Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää hoitaa kämppiksen koiraa koko ajan :S

Vierailija
28.06.2012 |

Kämppikseni on paljon pois kotoa. Tällä hetkellä tilanne on tällainen:

Aamulla ennen kuin menen töihin, käytän koiran ulkona, koska kämppis nukkuu pitkään ja koira haluaa päästä aamulla ulos. Mahdollisesti ruokin myös.

Neljän tai viiden aikoihin kun tulen töistä, kämppis ei ole kotona enää, on lähtenyt joskus aamupäivällä pois. Käytän koiran ulkona. Ruokin, jos on nälkäinen.

Illalla, jos kämppis ei tule yöksi kotiin tai tulee tosi myöhään, käytän koiran vielä ulkona.

Kämppis on lisäksi usein harrastustensa takia koko viikonlopun pois, joten tällöin koira on vastuullani koko tämän ajan.

Koira on kyllä ihana ja olen eläinrakas ihminen, mutta ärsyttää vaan, kun tuntuu siltä, että hoidan sitä melkein kokonaan yksin, vaikka se ei edes ole minun koirani. Mutta mitä muutakaan voin tehdä, kun kämppis ei ole kotona melkein ikinä? Enhän voi koiraa heitteillekään jättää. En oikein tiedä, miten voisin ottaa asian puheeksi. Tuntuu, että kämppikseni käyttää minua jotenkin hyväksi ja laskee sen varaan, että koira on pakko ruokkia ja käyttää ulkona, ja koska hän ei ole sitä tekemässä, minun täytyy. Joo ja tämä rajoittaa omaa elämääni myös, koska jos satun olemaan vaikka kaverin luona, mietin koko ajan, että onkohan koira saanut ruokaa ja päässyt ulos...

Kämppikseni ei siis käy töissä edes, on poissa kotoa kavereittensa luona yms.

Muuten yhteiselomme sujuu hyvin, mutta tämä koira-asia ärsyttää minua todella paljon...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ap toki liian kiltti, mutta eläimen hoitamatta jättäminen on rikollista. Toki vastuu on koiran omistajalla, mutta eihän ap voi tietoisesti jättää koiraa oman onnensa nojaan tai hänkin syyllistyy eläinsuojelurikkomukseen.

Joten miten hän voi lopettaa olemasta liian kiltti?

Itse ehdottaisin ainakin sen, että et enää aamuisin vie koiraa ulos, jos kämppis on kotona, vaan herätät kämppiksesi ja sanot hänelle, että koira haluaa ulos. Ja kämppis tietenkin sanoo, että voisitko sä viedä, niin vastaat, että ikävä kyllä et nyt ehdi. Ja ethän sä ehdi, jos sulla on aamukahvi kesken tai lehden lukeminen. Ei sun tarvi omia kahvejasi koiran takia keskeyttää.

Vierailija
2/3 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi surkealta lemmikin omistajalta tuo kämppiksesi! Ilman sinuahan koira olisi varmaan paljon yksin jne.

Jos välinne ovat mutkattomat, niin voithan suoraan huomauttaa asiasta, vaikka hymyn kanssa ystävällisesti. Eli että koiran hoito on jäänyt sinun vastuullesi ja rajoittaa elämääsi. Sanot että silloin tällöin voit ulkoiluttaa ja hoitaa koiraa, mutta päävastuu on koiran omistajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoittakoot koiran pois!