Tässä av-mammoille vähän kauhisteltavaa:
Mulla meni tänään hermot lopullisesti kun ei vanhemmat osaa pitää lapsiaan hiljaa bussissa...Kyse ehkä noin 2-vuotiaasta kakarasta joka huusi putkeen varmaan 15 minuuttia (ei itkua vaan älytöntä korvia raastavaa kirkumista). Kävelin sitten bussin takaosasta tämän lapsen ja äitinsä luokse ja kysyin tältä eikö tämä todellakaan aio tehdä mitään??Siis haloo!!No muija jäi suu auki töllöttämään siihen niin sanoin sitten lapselle:"Suu kiinni" yhtä kovalla äänellä, mitä itse (ja kanssamatkustajat) joutuivat 15 minuuttia kuuntelemaan!!Meni kakara aika totiseksi ja loppui huuto!En voi käsittää miten muut ihmiset istua möllöttää ja suostuu kuuntelelemaan tuollaista!
No niin av-mammat, antakaa nyt niiden haukkujen tulla, kun tiedän mitä täällä tuollaisesta ajatellaan!Ai että tuli hyvä olo!
Kommentit (9)
tulisi sade joka veisi huutavat kakarat mennessään
välillä ilman syytä, joskus huonon syyn kanssa. Lasta ei saa pidettyä hiljaa väkisin. Tätä sinä et selvästi tiedä.
Olet varmasti omasta mielestäsi toiminut oikein, jos olisit mun 2 vuotiaalle tullut huutamaan niin olisin vetänyt turpaan.
Juu, ihan varmaan ne kanssamatkustajatkin ajatteli, että olipa tuossa hyvä tyyppi.
Olet varmasti omasta mielestäsi toiminut oikein, jos olisit mun 2 vuotiaalle tullut huutamaan niin olisin vetänyt turpaan.
päässyt linnaan ukkosi seuraksi pahoinpitelystä. Lapsi sijoitettaisiin uudelleen. Onnellinen loppu kaikille!
välillä ilman syytä, joskus huonon syyn kanssa. Lasta ei saa pidettyä hiljaa väkisin. Tätä sinä et selvästi tiedä.
Olisit vetänyt turpaan oman lapsesi silmien edessä??Hienoa!Sitten olisinkin marssinut seuraavaksi poliisiasemalle ja tehnyt susta rikosilmoituksen.
Kysymys ei sitä paitsi ollut huutamisesta vaan äänen korottamisesta. Sehän ei sinulta taida onnistua...Luulet varmaan, että lapsi traumatisoituu loppuelämäkseen. Onnea vaan lapsenkasvatukseen sinulle!
T:Ap
Juu, ihan varmaan ne kanssamatkustajatkin ajatteli, että olipa tuossa hyvä tyyppi.
Kanssamatkustajat saa mun puolesta pitää vaikka minkälaisena hirviönä ja varmaan jotkut pitivätkin mutta eiköhän sinne bussiin joku muukin täysjärkinen mahtunut.
Ja ei, en ole ylpeä siitä mitä tein eikä mulle nouse kusi päähän pienistä ja mitättömistä asioista niinkuin monell muulle täällä Suomessa. Tein vain sen, mikä pitikin tehdä. Mulla on hiukan suuremmat ylpeydenaiheet;D
T:Ap
Toiset vanhemmat eivät vaan halua kenties aiheuttaa lapselle pahaa mieltä vaan antavat huutaa tauotta. Tai sitten ovat vaan niin tottuneet kupeittensa hedelmän huonoon käytökseen.
Mä en kauhistele lainkaan ja olen joskus suunnitellut tekeväni saman :-)
Itse oman uhmaikäisen kanssa kaupoissa, busseissa ynnämuissa paikoissa tuskailleena, olen monta kertaa toivonut että joku olisi tullut sanomaan tenavalle että PÄÄ KIINNI.
Uhmaikäisen raivareihin ei välttämättä vaan ole syynä huono kasvatus.
Lapsi kun saa väärässä kohtaa kamalat hepulit, niin sille ei aina vaan voi mitään. Paitsi ottaa kakaran kainaloon ja poistua muita häiritsemästä, mutta komentaminen ei muuta kun yllyttää raivoa.
Paitsi tietysti, voisi antaa aina periksi lapsen vaatimuksille ja saada ehkä näin ulinan lopumaan, mutta olisikohan sekään järkevää.
Mahtavaa!
Oikein tehty :)