Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me ollaan törkeitä ja pyydetään rahaa häälahjaksi

Vierailija
28.06.2012 |

Meillä suunnitelmissa ostaa tulevaan olohuoneeseen kunnolliset sohvat ja siihen kerätään lahjarahat.

Kiertelin aikani kaupoissa. Me ei oikeasti tarvita kaikenmaailman lautasia ja mukeja enää enempää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tosi tökeröä pyytää rahaa lahjaksi.

Vierailija
2/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa krääsää on jo maailma pullollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalahjat, tai häälahjat yleensäkin on arvoltaan n. 50 - 200 €. Meidän sohvat maksoi 3500 €. Aika rajua pyytää appivanhemmilta, tai keneltäkään lahjaksi mitään noin arvokasta.

Ei ap

Vierailija
4/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksissa häissä, joissa ei ollut lahjalistaa. Itse annoimme 100 euroa/ perheenjäsen. Muut vieraat toi jotain peflettejä, paperiservettejä, kynttilöitä ja konjakinlämmittimen.

Mielummin en ota mitään - tai otan vaikka sen servetteihin meenneen 20 euroa, kuin jotain turhaa.

Vierailija
5/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalahjat, tai häälahjat yleensäkin on arvoltaan n. 50 - 200 €. Meidän sohvat maksoi 3500 €. Aika rajua pyytää appivanhemmilta, tai keneltäkään lahjaksi mitään noin arvokasta.

Ei ap

Vierailija
6/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksissa häissä, joissa ei ollut lahjalistaa. Itse annoimme 100 euroa/ perheenjäsen. Muut vieraat toi jotain peflettejä, paperiservettejä, kynttilöitä ja konjakinlämmittimen.

Mielummin en ota mitään - tai otan vaikka sen servetteihin meenneen 20 euroa, kuin jotain turhaa.

Satanen per pää? No just. Onneks mun ei tarvitse ostaa ystäviäni.

Vierailija
7/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olohuoneen kalustoa varten.

Vierailija
8/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy edes mielessä ostaa lapsille sohvaa olohuoneeseen, kun niitä saa kierrätyskeskuksesta ilmaiseksi.

Vierailija
9/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Ruoat tulee maksamaan jo jotain 40-50 euroa/henkilö. Onhan se syytä hääparille jäädä sitten vähän jotain lahjaksikin.

Minusta olisi noloa mennä toisten häihin syömään ja juhlimaan ilman, että jotenkin ottaisin pitoihin osaa. Yleensä kuitenkin nuorista ihmisistä kyse, kun häitä juhlitaan.

Vierailija
10/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis iiiihan hirveitä ootte.

Vierailija
11/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy edes mielessä ostaa lapsille sohvaa olohuoneeseen, kun niitä saa kierrätyskeskuksesta ilmaiseksi.

kierrätyskeskuksesta ilmaiseksi saa?

Vierailija
12/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Ruoat tulee maksamaan jo jotain 40-50 euroa/henkilö. Onhan se syytä hääparille jäädä sitten vähän jotain lahjaksikin.

Minusta olisi noloa mennä toisten häihin syömään ja juhlimaan ilman, että jotenkin ottaisin pitoihin osaa. Yleensä kuitenkin nuorista ihmisistä kyse, kun häitä juhlitaan.

Sulla on sitten täysin eri näkökanta asiaan kuin mulla. Omapa on valintansa pitää bileet, jos näin hieman kärjistetään. Eiköhän siinä ole lahjaa kylliksi, kun on ensin järjestetty kalliit polttarit ja sitten vielä viety useamman kympin häälahja. Jos pari menee naimisiin rahastusmentaliteetilla, niin lähtökohdat ovat hieman väärät.

Vierailija
13/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Ruoat tulee maksamaan jo jotain 40-50 euroa/henkilö. Onhan se syytä hääparille jäädä sitten vähän jotain lahjaksikin. Minusta olisi noloa mennä toisten häihin syömään ja juhlimaan ilman, että jotenkin ottaisin pitoihin osaa. Yleensä kuitenkin nuorista ihmisistä kyse, kun häitä juhlitaan.

Pitäähän pitoihin osallistua koskee myös lastenjuhlia?

Vierailija
14/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää 5 vuotta ja kaikki ovat jo unohtaneet murroksen, jossa romu hävisi rahalle.

Vierailija
15/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, jos on löytynyt erityisen kiva lahja, niin 40-60 euroakin.

Vierailija
16/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunnalta? sukuun kuuluvalta pariskunnalta? Yksin tulevalta sukulaiselta? Ystävältä? Ystävältä + sen uusi boyfriend? pariskunta + lapsia 3 kpl. Perustelu.

Vierailija
17/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se normaalimpi lahjaraha kuitenkin ole 20-25€/hlö. Ei niistä ruuista mitään kuulu "maksaa". Tuore parihan ne juhlat tarjoa...ei niitä muuten edes olisi. Vai haluaako tämä satasien antaja tieää koko budjetin ja jakaa sen vierasmäärällä ja sen mukaan sitten lahjaraha+ vähän päälle vielä että tulee sitä lahjaakin!?

Vierailija
18/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se normaalimpi lahjaraha kuitenkin ole 20-25€/hlö. Ei niistä ruuista mitään kuulu "maksaa". Tuore parihan ne juhlat tarjoa...ei niitä muuten edes olisi. Vai haluaako tämä satasien antaja tieää koko budjetin ja jakaa sen vierasmäärällä ja sen mukaan sitten lahjaraha+ vähän päälle vielä että tulee sitä lahjaakin!?

Soitetaan juhlan järjestäjälle tai omaiselle ja kysytään, mikä on juhlan budjetti suurin piirtein. Tai edes, mitäs siellä ruoka maksaa.

Sitten arvioidaan, mitä sinne tulee väkeä ja mitä ne juhlat tekee per osallistuja. Ja sitten siihen päälle lisätää muutama kymppi lahjarahaa.

Näin meidän perheessä tehty aina.

Vierailija
19/19 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunnalta? sukuun kuuluvalta pariskunnalta? Yksin tulevalta sukulaiselta? Ystävältä? Ystävältä + sen uusi boyfriend? pariskunta + lapsia 3 kpl. Perustelu.

Mutta kyllä lähtisin siitä, että 50 euroa/osallistuja on minimi. Sylilapsista ei mitään, kouluikäisistä 20 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi