Päätimme viime vuoden marraskuussa, että meille saa tulla niin monta lasta kuin on tullakseen.
Olin jo jonkin aikaa miettinyt, mikä tekee minut onnelliseksi? Olin ollut jotenkin erityisen hyväntuulinen ja onnellinen, mieskin oli huomannut saman. Kun sitten aikani mietin, niin tulin siihen tulokseen, että lapset, koti, eläimet.
Meillä on neljä lasta, tavallaan jo iso perhe. Lapset 11v, 7v, 2v ja 1v.
Marraskuussa kävin mieheni kanssa pitkän keskustelun ja tulimme siihen tulokseen, että haluan ISON perheen, haluan olla kotona, haluan olla ÄITI ja VAIMO ilman muita velvoitteita.
Mies sanoi, että jos se on tosiaan nykyisen onnellisuuteni ja tyytyväisyyteni syy, niin siitä vaan. Jätimme marraskuussa ehkäisyn pois ja sovimme, että lapsia saa tulla sen verran, kuin luonto meille suo. Ikää mulla on 29v ja en aio ottaa asiasta yhtikäs mitään murhetta. Vielä en ole raskaana, aika näyttää, tulenkokaan. Mutta kotiäitinä aion olla, KAUAN.
Ja toki, jos lapsia syntyykin monta ja alan väsyä, niin sitten toimitaan sen mukaan.
Kommentit (2)
Meillä vanhin kerkes just täyttää 5v kesällä kun neljäs syntyi syksyllä. Oli rankkaa aikaa.
Siitä on nyt 7 vuotta aikaa. Siitä 3 vuoden päästä syntyi kuopus.
Nyt vanhin 12v ja nuorin kohta 4v. Voin sanoa että nyt nautin elämästä (olen lomalla töistä;)
Itse tykkään kun lapset alkaa olla jo isompia joiden kanssa on helpompi reissata yms..
Itse en nauttinut pätkääkään siitä jatkuvasta vauva-raskaus-oletus ajasta kun ei kerennyt hengähtää ollenkaan.
Oli vaan pakko synnyttää, tiedätte varmaan mitä oli taustalla. Onneks tajuttiin ajoissa lopettaa lastentehtailu:)
Parempi ratkaisu on jotta voit olla kotiäiti alat pph:ksi!
Kun omat lapset kasvaa voit silti olla kotona. Kun alkaa tuntua ettei jaksa, voi lähtä muualle töihin.