en uskalla tehdä mitään oireita enää yhtää kertaa koska jos teen edes kerran niin tiedän että joudun tekemään uudestaanki ja sitten se stressaa vaan enempi jos teen. Joten nyt olen ollut tekemättä mitää pakko oireita moniin vuosiin, ja näin hyvä. Ajattelen kyllä tätä usein, en enää päivittäin ,enkä viikottainkaan enää mutta joka kk mietin oireita.
Ap
että niitä voi pidätellä, mutta ne ikäänkuin patoutuvat ja sitten ne on pakko päästää ulos jossain vaiheessa. Ticit ovat jotain muuta kuin tapa tai maneeri, koska niitä ei voi hallita ainakaan täysin.
että niitä voi pidätellä, mutta ne ikäänkuin patoutuvat ja sitten ne on pakko päästää ulos jossain vaiheessa. Ticit ovat jotain muuta kuin tapa tai maneeri, koska niitä ei voi hallita ainakaan täysin.
Olen opettaja, ja kolmenkymmenen teinin edessä en koskaan "päästele ticcejä", mutta sitten kun jään yksin luokkaan (tai pahimmillaan kun vain käännän selkäni luokalle), saatan tehdä niitä. Joskus tosiaan vaikka monta peräkkäin, ihan kuin niitä olisi patoutunut.
Mutta kai niitäkin on erilaisia.
Rentoutuneena ja hyvällä mielellä ticit voi vielä peitellä, mutta stressaantuneena ja väsyneenä ei vain pysty.
Muissa asioissa itsekuria kyllä löytyy, eli eli ole sen puutteesta kiinni.
Mahtavaa, kun itse pystyt tuohon! Olisi elämä helpompaa... inhoan omia oireitani!