Milano, Como, Garda-järvi. Mikä lapsilomaksi paras?
Mies menee työmatkalle ja me menemme mukaan. Pavia on se työmatkakohde, mutta mietimme menisimmekö muutamaksi pv:ksi Como järvelle vai Garda järvelle. Onko kokemuksia?
Kommentit (9)
Kivoja pieniä kyliä järven ympärillä. Milano on ankea suurkaupunki ja Como ihan pittoreski mutta aika pieni.
Genoa? Siellä ainakin on hieno akvaario, mutta onko jotain muuta kivaa? Milano varmaan kuitenkin pakko kokea, kosska se on vain 30 minuutin päässä Paviasta.
t.ap
kohde, sen lisäksi siinä lähellä on isoja huvipuistoja ja vesipuistoja, olikohan se Gardaland ja Acqua Park + kaikkea muuta kativiteettia.
Yksi vaihtoehto on tietenkin mennä Genovaan Välimeren rannalle.
Tero
Genova ei lapsiperheen paikka, satamakaupunki. gardalla just olin 3 ja 5 vuotiaiden kanssa. Sieltä löytyy mm Gardaland ja akvaario samasta yhteydestä sekä aqualand jos tällaista kaipaa. Lisäksi paljon rantoja järven ympärillä kylien välissä. Eli gardaa suosittelen!
Ja vielä Milanosta että on kallis suurkaupunki, hieno katedraali ja muotikadut keskustassa. Itse voisin tutustua joihinkin pienempiin paikkoihin työkohteen lähistöllä. Myös alppikylät ovat lähellä ja sielläkin voisi olla aika kiva käydä.
Mekin oltiin Gardan Sirmionessa lasten kanssa. Ts. majoituttiin Sirmionessa, josta oli kätevä matkustaa ympäriinsä. Gardalla on paljon ihania (pikkukivi)rantoja. Sirmionesta on myös vain n. 30 km matkaa Veronaan. Majoituimme Garda village -nimisessä paikassa.
Milano on mielestäni melko ankea.
kovasti! Gardaan ehkä kallistumassa. Tosin ehkäpä siellä Milanossa kuitenkin on pakko käydä kun 5 pv olemme Paviassa ja siellä taas ei juuri paljon ole nähtävää.
kannatusta täälläkin. Lähellä vesipuistoja, huvipuistoja. Sirmionen vanha kaupunki hurmaava. Lyhyt matka vaikkapa Veronaan. Itse kierrettiin järvi ympäri - huimia maisemia. Lapset tykkäsi uida järvessä, ruokakin hyvää.
Kokemuksia Pohjois-Italiasta lapsiperheellä?