Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä työelämän paineita

Vierailija
27.06.2012 |

Olen alkoholisti ilmeisesti. Olin 2 vuotta pois työelämästä, en alkoholin vaan fyysisen vaivan takia, joka on nyt suhtkoht kunnossa. Sairausloman aikana en juonut.

Nyt takaisin työelämässä ja mun on vaan pakko juoda joka vitun ilta 6x 0,5 tölkkejä siideriä tai kaljaa muuten ei tule uni. Mistä apua? Pyysin lääkäriltä apua uniongelmaan ja määräsi vaan melatoniinia, ei mitään vaikutusta.

Minä en halua mihinkään aa kerhoihin kertomaan ongelmistani, ne ei kuulu muille enkä halua puhua niistä vieraille ihmisille. Osaatko auttaa? Niin ja tuo 3 litraa mitä juon illassa ei mene enää edes päähän, joten toleranssi on kasvanut aika reippaasti.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kollega, joka sai lääkärin määräyksestä tulla töihin tunteja myöhemmin kuin muut. Syynä ahdistus herätyskelloa ja aikatauluja kohtaan. Säälin yksityisyrittäjä-työnantajaamme.

Vierailija
22/32 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoon tuleminen on toinen vaihtoehto, muita ei taida olla.

Minulla auttaa yöllä unen saantiin rukoilu. Lasken kaikki huoleni Jumalan syliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa yöllä unen saantiin rukoilu. Lasken kaikki huoleni Jumalan syliin.

En usko että sullakaan toimis kauheen hyvin laskea huolesi Wishnun syliin?

Vierailija
24/32 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikka pitää vaihtaa toiseen. Ei terapia auta paskan duunin kestämiseen. Vaihtoon työ! Sillä se helpottaa, vaikeaa on vaihtaa mut tämä tilanne vie tuhoon! Ja se uusi työ jossa henki ei saa haista pitää juomisen kontrollissa.

mutta mihin sen vaihtaa? en kestäisi mitään siivoamistakaan tai vuorotyötä.

Olen hoitoalalla

5

Ponnistelemalla kohti haavetta... siitä se alkaa.

16

josta saa hyvin palkkaa ja työpäivä voisi alkaa hieman myöhemmin tai olisi joustava. Ehkä projektiluontoinen, minua kiinnostaa sisustaminen ja muoti, mutta en ole niissä mitenkään erityisen "lahjakas" olen vain hyvä.

5

Vierailija
25/32 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa alkuperäistä ongelmaa hankkimalla toisen ongelman.

Kyllä tuo kolme litraa kaljaa vaikuttaa ihan varmasti seuraavan päivän olotilaan. Vaikkei niin päähän nousiskaan, niin jonkinasteinen krapula siitä tulee. Väsyttää ja hermostuttaa entistä enemmän.

Oletkohan aamulla edes nollilla? Mihin aikaan lopetat juomisen?

Mulla on ollut ihan samanlainen tyyli vuosia sitten. Eli ihan joka ilta 6 isoa tölkkiä kaljaa, kolmannen jälkeen alkoi helpottaa. Aamulla tokkurainen olo, välillä oksettikin. Turposin varsinkin kasvoista, joten varmaan minusta näki, että juon. Join myös viikonloppuisin. Olin riippuvainen alkoholista.

Muutimme toiselle paikkakunnalle (muista syistä) ja sama juominen jatkui. Haeskelin työpaikkaa, mutta onneksi en sitä kerinnyt siinä tilanteessa saamaan. Minulle nimittäin sattui kännipäissäni paha tapaturma ja jouduin olemaan saikulla kaksi vuotta.

Tämä oli sellainen kolahdus, että juominen jäi siihen. Osittain tietenkin senkin takia, etten siihen vähään aikaan edes pystynyt.

Tällä hetkellä olen ihan samoissa töissä, en juo kuin korkeintaan pari kertaa vuodessa.

Ihana tunne, kun voi aamulla herätä hyvässä kunnossa, iltaisin voi harrastaa jotain, kun ei ole kännissä jne.

Tosin en tiedä miksi silloin join, pikku tissuttelusta se alkoi ja riippuvuus kehittyi, eikä sitä vaan saanut poikki. Tiedostin asian, mutta ei ollut voimia tehdä sille mitään.

Eli minun tapauksessa voi sanoa, että oli onni onnettomuudessa.

