Suostuisitko siihen että puolison lapset pitäisivät kotianne pistäytymispaikkana lomalla
Kuulin ystävältäni, että heillä on tänä kesänä sellainen tilanne, että miehen kolme 13-19-vuotiasta lasta ovat tulossa heille viideksi viikoksi (koko miehen loma) mutta sillä oletuksella, että menevät ja tulevat miten itse haluavat. Siis kavereille, mökeille, mummoloihin yms. Ystäväni ja hänen miehensä sekä yhteiset lapset viettävät loman kotona.
Ystäväni mielestä tämä oli ok mutta minusta hurja ajatus. He eivät lähde mihinkään, koska haluavat, että lapset tuntevat aina olonsa tervetulleiksi.
Mitä sinä ajattelisit?
Kommentit (22)
Pitäisikö mielestäsi sitten kieltää lasten tulo loman ajaksi vai mitä ajat takaa?
t. uusperheellinen
Toki lähtisimme jonnekin ja nuo kolme saisivat pärjätä välillä keskenään. Ovat jo niin isoja
Käyvät kotona ehkä syömässä, nukkumassa ja vaihtamassa puhtaat vaatteet. Kotiintuloajat on tietenkin sovittu ja mahdolliset yhteiset reissut.
Kamala ajatus, että joku 19v vielä kävisi isän luona. Onko niillä joku läheisriippuvuusongelma tms., jos ei lapsi tuossa iässä jo tajua lähteä reissaamaan, kesätöihin, kavereitten kanssa hengailemaan. Johan sillä on oma asunto, miksi se isälleen änkeää. JOku exän tapa kiusata?
Liitto voi olla edellinen, mutta lapset ovat aina nykyisiä.
ovat joka tapauksessa päättäneet viettää loman kotona, tuo on ok. Mutta jos olisivat jonnekin lähdössä, lapset mukaan vaan, en ymmärrä että sen takia jäisivät kotiin. Mieheni teinityttö asuu meillä ja kulkee paljon kavereilla, mummoloissa jne. eli siinä ei ole mitään outoa.
Mahtava juttu. Myös oma lapseni on aina tervetullut isän luota kotiin. Ihan samalla tavalla niiden lasten kanssa elellään oli ne sitten nykyisestä tai edellisestä liitosta.
Niinhän nuo omatkin menevät ja tulevat.
Mahtava juttu. Myös oma lapseni on aina tervetullut isän luota kotiin. Ihan samalla tavalla niiden lasten kanssa elellään oli ne sitten nykyisestä tai edellisestä liitosta.
Liitto voi olla edellinen, mutta lapset ovat aina nykyisiä.
Sanoit vähän mutta asiaa.
Meillä on usein "piipahtelemassa" myös lasten kavereita. Toki lapset ilmoittelevat karkeasti ottaen liikkeistään ja laittavat tekstareita, "ollaan Minnan ja Maijan kanssa tulossa rantsusta, onko meillä tarpeeksi ruokaa, vai pitääkö mun käydä tullessa kaupassa".
Välillä nakitan sitten teineille ja niitten kavereille ruuanlaittohukeja tai nurmikonleikkuuta tai mitä nyt tarviikaan tehdä. Vierailla teineillä on siinä vaiheessa mahdollisuus häippästä, mutta useimmat jää ja mukisematta tarttuvat hommiin.
Useimmat teinit on kivoja, vaikka välillä se säätäminen ja häsellys käykin vähän hermoon :).
ei enää kävisi meillä. Ihan yhtä tervetullut on käymään ja olemaan kuin kaikki muutkin lapset.
Mutta kysymykseen: kyllä, suostuisin siihen että puolisoni lapset pitäisivät kotiani kotinaan lomalla (ja muulloinkin).
että hieno isä lapsilla ja aivan sairaan upea avovaimo, jos siis hän kannattaa ajatusta.
tietysti minusta myös heillä on oikeus käydä jossain lomalla.
perheellä ei ole sen kummempia suunnitelmia niin ihan ok,mutta jos sen takia jättävät menemättä,niin outoa touhua.
ja olivat jo kun tapasimme 7 v sitten. He piipahtavat silloin tällöin max 2 tuntia. Johtuu ehkä siitä, että mies muutti aikoinaan minun talooni asumaan ja lapset eivät osaa pitää tätä isänsä kotina. Ihan ok välit meillä on, mutta en voisi kuvitella, että joku heistä tulisi vaikka tänne päiväksi, jos en ole kotona. eivät omat lapsenikaan tule. Ei sillä, etteivät saisi, mutta ajatus olisi absurdi.
Ostin talon siis silloin, kun omatkin lapseni olivat jo maailmalla.
Sanokaa vaan hulluksi, mutta minun kotini on minun kotini. Ja mies on täysin samaa mieltä. Minä jopa saan patistaa häntä pitämään yhteyttä lapsiinsa.
Juuri tuollaisen ämmän takia omakin isäni lakkasi pitämästä yhteyttä eikä sinne koskaan oikein saanut mennäkään koska se oli sen naisen talo.
Juuri tuollaisen ämmän takia omakin isäni lakkasi pitämästä yhteyttä eikä sinne koskaan oikein saanut mennäkään koska se oli sen naisen talo.
pointti selviää lukemalla.
miten tahtoo. Muuten en näe tuossa ongelmaa, noinhan se elämä menee. Tosin en peruisi kaikkia mahdollisia kesäsuunnitelmia siksi, että teini-ikäiset piipahtelevat, vaan kertoisin, milloin ollaan reissussa jne. Varmaan yritettäisiin sopia joku yhteinen reissu myös teinien kanssa, jos joku suostuisi lähtemään mukaan.
Noin sen pitää ollakin - ovat kuin kotonaan.
Tietenkin olisi mukava jos he kaikki lähtisivät yhdessä johonkin reissuun - mutta sehän on ihan perheen päätettävä juttu mitä haluavat tehdä.