Onko Helsinki niin iso kaupunki että sinne pystyy katoamaan tietämättömiin?
Kommentit (5)
Esim itse en ole koskaan nähnyt exiäni eron jälkeen sattumaltakaan vaikka Helsingissä asutaan.
Esim itse en ole koskaan nähnyt exiäni eron jälkeen sattumaltakaan vaikka Helsingissä asutaan.
Itse asiassa me asutaan n 5 km päässä toisistaan ja kertaakaan ei olla vatssn tultu.
Voi kai jos haluaa. Itse olen muuttanut Helsinkiin vasta vähän alle neljä vuotta sitten. En siis tuntenut täältä ketään ennen muuttoani. Olen näiden vuosien aikana törmännyt moniin ihmisiin, jotka tuntevat lapsuudentuttuja tai -kavereitani ja toisiaankin,vaikka olenkin siis tutustunut heihin eri "piireissä". Yöelämässä tulee lähes aina väistämättä joku tuttu vastaan.
Itse pitäisin varsinkin paljasjalkaiselle helsinkiläiselle Stadia todella pienenä kaupunkina.
ja minunkin mielestäni tämä on pieni kaupunki. Samoihin ihmisiin "törmää" monessa eri yhteydessä riippumatta siitä, missä päin kaupunkia he asuvat.
voin omasta kokemuksesta sanoa, etten ole törmännyt peruskoulu- enkä lukiolaisiini pahemmin sitten noiden aikojen. Että niin suuri kaupunki on, ettei usein tuttuja kasvoja tuu vastaan. Tällainen siis minun kokemukseni.
Toisaalta eräs yöelämässä paljon viilettävä tuttuni sanoi kerran, että Helsinki on pieni, kun ihmiset tuntee aina jonkun oman kaverin. Toisaalta, verkostoja on monenlaisia, eli joku pintaliitäjäverkosto voi olla tiiviskin.