Voimia ap:lle!

Vierailija
26/32 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla suggeroit itsesi, että sen jälkeen uni tulee hyvin.

Mikä niissä työasioissa sinua huolettaa?

Mitä jos tekisit illalla listan asioista, jotka pitää huomenna tehdä, ja sitten lyhyesti toteutusratkaisu, niin ei tarvitse vatkata niitä mielessä ennen unen tuloa.

Joku rankka ruumiillinen suoritus muutama tunti ennen nukkumaan menoa voisi auttaa. Onko makkarisi sopivan viileä ja pimeä?

Vierailija
27/32 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa. Ei maailma eikä varsinkaan sun maailmasi siihen kaduu jos mokaat. Kaikki mokaavat silloin tällöin. Ei kannata ottaa itseään niin tosissaan ja vakavasti. Elämää tämä vaan on.

Rukoilu on hyvä apu ja kun tosiaan jättää huolensa Herran haltuun voi rauhassa herätä uuteen päivään ja tehdä sen mitä sille päivälle tehtäväksi on annettu.

Vierailija
28/32 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kollega, joka sai lääkärin määräyksestä tulla töihin tunteja myöhemmin kuin muut. Syynä ahdistus herätyskelloa ja aikatauluja kohtaan. Säälin yksityisyrittäjä-työnantajaamme.

Ahdistus herätyskelloa ja aikatauluja kohtaan!!

Vierailija
29/32 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanella auttoi alan vaihto. Jalkikateen han on sanonut etta alanvaihto on ollut yksi elaman parhaista paatoksista. Mieti, voisitko tyoskennella jollain toisella alalla.

auttoi mun eksää myös. Vaihtoi se akankin, eli mut pois. Sekin taisi auttaa :D

Mikäli sä eet ole koukussa sinänsä viinaan, niin voi olla että sun elämässä on joku, minkä takia juot. Ja huom. jos ongelma ei ole sun duunissa, niin ongelma saattaa olla, että sä juot silkkaan pitkästymiseen. Sit sun olisi pakko keksiä jotain mielekästä tekemistä.

Täällä aina hurskasetelijamammat tässä vaiheessa ehdottaa reipasta kävelyä luonnossa ja liittymistä kansalaisopiston kerhoihin mutta noi konstit sä olisit jo käyttänyt, jos ne olisi auttaakseen.

Mulla auttaa, että mulla on yksi prokkis, jota väsään illat. Sen kanssa unohtuu kaikki. Lukeminen on kans tehokas tapa tappaa aikaa, unohdan juoda kun luen hyviä kirjoja. Mutta onhan se elämä yhtä vittua jos se typistyy siihen, että pitää korvata yksi ajantappamisvkeino toisella...

Ei ole pöllömpää sekään, että kirjoittelee tänne. OIkeasti siinä aika kuluu ihmeesti.

Vierailija
30/32 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonontaa sitä, joten se on huono lääke unettomuuteen.

Varaa aika paikkakuntasi A-klinikalta/päihdeklinikalta ja juttele alkoholiongelmastasi siellä. Ymmärrän, ettet tahdo AA:ssa puhua ongelmastasi vieraille ihmisille (kynnys sellaiseen on aika korkea), mutta varmaankin pystyt A-klinkan ammattilaiselle, jolla on vaitiolovelvollisuuskin, puhua ongelmasta. Yritä ainakin, tarvitset apua.

Muista, vain sinä itse pystyt tekemään asialle jotain, ja se ensimmäinen askel on hankala, mutta siitä se sitten helpottuu. Kun pääset, alko-ongelmasta, pystyt korjaamaan muunkin elämäsi kuntoon.

Vierailija
31/32 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä stressin takia otettava alkoholi pois ja kokeile kuivaa kautta 2 viikkoa. Jätä se nukahtamislääke pois.

Vierailija
32/32 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti, jos tuo pitää paikkansa. Mielummin olisi tämä henkilö voinut jäädä saikulle kokonaan, niin olisi voinut palkata tilalle täysiaikaisen sijaisen. Ainakin meidän alalla tuollainen "tulen vasta myöhemmin" -ratkaisu olisi täysin kestämätön työnantajan kannalta. Mutta minkäs työnantaja tuolle voi, jos on kerran työterveyslääkärin puumerkki alla. Ei auta kuin maksaa - ja kalliiksi se tulee !

terv. Työnantaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme