Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisitteko tolloa kampausasiassa, karkeat, paksut ja luonnonkiharat(/-taipuisat) hiukset...

Vierailija
30.06.2012 |

Aika pitkätkin. Sellaista laatua hiukset siis, että taipuilevat mihin suuntaan sattuvat ja etenkin kostealla ilmalla ovat tosi "karvaiset", kun lyhyempiä hiuksia nousee pidempien seasta. Jos teen ponnarin, kääntyy lyhyemmät, kevyet hiukset hiusrajasta pystyyn ja vähän pidemmät korvien vierestä korkkiruuvikiharalle. Yleensä kampaaja tai vastaava saattaa sanoa, että näistä saa mitä vaan, mut enhän minä saa!

En ole oikein näille pitkään aikaan tehnyt mitään ponnaria kummallisempaa ja melkeinpä kaikki aikoinaan ostetut muotoiluaineetkin on vanhentuneet kaappiin, joten pohjataidot hiusten käsittelyyn on lähellä nollaa. Nyt sitten olisi kuitenkin edessä juhlavampaa tilaisuutta, johon joudun ensin matkustamaan useammankin tunnin ja perillä valmistautumisaikaa on aika vähän. Juhlatilaisuuskin kestää koko päivän oikeastaan, luultavasti varsin hikisissä tunnelmissa.

Harras toiveeni on, että hiukset olisivat loivilla kiharoilla tai sellaisilla yksittäisillä kiehkuroilla, ja keräisin vain etuosan hiukset jollakin nipsulla kevyesti taakse. Uskoisin että tuollaisesta tulisi aika runsas vaikutelma ja varmaan olisi mukavampi matkustaessa ja helpompi fiksailla perillä, kuin iso nuttura. Ja ehkä väljästi kiinnitetyssä tukassa niitä itsepäisiä pörröttäviä karvoja ei nouse niin herkästi esille kuin kireäksi pingotetussa.

Mutta kun en tiedä millä tavalla tällaisen ihmeen värkkään! Lopputulos olisi varmaan mun taidoilla kuitenkin sellainen, että suoraan edestä päin katsoessa näyttäisi suht ok, mutta takaa osa hiuksista on suoraa ja osa ihan säkkärää, ja yleensäkin koko helahoito näyttäisi siltä kuin olisin mennyt sirkkelistä läpi.

Kun täällä varmaan on naisia joilla on ihan rutiinia hiusten laittaminen, niin voisitteko vähän vinkata alkuun? Esim. että tarvitsenko jonkun ison höyryraudan vai onko parempi ehkä sellaiset suuret rullat? Vai pyörittelenkö ehkä sormin muotovaahdolla hiuksia "suortuviksi"? Ja onko edes mahdollista minun onnistua tuossa hommassa omin käsin (kun en ole monestikaan kokeillut...)? Onko olemassa jotain ainetta, jolla hiukset voi ennen muotoilua käsitellä ettei ne kiharat sitten välittömästi hajoa ja ala hapsottaa?

Nyttenkin kun googlailen kuvia erilaisista kampauksista, tulee vastaan Jessica Simpsonia täydellisesti asetelluissa leveissä korkkiruuvikiharoissaan. Sellasia mä oon aina halunnut :D! Mutta niin, reaalielämä on vähän toista kuitenkin...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksesi kuulostavat minun hiuksiltani ainakin jossain määrin. En ota kantaa noihin kiharasuunnitelmiisi. Aloittaisin kuitenkin sillä että pesun jälkeen suihkuttaisin hiuksiin melko paljon kampausnestettä, siis pyyhekuivina. Sitten voit antaa hetken olla ja tee jotain muuta. Ota sitten hiustenkuivain ja kuivaa mahd kuivaksi hiuksia harjaten suoraksi. Sitten voit lisätä hiukan kampausnestettä ja ota sitten suoristusrauta ja käy sillä hiuksesi läpi. Ei ole siis tarkoitus saada hiuksiasi piikisuoraksi vaan hallitusti koholle päänahasta ja luonnonkihara pörröisyys pois ja irtohiukset kuriin. Itse olen yleensä tässä vaiheessa jo tyytyväinen kun harvoin viitsin tämän tehdä. Jos tästä haluat jotain jatkaa virittelyn merkeissä niin uskoisin että sinulla on hyvä pohja mistä jatkaa.

T toinen hiustumpelo joka yleensä liikkuu au naturen hiuksilla kun paksuutta näissä riittää ilman erityistä laittoa.

Vierailija
2/6 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suoristusrautaa tullut ajatelleeksi, mutta sehän tosiaan voisi auttaa tuohon tyven epämääräisyyteen :). Saattaakin tosiaan käydä niin, että suoristusraudalla saa selkeyttä ja erottelua hiuksiin, ja kuitenkin luonnonkiharuus saa latvat taipuilemaan ihan nätistikin, ehkä. Eli käytkö koko hiuksen mitalta läpi suoristusraudalla vaiko pelkän tyven tai alun, ja kauttaaltaan vai vain päällimmäisen kerroksen? Ja kampausnestekin on uusi sana minulle :D!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sillä suoristusraudalla läpi koko hiuspehko, ja siis koko hiuksen pituudelta. jos haluat olla oikein järjestelmällinen niin voit aloittaa niin että nostan päällihiuksen ensin päälaelle ja vapautat niitä kun alennat hiukset on käsitelty.

Suoristusraudalla voit kihartaa hiusten latvat taipuisaksi kun väännät hiukan sillä raudalla.

Kampausnestettä on ihan joka ruokakaupan hyllyllä, suihkutettavaa nestettä pumppupullosta. Merkillä ei väliä silloin kun hiusta on paljon. Eli satsaa hyvään suoristusrautaan ja osta muutaman euron kampausnestettä. Melkeinpä sanon että unohda ne kiharat. Taivuta vaan latvat siisteiksi sillä raudalla

Vierailija
4/6 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla super-kosteuttava hoitoaine käytössä? Karvaisuus johtuu kuivuudesta. Sinänsä auki olevat kiharat on mun hiuksille se kaikkein vaikein kampaus. Jos tulee kostea sää, niin pörröisyys lisääntyy. Mä siis laittaisin kiinni.

Vierailija
5/6 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Redken Smooth down -hoitoainetta niin hiukset muuttuvat karvaisista ihanan sileiksi ja helposti käsiteltäviksi.

t. yksi käkkäräpää

Vierailija
6/6 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä lähinnä Muumi-shampoo ja hoitoainekin yleensä jää... :D

Ehkä kokeilen nyt pikkasen panostaa ja katson jos oppisin oikeat niksit :).