Rahat vähissä! ei hitsi mistä mä alan karsimaan menoja?
Kommentit (5)
Ei tule mitään maksullista lehteä.En juo alkoholia,kun kerran vuodessa. En polta tupakkaa. Joten onko jotain vinkkejä miten pystyisi pienellä rahalla elättämään yhden aikusen ja 2 lasta. En ole ap.
Laitat ruoan itse ja käytät aina edullisia perusaineksia, et osta eineksiä. Esim. kesällä ja alkusyksystä ovat vihannekset ja juurekset puoli-ilmaisia, ostat niitä varastoon. Alatte syödä puuroja ja leivot sämpylät itse. Käytte keräämässä marjat talteen luonnosta. Vaatteissa on tosi helppo säästää, kirppiksiltä löytyy ihan kaikki tarvittavat vaatteet muutamalla eurolla.
Myös tulopuoleen kannattaa kiinnittää huomiota. Ei enempää lapsia maailmaan, ehkäisy kuntoon. Ja kunnollinen työura alkuun vaikka hieman koukaten taloudellisen pohjamudan puolelta nousuun (esim. opiskelulla, ilmaisella työharjoittelulla, työnteolla, josta ei pääse voitolle, jne.) Kannattaa myös miettiä muuttaako työn perässä. Ja jos kaikki muutokset on jostakin äijästä ja siihen lääpällään olemisesta kiinni (esim. siksi ei voi muuttaa työn perässä), niin tyhmyydestä saakin sitten kärsiä.
Aloita siitä autosta! Se on nopein ratkaisu.
Nämä on kaikki ihan tarpeettomia.
Lehtitilaukset on loppujen lopuksi yllättävän kalliita. Samoin kannattaa tv:nkin osalta miettiä onko siinä maksut minimissään.
Kolmanneksi auto vaan seisontaan. Se on teidän perheen todennäköinen suursyömäri.