Veikkauksia: miksi lasten kaverit haluavat aina tulla meille? Miksi he eivät
välillä kutsu meidän lapsia omiin koteihinsa?
Tietenkin meillä saa kavereita käydä, mutta liika on liikaa. Nyt kesällä meillä on ollut lähes koko ajan joku. Olen patistanut lapsia välillä ulos leikkimään, mutta he eivät viihdy siellä kovin pitkään.
Kohta joudun varmaan olemaan niin inhottava ja kiittämätön, että laitan kavereille porttikiellon. En vain jaksa, kun koko ajan täällä luuhaa vieraita, ja omastakin takaa on useampia lapsia eli vipinää ihan riittävästi. En ymmärrä miksi näiden kaverien koteihin ei voisi välillä mennä. Heidän vanhempansa kuitenkin ovat kotona lomalla!
Kertokaa nyt te joiden lapset ovat aina kylässä: miksi näin?
Kommentit (27)
jos meillä tulevat, niin painun omaan huoneeseen pois jaloista. Aika paljon viihtyvät tässä.. paitsi jo, tyttöjen porukkaan tulee eräs tyttö. Se ei muilla kyläile, on vain kotonaan leikkivät samalla porukalla. Joten tässä pari päivää pimpulat ovat olleet pihan toisella puolella.
Pojat sen puolestaan ovat meillä tuon tuosta, koska meillä saa sadepäivinä pelata just niin paljon kun sielu sietää.
Parempi, että ovat nurkissa etteivät kulmilla potkimassa mummoja. niin muita vaihtoehtojahan ei ole.
Rajoitan varsinkin niiden lasten vierailuja joille ei koskaan pääse.
Yleensä rajoittaminen johtaa siihen, että nämä lapset vaihtaa kaveria.
Yleensä ilmoittavat puhelimessa, että tulevat meille ja ei edes kysytä, että pääseekö.
Meille kyllä pääsee n. 4 kertaa viikossa, mutta ei päivittäin.
Ennen päästin aina ja väsähdin totaalisesti.
Ulkona voi tehdä muutakin, kuin potkia mummoja ja hyvin kasvatetut lapset osaa olla pihalla kunnolla ja kyllä minä välillä vilkaisen mitä meidän 8v. tekee ulkona.
En halunnut kutsua kavereita meille, koska minulla oli ADHD-pikkuveli, joka oli mustasukkainen kavereistani ja seurasi meitä joka paikkaan ja jopa uhkaili väkivaltaisesti, jos/kun emme halunneet olla hänen kanssaan. :( Mun synttäritkin se aina pilasi. Meillä ei vaan voinut olla, mutta mä melkein asuin yhdessä naapurissa.
En oikeen tiedä syytä, meille yleensä aina saa tulla, mutta jostain syystä ovat muualla. Osa kavereista haluaa olla vain kotonaan ja jotkut eivät jaksa tulla meille asti (välimatka n.1,5km). Joidenkin vanhempien kanssa olen sopinut, että lähettävät lapset välillä meille leikkimään.
Meillä on lapsilla yhteinen huone, joten se voi vähän rajoittaa, kun aina toiset "häiritsee".
Ja pelata meillä saa melko harvoin.
Soitan kyllä aina lapset kotiin syömään ja kysyvät kaverin vanhemmilta saako tulla takaisin.
Ja lapset on melkein 7v ja 9v.(sekä kuopus 3v)
kylässä ja sen taähden vanhemmat kieltävät sinne menon.
Vanhemmat saa maata pihallansa rauhassa ja nautiskella. Saavat siivota rauhassa, lukea lehteä rauhassa ja nautiskella rauhallisuudesta.
En sinuna päästäisi kuin rajoitetusti.
Huomenna ilmoitat, että nyt menette jonkun muun kotiin leikkimään.
Jatkuva meteli kuormittaa.