Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jonka äiti hoitaa lapsiasi! Oletko jotenkin kiittänyt

Vierailija
26.06.2012 |

jossain vaiheessa jollain lahjalla tms? Meillä oli tilanne, että ei oltais selvitty jos äitini ei ois matkustanut meidän luoksemme ja asunut meillä pari viikkoa. Hän oli varmasti välillä tosi väsynyt kun me vanhemmatkin oltiin ihan uupuneita. Hän ei halunnut että maksan matkat tms. Jotenkin haluaisin kuitenkin ilahduttaa, kiittänyt olen toki. Äidillä on jo kaikkea mitä hän tarvitsee. Lasten kanssa voitaisiin jotain askarrella tietenkin. Oisko vinkkejä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidattanut nyt päivittäin vanhemmillaan yksivuotiastaan, puolen vuoden ajan. Aamulla vei, illalla haki. Joskus viikonloppuisinkin, kun oli muuta menoa.

Meni töihin, ja hoitopäivät nyt jotain 9-10 tuntia, kun käy kotimatkalla kaupassa, jumpassa tms.

Vähän vaikuttavat olevan väsähtäneitä appuvanhempani. Sanoin miehelleni, että mun vanhempia ei khdeltaisi noin, mutta että tuo ei sen enempää ole mun asia.

Vierailija
2/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut ja kiittänyt vanhaa äitiäni (87 v.), joka on hoitanut aikanaan minua ja lapsiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluttu ottaa hänet pari kertaa mukaan pienille lomareissuille eli maksettu hänelle oma huone ja matkat sekä tietysti ruoat (Tallinnassa 2 yötä ja kerran oli mukana Tampereella parin hotelliyön reissulla).

Meillä siis hänen apunsa mahdollisti sen, että sain vietyä opintoni loppuun kun kuopus oli 10kk ikäinen enkä mitenkään raaskinut häntä vielä silloin päiväkotiin laittaa. Ja ollut myös kerran viikon yötäpäivää kotonamme kun olin itse sairaalassa.

Vierailija
4/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset kotihoidossa ja maatilan työt hoidetaan vuorotellen ja lasten kanssa ja keskinäisellä työnjaolla jne. Mutta välillä tarvitaan hoitoapua, jolloin kummatkin isovanhemmat auttavat. Miehen vanhemmat saa vastavuoroisesti meiltä apua tarvittaessa. Kummatkin isovanhemmat saa meiltä joulukinkun ja sianlihaa, kun nyt satutaan siankasvattajia olemaan.

Eihän joku kinkku korvaa sitä kaikkea apua, mitä isovanhemmilta saadaan. Mutta tässä nyt kaikki kuitenkin tarjoaa toisille sitä mitä itsellä on tarjota.

Vierailija
5/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joku tälläinen olisi ihana mummona saada:

http://muitaihania.blogspot.fi/2012/02/nain-sen-teen.html

Tuollain tekee lapsien piirustuksista nättejä pyyhkeitä, peitteitä, tyynyjä, mitä keksit!

Tälläinen lämmittää varmasti mummon mieltä.

Vierailija
6/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis isovanhemmat ei saa auttaa lapsiaan hoitamalla heidän jälkikasvuaan?

Oletko itse keksinyt jostain ettei isovanhemmat tahdo hoitaa?

Minä olen kateellinen sellaisille perheille joissa isovanhemmat hoitaa, mikä voisikaan olla ihanempaa oikeasti kuin tuo järjestelmä?

Jos vaan itse saisin pidettyä terveyteni ja lapsenlapsia voisin vahtia niin ehdottomasti ottaisin lapsenlapset hoitoon luokseni, etkö itse?

Vierailija
7/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi hoiti lapsia päivät kaksi viikkoa kun olin koulussa. Aamuisin vein ja päiväunien jälkeen hain kotiin. Kiitin ja ostin hänelle puutarhatontun jossa on lintujen juoma-allas samassa. Anoppini kun tykkää kovasti puutarhatontuista niin uskon että oli ihan mieluinen lahja :)

Vierailija
8/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se menee niin päin, että mummu kiittää kun on saanut hoitaa lasta! Toki auttelen sitten minäkin ikkunanpesuissa ja kasvimaan laitoissa, mutta meillä siis on äitini, joka ruinaa lasta hoitoon. Ei tarvitse pyydellä hoitoapua.

Vierailija
9/9 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis isovanhemmat ei saa auttaa lapsiaan hoitamalla heidän jälkikasvuaan?

Oletko itse keksinyt jostain ettei isovanhemmat tahdo hoitaa?

Minä olen kateellinen sellaisille perheille joissa isovanhemmat hoitaa, mikä voisikaan olla ihanempaa oikeasti kuin tuo järjestelmä?

Jos vaan itse saisin pidettyä terveyteni ja lapsenlapsia voisin vahtia niin ehdottomasti ottaisin lapsenlapset hoitoon luokseni, etkö itse?

Tottakai se on ok että isovanhemmat hoitavat lapsenlapsiaan, MUTTA sen pitäisi tapahtua isovanhempien ehdoilla eikä vanhempien ehdoilla. Toki se on ok, jos isovanhemmille se sopii, mutta itse en hoidattaisi täysiä päiviä pitkiä aikoja isovanhemmilla, tai olisin ainakin hyvin tarkka ja kysyisin usein että jaksavathan he varmasti..

Isovanhemmat ovat jo omat lapsensa kasvattaneet aikuisiksi ja heidän pitäisi saada nauttia lapsenlapsistaan ilman pakotteita tai velvoitteita. Satunnaiset hoitokeikat vanhempien tarpeesta (esim. matka sairastuminen ym.) ok, mutta pidempiaikainen hoito isovanhempien jaksamisen kustannuksella on ehkä hieman törkeää..

Tiedän erään, joka hoidattaa pienen lapsensa omalla isoäidillään, joka on 80v. Mummo on hoitanut ensin omat lapsensa, sitten lastensa lapset ja nyt vielä lapsenlapsenlapsensa, huh sanon minä. Tuo vanha rouva näyttää hyvin väsyneeltä kun häntä näkee, ja vilkas tenava on usein hänellä yökylässäkin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi