Varasin Hurtigrutenit!
Mikähän on palvelujen taso? Onkohan perinteistä laatua vai joko minimipalkkainen rupusakki on sielläkin "henkilökuntana".
Jotain luulis jo 3 tonnilla saavansa.
Kommentit (7)
Varaudu siis erityisen hyvään käsihygieniaan
jossa henkilökunnalle kerrottiin tulevasta ulosliputtamisesta ja henkilökunnan vaihtamisesta halvempaan.
Toivottavasti maksoit luottokortilla, niin saatat vielä nähdä osan rahoistasi, vaikka konkurssi yllättäisikin...
kävi ilmi, että toimintoja oli jo pyritty "tehostamaan" ja tarjoilijat esimerkiksi hoitivat myös siivoojien hommat...
Matkustimme v.2010 Bergenistä Kirkkoniemeen.
Palvelu on 90% norjalaista ja suomalaisten tottumuksiin nähden yllättävän tylyä. Tämä nyt vaan on norjalaisten tapa. Kannattaa varautua siihen, että melko iso osa kuulutuksista annetaan vain norjaksi, mutta hyvällä kouluruotsilla pärjää erinomaisesti.
Hurtigruten on alkujaan norjalainen versio "postiautosta", eli pikavuorosta, jolla kuljettiin laivalla paikasta toisen rannikoilla, joille ei oikein muutenkaan päässyt.
Matkustin muinoin Vardöstä Hammerfestiin, epäilemättä halvimmassa mahdollisessa paikallisen työnvälityksen kustantamassa turistiluokassa, joten kokemuksestani huolimatta mulla ei ole aavistustakaan varsinaisen palvelun tasosta.
Ihan kiva reissu joka tapauksessa.
Nauttikaa, toivottavasti on hieno reissu!