Poikamiestyttöyksiön muuttaminen perheasunnoksi. Miten organisoisit?
Yksiössä 30m2 asuu pian minä, mieheni ja vauva. Tilanpuutetta, mutta meillä ei ole varaa muuttaa isompaan, emmekä halua yhteiskunnan tukiasuntoja. Miten asunnosta tulisi vauvalle sopiva? Mitä on hyvä huomioida? Toivon mukaan ei koliikkivauva.
Kommentit (5)
Se vaan lattialle, kun tarviit ja saa nostettua suvuun muuksi ajaksi. Ja kun lapsi kasvaa voi köllötellä siinä lattialla. (mä tein itse sellaisen 1,2 m halkaisijaltaan olevan jonka päällystin tikkikankaalla)
hankkikaa parvi. sinne voi toinen vanhemmista mennä nukkumaan korvatulpat päällä omalla vuorollaan.
Poistakaa asunnosta kaikki turhaa tilaa vievä. Varastoikaa, jos voitte. Mieti, missä on hyvä imettää: tuoli, sohva, sänky? Mihin mahtuvat vaunut?
Kannattaa hyödyntää huonekorkeus: ylähyllyille sellaiset, mitä ei usein tarvitse. Esille ne, mitä todella tarvitaan.r
Yksiössä 30m2 asuu pian minä, mieheni ja vauva. Tilanpuutetta, mutta meillä ei ole varaa muuttaa isompaan, emmekä halua yhteiskunnan tukiasuntoja. Miten asunnosta tulisi vauvalle sopiva? Mitä on hyvä huomioida? Toivon mukaan ei koliikkivauva.
Kiitos hyvistä vinkeistä!
Vauvan jutuille on yksilösängyn kokoinen tila. Mitä muuta hankkisitte siihen(sängyn paikalle), kuin hoitopöytä ja patja & myöhemmin pinnasänky?
pinnasängyn ja siihen päälle laitettavan hoitotason. Lisäksi vielä sängynaluslaatikko.
Sen päällistä voi käyttää hoitopöytänä ja sisälle järjestää vauvan vaatteet ja tavarat. Pinnistä ei tarvitse, vauva nukkuu vieressä. Siinä se.
Luontevasti hankkiudutte isompaan sitten kun vauva alkaa tarvita tilaa.