Yhdynnän ajankohta
Kun ovistesti näyttää ensimmäistä kertaa positiivista esim. aamulla klo 6.30, pitääkös sitä alkaa hommiin heti (ounou...) vai voiko sen jättää iltaan vaikka klo 21? Tarkoitan kuinka hoppu yhdynnällä on?
Kommentit (11)
Apteekin ovistestien (jotka on muuten törkykalliita, mutta mun mielestä helpommin tulkittavia kun esim. Aconit...) ohjeessa sanotaan, että hedelmöittyminen on todennäkösintä 2-3 päivä oviksen jälkeen eli sun tapauksessa just kp15 ja kp 16.
Itse (toivottavasti) bongaan tänään oviksen Aconin tikulla. En tiedä oikein minä päivinä sitä sitten " puputtelisi" . Tänään? La ja su? Vai ma? Ainaista arpomista, kun ei sitä ihan joka päiväkään jaksa... Viime kierrossa rakasteltiin ovispäivänä ilman toivottua tulosta.
Ovistikuthan näyttävät vain LH-huipun, ei sitä, että irtoaako munasolu.
Munasolu irtoaa n.24-36 tunnin kuluessa havaitusta LH-huipusta, eli viimeistään ovisplussapäivänä pitäisi aloittaa " kylvöt" . Joka kierrossahan ovista ei välttämättä edes tapahdu.
Yksi ystäväni tuli heti raskaaksi, kun siirsivät päivällä parilla aktiivisinta pupuilua:) Eli se on todellinen ihme, jos tulee raskaaksi; sattumien summa.
Munasoluhan elää vain n. 12-24 h, eli jos rakasteleen vaikka 2 vrk oviksen jo tapahduttua, se on liian myöhäistä.
koska mahdollisesti eri testeillä on eri aikataulut?
mutta siinä oli tosiaan vain ovulaation ajankohta, siis kannattaako olla yhdynnässä ennen sitä, sen aikana, vai sen jälkeen?
Minun ohjeessa sanotaan, että Jotta munasolu voi hedelmöittyä, pitää sen tapahtua mieluiten 24-36 tunnis päästä munasolun irtoamisesta.
ELI kun ovistesti näyttää plussaa siitä 24-36 tunnin sisällä pitäs puputella :)
Kiitos vastauksistä, mä olen tälläinen pilkun viilaaja välillä..... :)
Mulla meni kaksi päivää ennenkuin testin tehtyäni pääsiin tositoimiin :)
Mies oli matkalla.. Siitä kierrosta sitten tulin raskaaksi.
Suositus on rakastella 2 vrk ennen ovista, 1vrk ennen ovista, ovispäivänä ja sitä seuraavana. Siten raskauden mahdollisuus on suurin.
... että jos yrittää puolitosissaan saada aikaiseksi pojan, niin pitäisi rakastella justiinsa ovispäivänä -- poikasiittiöt kun ovat nopeita mutta lyhytikäisiä. Vai pitäisikö " ennakoida" yhdellä päivällä? (miten sekin onnistuisi??)
Meillä on olleet ovistikut käytössä jo viis viimeistä kiertoa ja ovishuipun olen bongannut joka kerta kp13. Ollaan yritetty useimmiten " tärppiä" sekä kp 12, 13 että myös 14 ja eikä ole vieläkään onnistunut. Nyt ajattelin kyllä että täytyy vähän venyttää yritystä enemmän tonne kp 15 suuntaan, jospa silloin tärppäis paremmin. Eli en minäkään usko et mitään hoppua on päästä touhuilemaan just sillon saman päivänä kun ovistikussa ne 2 viivaa on. Viittaan tässä tällä palstalla olleeseen kirjoitukseen, jossa jollakulla tärppi olikin käynyt pari päivää ovishuipusta. Eli päätin et samaa yritetään nyt sit meilläkin...
Onko kellään muulla kokemuksia et oliskin tärpännyt paremmin muutama päivä ovishuipusta eli tikulla bongatusta " huipusta" .