Voinko tulla älykkäämäksi?
Olen aika tyhmä ihminen. Tai no, olen sentään sairaanhoitaja (AMK), mutta koen hirveää huonommuuttaa siitä, etten ole akateeminen, esim. DI. Olen suorastaan surkea matikassa ja fysiikassa. En ole missään erityisen hyvä. Keskitason tallaaja.
Voisinko siis opiskella mitään mikä kehittäisi aivoja vai onko tämä asia nyt vaan hyväksyttävä? Jopa peruskoulun matikan laskut tuntuu hirveen vaikeilta, siis ysiluokan. En tajua kuinka olen ne joskus päässyt läpi...Huh huh :(
Vai voiko sitä taantua lasten ja työelämän myötä?
Kommentit (2)
Päässälaskua voi harjotella niin se sujuu nopeemmin (kertotaulut, isoilla luvuilla kertomiset, prosenttilaskut jne) ja mistään ysiluokan matikasta ei kannata välittää. Ite vetelin aikanaan kymppejä ja kirjotinki pitkästä matikasta E:n, mutten muista niistä enää yhtään mitään, ku ei niitä tarvi :) Perus kertotaulun ku osaa, ni osaa jo enemmän ku puolet aikuisista!
Ensimmäiseksi pitää muuttaa asennetta. "En minä osaa" takaa sen, ettet todellakaan osaa! Jos päätät, että osaat, voit suorastaan yllättyä taidoistasi. Voi olla, että laskeminen kestää pitkään, mutta mitä enemmän harjoittelet, sen paremmaksi tulet.
Älykkyys on aika moniselitteinen asia, joka koostuu monesta osasta. Yleisesti älykkäinä pidetään ihmisiä, jotka seuraavat uutisia (ei iltapäivälehtien...), politiikkaa, maailman tapahtumia yms. Ala siis lukea lehtiä. Lue koko artikkeli, pelkkä otsikko ei riitä.
Lisää soppaan vielä taiteet; musiikki, kuvataide, teatteri, niin saat ainakin älykkään maineen.