Juovatko kenenkään lapset enää kahvia?
1-vuotias tyttäreni pitää kahvin mausta (olen antanut maistaa lusikasta), mutta voiko lapselle nykyään antaa kahvia? Minkä ikäisenä?
Kommentit (27)
itsekin saan rytmihäiriön jo kupillisesta, vaikka olen aikuinen. En juo kahvia, mutta joskus teen poikkeuksen seuran takia ja pumppu alkaa jyskyttämään, tulee oireita kuin paniikkihäiriössä.
Ja kyllä vaan tapahtuu!
itsekin saan rytmihäiriön jo kupillisesta, vaikka olen aikuinen. En juo kahvia, mutta joskus teen poikkeuksen seuran takia ja pumppu alkaa jyskyttämään, tulee oireita kuin paniikkihäiriössä.
Ja kyllä vaan tapahtuu!
eihän tässä ketjussa kukaan "anna" kahvia, vaan kyse on kahvista, jossa on 1 rkl kahvia ja 1 dl maitoa. Lisäksi tässä lähinnä puhutaan, kenen lapsi tykkää kahvista.
Lapseni myös juo kokista, simaa ja syö dacapoja.
joku ylläolevista
Vierailija kirjoitti:
normaali sinäkin oot? Hohhoijaa...
Jos on kofeiinille yliherkkä niin se on normaalia, lapsen elimistö käsittelee myös huonosti kofeiinin sikiöstä puhumattakaan.
Meillä 13v on juonut kahvia pari vuotta. Maidon kanssa nelisen mukillista päiväasä. Tykkääausta. Keittää itse kahvit, kun tulee kouluata kotiin. En ole kieltänyt. Kuuluu ihan suomalaiseen kulttuuriin ja ei siinä ole mitään vaarallista. Päin vastoin terveysvaikutuksia on. Itse aloin juoda 12 vuotiaana. Esikoinen 15v ja kuopus 11v eivät kahvia juo.
Voihan antaa maistaa vaikka kofeiinitonta, ite juotiin kavereiden kanssa jo ala-asteella ja se piristävä vaikutus taitaa olla joillekin liikaa, tuskin se muuten kovin vaarallista on jos järjellä käyttää.