Mikä pikkutyttöämme vaivaa?
Tyttömme on 4,5-vuotias ja hän aloitti syksyllä päiväkodin, jossa on viihtynyt kivasti. Kuitenkin huomasimme päiväkodin alettua, että hän " vapisee" välillä kovastikin ja vapinaa ilmenee etenkin käsissä. Olimme muutaman kerran ennen päiväkodin alkuakin huomannet tämän. Tytöllä on isosisko ja hänellä ei ole koskaa ollut vastaavaa. Laitoimme aluksi vapinan jännityksen piikkiin, mutta päiväkotiin hän on jo tottunut ja muutenkin iloinen ja virkeä tyttö vaikka onkin luonteeltaan rauhallinen. Olen kyllä aika huolissani, kun syöminenkin tuntuu välillä olevan niin sotkuista puuhaa ja esim. palaperlin tekeminen vaikeaa jos tämä vapina sattuu tulemaan juuri silloin. Mitä tämä voi olla? Kotiasiat meillä on kunnossa eikä suurempi huolia ole juuri ollut. Lääkärille olen kyllä varannut jo ajan, mutta enpä tiedä siitä kun asutaan pienessä kylässä jossa on vanha setä lääkärinä ja tuntuu kovin yliolkaiselta hänen toimintansa muutenkin :( Onko kenelläkään kokemusta tai muuta tietoa asiasta?
Kommentit (4)
Sieltä saat varmuuden, toivottavasti kaikki on hyvin. Käsittääkseni tuollainen vapina on aika tavallista, joten tuskin mitään vakavaa löytyy. Tsemppiä!
Jos lääkäri ei tajua, niin muista itse vaatia lähete neurologian polille! Älä ainakaan hyväksy mitään summanmutikkaista vastausta, " tämän ikäiset nyt jännittää..seurataan nyt vielä.."
En osaa minäkään auttaa muutoin, kun neuvomalla, että pidä äitinä lapsen puolia!
kyseessä olla paniikkihäiriö? Kannattaa tosiaan viedä tyttö lastenneurologille. Toivottavasti ei ole mitään vakavampaa.
Mutta ehkä kannattaisi kuitenkin varmuuden vuoksi viedä tyttö lastenlääkärille, yleislääkäri ei välttämättä aina tiedä tarpeeksi.
Toivotaan kuitenkin, ettei kyseessä ole mitään vakavaa. Muistan tyttöänne iltarukouksessani!