Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos asevelvollisuus olisi pakollinen naisille, olisitko käynyt armeijan vai sivarin? Miksi?

Vierailija
27.06.2012 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 20v olin niin lapsellinen että varmaan olisin mennyt joukon mukana.

Ei mitään intoa opetella ihmisiä tappamaan.

Vierailija
2/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pasifisti ja epäisänmaallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 23v, joten olisin luultavasti jo suorittanut sen. Intin suorittaminen sotisi arvojani vastaan!

Lisäksi tunnen muutaman sivarin ja he ovat työllistyneet palveluspaikkaansa seuraaviksi kesäkausiksi tai pidemmäksi aikaa. Joten suht varma kesätyöpaikkakin olisi tiedossa!

Vierailija
4/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan harkitsinkin käyväni, mutta tuli mutkia matkaan.

Vierailija
5/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi pikkunatsien kyykytettäväksi armeijaan missään nimessä. Asetta en halua pitää kädessä koko elämäni aikana.

Vierailija
6/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkintämiehenä, ei vaan naisena. Minusta puolustusvoimat voisi tarjota naisille "lottakoulutusta" johon voisi kuulua poikkeusoloissa tarvittavia taitoja, muitakin kuin aseisiin ja tetsaamiseen liittyviä.

Vierailija
7/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseisiin en koske.

Vierailija
8/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tapa, enkä halua harjoitella tappamista.

Vierailija
9/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien rajojen kokeilu ja pärjääminen keskellä luontoa ventovieraan porukan kanssa kiehtoo.

Vierailija
10/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos olis ollut tarpeeksi "munaa" niin olisin totaalikieltäytyjä.

Vierailija
11/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska uskoisin sen hyödyntäneen kaikkia enemmän.

Vierailija
12/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 20v olin niin lapsellinen että varmaan olisin mennyt joukon mukana.

Ei mitään intoa opetella ihmisiä tappamaan.

Ei armeijassa opeteta ihmisien tappamista. Siellä opetetaan kyllä paljon elämästä, veljeydestä, ryhmätyöstä, selviytymisestä ja kärsivällisyydestä.

Se on puhdas tosiasia, että jokainen armeijan käynyt on kasvanut ihmisenä ja varmasti löytänyt itsestään uusia asioita ja oppinut paljon uutta, mutta ei ihmisten tappamista.

Vierailija
13/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käynyt armeijaa siksi, että oppisin tappamaan ihmisiä (niinkuin joku tuossa asian aiemmin ilmaisi). Olen kyllä valmis puolustamaan perhettäni ja läheisiäni oikeudettomalta hyökkäykseltä tuli se sitten mistä ilmansuunnasta tahansa. Menin 19-vuotiaana armeijaan ja opin siellä paljon elämästä niin hyvässä kuin pahassa. Hyviä asioita oli ryhmähenki ja yhteenkuuluvuuden tunne (kaveria ei jätetä), leiriolosuhteissa taistelu henkistä ja fyysistä väsymystä vastaan (nukkumisen ja levon arvostaminen), henkisten voimavarojen lisääntyminen (välillä tylsistytti ja vitutti, kun oli tehtävä sitä mitä käskettiin). Ainoa huono puoli omassa armeija-ajassani oli (olin siis armeijassa 1990-luvun loppupuolella) epätasa-arvo. Huomattava osa kantahenkilökunnasta ei hyväksynyt naisten vapaaehtoista varusmiespalvelusta. Tämän huomasi ylimielisenä käytöksenä, ilkeinä sanoina ja tehtävinä ja syyllistämisenä. Onneksi pääni kesti tuon kaiken ja sain käännettyä tämän epätasa-arvoisen kohtelun voimavarakseni ja suoriuduin armeijasta oikein hyvin. En tiedä, kuinka paljon tuota epätasa-arvoa armeijassa nykyään esiintyy. Vuosi armeijassa ei ollut mitään helppoa aikaa ja vaikeinta oli olla erossa perheestä ja muista läheisistä, mutta itsenäistymisen ja oman henkisen kehittymisen kannlta armeija antoi paljon.

Vierailija
14/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsinkin, kun se tuli mahdolliseksi, mutta olin jo 29 v, joten elämäntilanne ei oikein enää antanut periksi.

Vierailija
15/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyempi ja parempi

Vierailija
16/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aseiden kanssa läträäminen ei ole vaan mun juttu.

Vierailija
17/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt armeijan. Tiukan paikan tullen olisi hyvä osata käyttää asetta. En ole niin sinisilmäinen, että ajattelisin tämän maailman olevan hyvä ja ihmisten olevan hyviä toisilleen. Päinvastoin.

Vierailija
18/18 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaali olisin nyt, jos nelikymppisenä se hullutus ois edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi